| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Napęd

Jak zdiagnozować uszkodzoną turbinę?

Aktualizacja: 03.07.2014

Problemy z turbosprężarkami dotyczą zarówno aut z silnikiem Diesla, jak i benzynowym. »

Jak naprawić rozrusznik?

Aktualizacja: 22.06.2011

Awaria rozrusznika jest mało przyjemna, jednak większość usterek tego urządzenia można usunąć we własnym zakresie, bez specjalistycznych przyrządów. »

Dlaczego silnik ma za wysoką temperaturę i jak to naprawić?

Aktualizacja: 22.11.2011

Nagły wzrost temperatury silnika ponad normę może być spowodowany wieloma czynnikami. Przedstawiamy poniżej kilka najczęściej występujących usterek układu chłodzenia oraz sposoby na ich naprawę. »

Jak zlokalizować i usunąć podejrzane stuki w komorze silnika?

Aktualizacja: 29.06.2011

Jest sporo przyczyn stuków, które wydobywają się spod maski podczas pracy silnika. Nie zawsze świadczą o usterce silnika, ale wszystkie podejrzane stuki w komorze silnika należy traktować poważnie. »

Wymiana świec zapłonowych: jak to zrobić?

Aktualizacja: 18.07.2011

Warto zadbać o wymianę świec zapłonowych. Jest to istotny element dla prawidłowego działania silnika. Awaria świecy zapłonowej może mieć zły wpływ na dalszą eksploatację jednostki napędowej. »

Co zrobić, gdy spod maski wydobywa się dym?

Aktualizacja: 07.08.2012

Bywa, że czasem spod maski zacznie wydobywać się dym. Może to być oznaką pożaru, ale nie musi. W każdym przypadku należy jednak zachować ostrożność. Można łatwo rozpoznać rodzaj dymu wydobywającego się spod maski i odpowiednio zareagować. Jak to zrobić? »

Co robić, gdy rozpadnie się przegub napędowy w aucie z przednim napędem?

Aktualizacja: 18.07.2011

Rozsypanie się przegubu napędowego jest poważną awarią, której usunięcie w trasie jest prawie niemożliwe bez zapasowych części, specjalistycznych narzędzi i talentu mechanika. »

Jak naprawić falujące obroty?

Aktualizacja: 12.02.2015

Naprawa silnika pracującego nierówno nie musi być kosztowna. Powodów jego wadliwego działania może być wiele, jednak większość z nich da się wyeliminować własnoręcznie. Oto jak wyeliminować falujące obroty na jałowych obrotach w silniku. »

Dlaczego psuje się zawór EGR, jak go naprawić?

Aktualizacja: 22.01.2016

Dlaczego psuje się zawór EGR, jak go naprawić? Zawór recyrkulacji spalin (EGR) to element o którym większość kierowców dowiaduje się dopiero, gdy ten się popsuje... Najogólniej rzecz biorąc EGR ma za zadanie kierować część spalin z powrotem do silnika. Zawór zawodzi najczęściej przez nagromadzoną w wydechu sadzę i cząstki stałe. »

Daewoo Matiz: zaślepienie zaworu EGR

Aktualizacja: 15.03.2012

Usterka zaworu EGR objawia się najczęściej nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz poprzez nierównomiernie przyspieszanie po gwałtownym naciśnięciu gazu. Jednym ze sposobów jest zaślepienie zaworu EGR. »

Volkswagen Polo 6N2 1.4: czyszczenie przepustnicy

Aktualizacja: 15.03.2012

Przyczyną falujących obrotów jest zazwyczaj zabrudzona przepustnica. Nie ma potrzeby wymiany na nową, wystarczy przeczyścić przepustnicę, żeby pozbyć się falujących obrotów. W poradniku tym dowiesz się, w jaki sposób zrobić to samodzielnie. »

Seat: wymiana filtra paliwa

Aktualizacja: 15.03.2012

W poradniku tym pokażemy jak wymienić filtr paliwa w samochodzie marki Seat. Opis ten dotyczy niżej wymienionych silników. Cała operacja nie jest trudna, dlatego warto ją wykonać samemu. »

Opel: prawidłowa regulacja napięcia paska w silniku

Aktualizacja: 15.03.2012

Specjaliści z General Motors apelują o przestrzeganie specjalnych zaleceń dotyczących regulacji napięcia podczas wymiany paska zębatego. Błędy w montażu mogą skutkować nawet uszkodzeniem silnika. »

Jak zamontować uszczelkę podgłowicową?

Aktualizacja: 15.03.2012

Uwaga – to zadanie wprawdzie można wykonać posiadając w garażu podstawowy komplet kluczy i minimum wiedzy technicznej, jednak przy jakichkolwiek wątpliwościach należy skorzystać z usługi specjalisty. »

Co może być przyczyną nierównej pracy silnika?

Aktualizacja: 07.08.2012

Jeżeli Twój „benzyniak” na niskich obrotach pracuje nierówno powodem może być zabrudzenie korpusu przepustnicy. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krajowy System Usług

(KSU)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »