| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Mercedes W210: wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku Diesla 2.9 (602)

Mercedes W210: wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku Diesla 2.9 (602)

Wymiana pompy cieczy chłodzącej w silniku 2.9 nie jest skomplikowana. W poradniku tym pokażemy jak szybko dokonać wymiany pompy cieczy chłodzącej w Mercedesie W210.

Pierwszy krok to odłączenie ujemnej klemy akumulatora. Następnie unosimy przód pojazdu i demontujemy dolna osłonę silnika. Możemy do tego wykorzystać tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Należy pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności. Teraz przystępujemy do spuszczenia cieczy chłodzącej.

Na dole chłodnicy znajduje się króciec spustowy, na który zakładamy odpowiedni wąż elastyczny (średnica 12mm). Podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę i wsadzamy do niego wcześniej zamontowany przewód. Odkręcamy korek spustowy i czekamy aż spłynie cała ciecz. Następnie wsuwamy drugi przewód o średnicy 14mm na korek spustowy w kadłubie silnika. Podstawiamy naczynie pod silnik i wykręcamy korek spustowy. Zlewamy całkowicie ciecz chłodzącą.

Teraz demontujemy przewód powietrza doładowanego. Znajduje się on w górnej części z przodu silnika. Następnie należ wymontować sprzęgło wentylatora. Odkręcamy nakrętkę mocującą za pomocą klucza płaskiego. W celu ułatwienia zalecamy przytrzymać koło pasowe pompy cieczy chłodzącej. Nakrętka ma lewy gwint. Teraz zdejmujemy sprzęgło razem z wentylatorem. Wykręcamy trzy śruby mocujące i oddzielamy sprzęgło od wentylatora.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana termostatu

Luzujemy śruby koła pasowego pompy cieczy chłodzącej. Nie należy ich całkowicie odkręcać. Demontujemy na górze sztywny przewód powietrza doładowanego i zdejmujemy osłonę silnika. Kolejnym krokiem jest demontaż paska wieloklinowego. Odciągamy w prawo napinacz paska wieloklinowego, odkręcamy i ściągamy koło pasowe pompy cieczy chłodzącej.

Do pompy cieczy chłodzącej przymocowane są przewody. Luzujemy i zdejmujemy opaski mocujące a następnie ściągamy przewody. Kolejny krok to wymontowanie alternatora. Na początku odłączamy ujemną (masową) klemę akumulatora. Pamiętajmy, żeby wykonywać to na wyłączonym zapłonie. Zalecamy zabezpieczyć tę klemę, żeby nie doszło do przypadkowego styku z biegunem akumulatora.

Teraz musimy podnieść przód samochodu. Wystarczy do tego tradycyjny lewarek i komplet „kobyłek”. Ostrożnie unosimy auto i podkładamy podstawki i demontujemy dolną osłonę silnika. W silniku 2.9 należy wymontować przewód powietrza doładowanego, który znajduje się pomiędzy filtrem powietrza a turbosprężarką. W ten sposób ułatwimy sobie dostęp do alternatora. Przewód zamocowany jest na opaskach.

Kolejny krok to zdjęcie paska wieloklinowego. Odciągamy napinacz i zdejmujemy pasek tylko i wyłącznie z koła pasowego alternatora. Ściągamy osłonę ze złącza alternatora i odkręcamy dwa przewody elektryczne. Pozostaje nam odkręcić śruby od wspornika alternatora i wyjąć z auta. Następnie nakładamy klucz na środkową śrubę koła pasowego i obracamy je w prawo.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Szwarc-Ślaski

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »