REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Skoda Fabia 1.4 TDI BNM, BNV, BMS

Silnik 1.4 TDI 80 KM BMS, stosowany także m.in. w VW Polo, ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Wersja ta dysponuje także filtrem DPF!
Silnik 1.4 TDI 80 KM BMS, stosowany także m.in. w VW Polo, ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Wersja ta dysponuje także filtrem DPF!
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Postanowiliśmy sprawdzić dla Was jakie usterki i problemy mogą trapić silnik diesla 1.4 TDI stosowany m.in. w Skodzie Fabii II. Podajemy także ceny jego części zamiennych.

Silniki Diesla, podobnie jak ich benzynowe odpowiedniki, przeżywają swoisty downsizing i to już od kilkunastu lat. Jednym z prekursorów w tej roli został obsadzony silnik 1.4 TDI. Pierwsza jego wersja zadebiutowała w 1999 roku w VW Lupo .

REKLAMA

Zobacz galerię: Kompaktowe kombi za 25 000 zł

W 2001 roku silnik 1.4 TDI zdobył nagrodę "Engine of the Year" w kategorii jednostek napędowych o pojemności 1,0-1,4 l. Dziś przyjrzymy się tej jednostce na przykładzie Skody Fabii II, w której motor ten był bardzo popularny.

Polecamy: Samochód w firmie

Silnik 1.4 TDI - zubożona wersja 1.9 TDI

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.4 6V TDI bazuje konstrukcyjnie na sprawdzonym motorze 1.9 TDI. Posiada 6-zaworową głowicę i pojedynczy wałek rozrządu OHC. W stosunku do motoru 1.9 TDI różni się jednak liczbą cylindrów, która w mniejszym silniku została zredukowana z czterech do trzech. Powoduje to znacznie gorszą kulturę pracy i mocno wyczuwalne wibracje silnika. Poza tym klekot charakterystyczny dla starszych silników Diesla jest w nim mocno podkreślony!

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.9 TDI 105KM BXE

Silnik 1.4 TDI - drogie pompowtryskiwacze

1.4 TDI wyposażono w układ paliwowy zasilany pompowtryskiwaczami. Zakup używanego egzemplarza może zatem nieść konieczność ich wymiany lub regeneracji. Problemy z nimi zaczynają się przeciętnie po ok. 250 tys. km. Trzeba pamiętać, że wiele Skód z tym silnikiem było użytkowanych we flotach i takie przebiegi są jak najbardziej realne do wykonania w ciągu nawet 5 lat. Warto zatem sprawdzić stan wtryskiwaczy paliwa poprzez chociażby podpięcie auta pod komputer diagnostyczny (można wykonać np. próbę przelewową).

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które wersje mają pompowtryskiwacze?

Silnik 1.4 TDI - różnice pomiędzy wersjami

Warto wiedzieć, że silnik 1.4 TDI występował w Fabii II w dwóch wariantach mocy -70 i 80 KM- i trzech wersjach - BNM, BNV, BMS. Różnią się one rodzajem zastosowanej turbosprężarki , sprzęgłem, świecami żarowymi czy współpracowaniem z filtrem cząstek stałych DPF.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które jego wersje mają droższą turbinę o zmiennej geometrii łopatek?

1.4 6V TDI 70 KM, oznaczenie silnika BNM:

- turbosprężarka o stałej geometrii kierownic;

- brak filtra cząstek stałych DPF;

- sprzęgło o średnicy 216 mm;

- świece żarowe stalowe.

1.4 6V TDI 80 KM, oznaczenie silnika BNV:

- turbosprężarka o stałej geometrii kierownic;

- brak filtra cząstek stałych DPF;

- sprzęgło o średnicy 221 mm;

- świece żarowe stalowe;

Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

1.4 6V TDI 80 KM, oznaczenie silnika BMS:

- turbosprężarka o zmiennej geometrii kierownic (droższa w zakupie, trudniejsza do regeneracji);

- filtr cząstek stałych DPF;

- sprzęgło o średnicy 221 mm;

- świece żarowe ceramiczne

Porównanie kosztów cen części z ASO 1.4 TDI 70KM i 1.4 TDI 80 KM BMS:

1.4 TDI 70 KM BNM 1.4 TDI 80 KM BMS
turbosprężarka 4 300 zł 6 160 zł
sprzęgło kompletne 1 610 zł 1 700 zł
pompowtryskiwacz 2 620 zł 2 620 zł
filtr DPF  brak filtra DPF 4 700 zł

Sumaryczny koszt potencjalnych napraw silnika 1.4 TDI mocno się różni pomiędzy najprostszą wersją 70-konną, a najmocniejszą 80-konną odmianą z filtrem DPF. Ten ostatni zawsze można spróbować usunąć, ale koszt turbosprężarki, nawet regenerowanej, zawsze będzie wyższy w 80-konnym motorze BMS. Należy także zwrócić uwagę na ogólną kondycję silnika. Duże przebiegi na trasie, rzędu 200 000 km, mogą okazać się mniej wymagające dla stanu jednostki napędowej i jej osprzętu niż 120-150 000 km w mieście. Silnik 1.4 TDI, wbrew obiegowym opiniom, nie jest awaryjną jednostką. Cierpi na problemy związane z typową eksploatacją nowoczesnego diesla. Mankamentem są wysokie ceny części. Dla przykładu nowa turbosprężarka do Fiata 500 1.3 JTD kosztuje 2900 zł co wobec 4300 zł w przypadku Fabii II 1.4 TDI 70 KM jest wyraźną różnicą. Jego plusem z punktu widzenia kosztów eksploatacji jest brak koła dwumasowego.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

REKLAMA

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA