| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Vectra A: kontrola ciśnienia sprężania

Opel Vectra A: kontrola ciśnienia sprężania

Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na poznanie faktycznego stanu naszego silnika. W poradniku tym przeprowadzimy kontrolę ciśnienia sprężania w Oplu Vectra A.

Do dalszych kroków będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Zaciągamy hamulec ręczny i ustawiamy dźwignię zmiany biegów w pozycji neutralnej. W zależności od posiadanego modelu miernika, wkręcamy lub wciskamy jego końcówkę w otwór po świecy. Druga osoba wsiada do samochodu, wciska pedał gazu do oporu i zaczyna kręcić rozrusznikiem przez około 6 sekund. W tym czasie ciśnienie powinno się ustabilizować i przestać rosnąć.

Co to jest ET? Jak można korygować ET felgi?

W taki sam sposób postępujemy z poszczególnymi cylindrami. Na samym końcu porównujemy wszystkie wyniki i oceniamy w jakim stanie znajduje się silnik naszego auta. Pozostaje nam zamontować wszystkie części w odwrotnej kolejności. Najpierw wkręcamy świece zapłonowe i podłączamy do nich przewody. Podpinamy przewód do zacisku 15 cewki zapłonowej oraz przewody elektryczne do wtryskiwaczy.

W silniku Diesla dodatkowo należy wyjąć przewód elektryczny z zaworu pompy wtryskowej. W ten sposób uniemożliwimy przepływ paliwa. Tutaj należy wykręcić świece żarowe. Jest to o wiele trudniejsze zadanie niż w przypadku silnika benzynowego. Świece te są bardzo podatne na uszkodzenia. Musimy je odkręcać bardzo delikatnie i ostrożnie. W każdym z cylindrów ciśnienie powinno być wyższe od 2 MPa.

Opel Omega B/B FL: sprawdzanie ciśnienia sprężania

W jednostce wysokoprężnej dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami wynosi 0.15MPa. Po wykonaniu pomiaru na każdym z cylindrów montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Największą uwagę należy poświęcić świecom żarowym. Dokręcamy je momentem 25Nm. Brak doświadczenia i dokręcanie na wyczucie może doprowadzić do ukręcenia świecy co wygeneruje dodatkowe koszty.

Jeżeli okaże się, że nasz silnik kwalifikuje się do poważnego remontu to należy poważnie przemyśleć taką decyzję. Ceny całych silników do Vectry A nie są wygórowane. W przypadku kiedy mamy pewność co do źródła pochodzenia (ryzyko kupienia silnika w gorszym stanie niż nasz) warto rozważyć taki zakup. Przeprowadzenie kapitalnego remontu może wynieść nas o wiele drożej niż zakup takiego silnika.

Peugeot 206: kontrola ciśnienia sprężania

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krystyna Jolanta Ptasińska

Doradca podatkowy, prawnik. Prowadzi kancelarię podatkową.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »