| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana filtru paliwa i powietrza w silniku benzynowym i Diesla

Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana filtru paliwa i powietrza w silniku benzynowym i Diesla

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna, pozwala na utrzymanie silnika w bardzo dobrym stanie. W poradniku tym przeprowadzimy wymianę filtra paliwa i powietrza w modelu C-MAX i Focus MK2.

Wymianę filtrów przeprowadzimy w modelach z silnikiem benzynowym oraz wysokoprężnym. Zaczniemy od filtra powietrza a na końcu wymienimy filtr w silniku benzynowym oraz Diesla.

W przypadku filtra powietrza producent zaleca czyszczenie go co roku natomiast wymiana przewidziana jest co trzy lata. Koszt zakupu filtra powietrza to wydatek około 30 złotych. Nie jest to wysoka cena dlatego zamiast corocznego czyszczenia proponujemy wymieniać filtr na nowy. W ostateczności należy zastosować się do wytycznych producenta.

Zobacz też: Jak przeprowadzić własnoręcznie inspekcję stanu technicznego auta?

W silniku benzynowym należy poluzować opaskę zaciskową znajdującą się na przewodzie dopływu powietrza. Następnie demontujemy koniec przewody z pokrywy filtra powietrza. Teraz odkręcamy 6 śrub typu Torx i zdejmujemy obudowę filtru powietrza. Wyjmujemy stary filtr i dokładnie czyścimy dolną część obudowy. Instalujmy nowy filtr i montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

W silniku Diesla zasada postępowania jest podobna. Najpierw odkręcamy trzy śruby typu Torx, które mocują pokrywę filtru. Unosimy ją w kierunku przodu samochodu i wypinamy z trzech zaczepów mocujących. Wyjmujemy stary wkład i czyścimy dokładnie dolną część obudowy. Wkładamy nowy filtr i montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Jak działa dyfuzor?

Jeżeli nie decydujemy się na wymianę filtru to pozostaje nam wyczyszczenie starego wkładu. Na początku musimy go wyjąć z obudowy. Postępujemy w taki sam sposób jak przy wymianie. Po wyjęciu filtra uderzamy nim kilkakrotnie o twardą powierzchnię. Najważniejsze, żeby robić to z odpowiednim wyczuciem i zanieczyszczoną stroną. W ten sposób pozbędziemy się większych zanieczyszczeń.

Mniejsze zabrudzenia usuwamy za pomocą sprężonego powietrza. Ciśnienie nie może być za duże, żeby nie uszkodzić powierzchni filtru. Pamiętajmy, że przedmuchujemy zawsze od czystej do zabrudzonej strony. Nie należy czyścić filtru żadnymi detergentami, zmniejszy to ilość powietrza, które dopływa do silnika. Tutaj również pamiętamy o wyczyszczeniu dolnej części filtra przed montażem wyczyszczonego wkładu.

Kolejnym krokiem jest wymiana filtru paliwa. Zaczniemy od silnika benzynowego. Okazuje się, że producent przewidział trwałość filtru do końca eksploatacji silnika. Jeżeli nie mamy pewności co do jakości paliwa jakie było tankowane przez poprzedniego właściciela to warto wymienić filtr paliwa. Niestety z zamiennikami jest duży problem. Pozostaje nam wizyta w autoryzowanym serwisie Forda i kupno oryginalnego filtru. Naszą propozycją jest wymiana filtru co 3 lata.

Zobacz też: Przegrzewanie się silnika samochodowego w czasie upałów: jak temu zapobiec?

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna, pozwala na utrzymanie silnika w bardzo dobrym stanie Fot. Moto.wieszjak.pl
Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna, pozwala na utrzymanie silnika w bardzo dobrym stanie Fot. Moto.wieszjak.pl

Koszty podatkowe – wyłączenia i ograniczenia (PDF)14.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marek Krysztofiuk

Prawnik, ekspert w dziedzinie prawa karnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK