reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Jak odkręcać zardzewiałe śruby i wkręty, gdy polewanie coca-colą nie pomaga?

Jak odkręcać zardzewiałe śruby i wkręty, gdy polewanie coca-colą nie pomaga?

Istnieje przekonanie, że coca-cola pomaga w odkręceniu zardzewiałych lub zapieczonych śrub. Napój ten jest roztworem wodnym, a woda jak wiadomo nie zwilża tłustych powierzchni.

Niemal wszystkie śruby w samochodzie, zwłaszcza te w komorze silnika i przy układzie wydechowym oraz zawieszeniu są zatłuszczone. Ich otoczenie – także. A więc żaden wodny roztwór, nie zawierający tzw. substancji powierzchniowo czynnych (detergentów) ich nie zwilży. Coca-cola takich substancji nie zawiera.

Zobacz również: Jak ratować zerwane gwinty?

Okazuje się, że skutecznym sposobem, ułatwiającym odkręcanie zardzewiałych śrub i nakrętek jest zwilżenie ich specjalnymi preparatami, z których WD – 40 uchodzi za najlepszy. Po odczekaniu kilku do kilkunastu minut praktycznie każda śruba da się odkręcić.

Na rynku jest jeszcze jeden preparat, który powinien pomóc. Jego właściwym przeznaczeniem jest… konserwacja i czyszczenie styków elektrycznych. To stary, poczciwy „Elektrosol”. Substancje, które zawiera, reagują z tlenkami, zawartymi w rdzy i zwykle już po kilku minutach każda śruba i każda nakrętka nim obficie zwilżona daje się bez większego trudu odkręcić. W skrajnym przypadku trzeba odczekać nawet godzinę lub więcej.

Do odkręcania zardzewiałych, zapieczonych śrub należy używać wyłącznie kluczy nasadowych lub oczkowych. Zwykłe klucze mogą powodować uszkodzenia ich sześciokątnych łbów, uniemożliwiając w efekcie ich odkręcenie.

Także olej napędowy i nafta ułatwiają odkręcanie zapieczonych lub zardzewiałych śrub i nakrętek. Jednak, gdy i one nie skutkują, pozostaje pogrzanie „opornej materii” płomieniem palnika propanowo-butanowego. Należy to robić z dużym wyczuciem i z zachowaniem szczególnej ostrożności, z przygotowaną w pobliżu gaśnicą. Nie wolno w ten sposób podgrzewać żadnych elementów pod maską samochodu, w pobliżu zbiornika paliwa i odpowietrzających go rurek, przy łatwopalnych przedmiotach i elementach wyposażenia samochodu, takich jak wykładzina w kabinie i bagażniku, przewód paliwowy, akumulator, opony, plastikowe elementy karoserii itp. Nie wolno podgrzewać otwartym płomieniem śrub, używanych do przykręcenia aluminiowych felg ani zapieczonych gwintów przy elastycznych przewodach hamulcowych i w odpowietrznikach hamulców!!!

Zobacz również: Jak samodzielnie odpowietrzyć hamulce?

Bez odpowiedniej wprawy, popartej wiedzą i doświadczeniem nie należy pomagać sobie palnikiem acetylenowym w walce z zardzewiałymi gwintami. Jego płomień ma zbyt wysoką temperaturę i może stopić podgrzewane elementy.

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

fot. Newspress
fot. Newspress

VAT 2021. Podatki część 239.90 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Finelog

Finelog sprawia, że logistyka przestaje ograniczać Twój biznes. Tam, gdzie większość ludzi widzi tylko problemy, my widzimy wyzwania i, co jeszcze ważniejsze, rozwiązania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama