| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW seria 3 E46: wymiana filtru paliwa w silniku Diesla

BMW seria 3 E46: wymiana filtru paliwa w silniku Diesla

W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać wymiany filtru paliwa w silniku wysokoprężnym w BMW E46 serii 3. Cała operacja nie jest trudna i wykonamy ją we własnym zakresie.

Luzujemy śrubę znajdującą się z boku filtra i wyjmujemy do góry cały komplet filtru paliwa. Teraz przechodzimy do montażu. Odbywa się on w odwrotnej kolejności. Po prawidłowym zamontowaniu przechodzimy do napełniania filtru i odpowietrzania. Przekręcamy kluczyk w stacyjce jednak nie uruchamiamy silnika. W tym czasie pompa pracuje i napełnia filtr paliwa. Jednocześnie następuje odpowietrzenie całego układu. Sprawdzamy czy nie ma ewentualnych wycieków i uruchamiamy silnik.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: kontrola układu hamulcowego

Silniki M47TU i M57TU

Na końcu przedstawimy silniki M47TU i M57TU, które były montowane w samochodach od września 2001. Na samym początku wzmianka o lokalizacji filtru. Znajduje się on obok zbiornika przy podłodze bezpośrednio za jej osłoną. Pierwszy punkt pozostaje bez zmian. Kluczyk nie może znajdować się w stacyjce. Następnie odkręcamy osłonę podłogi z tyłu auta. Zaczynamy demontować filtr. Warto mieć przy sobie kilka czystych szmatek do wytarcia wycieków.

Na początku luzujemy opaski i odłączamy przewody paliwa. Następnie zdejmujemy filtr paliwa razem z uchwytem amortyzującym. Po wyjęciu z samochodu zsuwamy go i sprawdzamy czy nie jest popękany. Jeśli wszystko jest tak jak należy przystępujemy do montażu nowego. Zakładamy uchwyt amortyzujący na filtr a następnie nasuwamy przewody paliwa. Pamiętajmy o zamocowaniu nowych opasek zaciskowych.

Przykręcamy osłonę podłogi i przystępujemy do odpowietrzenia całego układu. Przekręcamy kluczyk w stacyjce jednak nie uruchamiamy silnika. W tym czasie pompa pracuje i napełnia filtr paliwa. Jednocześnie następuje odpowietrzenie całego układu. Sprawdzamy czy nie ma ewentualnych wycieków i uruchamiamy silnik. Na końcu sprawdzamy czy nie widać żadnych wycieków.

Jeżeli mamy samochód z napędem na wszystkie koła musimy wykonać kilka dodatkowych czynności. Na początku musimy odłączyć złącza elektryczne. Teraz odpinamy opaski trzymające przewody od filtru paliwa i zsuwamy je. Filtr paliwa amortyzowany jest przez dwa uchwyty gumowe w odróżnieniu od wersji z napędem na jedną oś. Po wyjęciu filtru ściągamy je z niego i odpinamy urządzenie odpowiedzialne za podgrzewanie filtru.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Proces odpowietrzania jest taki sam jak dla wersji z napędem na jedną oś.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Wymiana filtru paliwa w silniku Diesla w  BMW serii 3. Fot.Newspress
Wymiana filtru paliwa w silniku Diesla w BMW serii 3. Fot.Newspress

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Parco

Biuro Rachunkowe PARCO S.C.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK