| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Nissan Primera P10/P11: kontrola hamulców

Nissan Primera P10/P11: kontrola hamulców

Od poprawnego stanu hamulców zależy bezpieczeństwa nasze i innych użytkowników dróg. W poradniku tym pokażemy, jak prawidłowo przeprowadzić kontrolę hamulców w Nissanie Primera P10/P11.

Kontrolę hamulców w Nissanie Primera P10/P11 należy wykonać, co 15 000 kilometrów o ile nie dokonamy w międzyczasie wymiany któregoś z elementów eksploatacyjnych układu hamulcowego. Zaczynamy od sprawdzenia klocków na przedniej osi. Zaciągamy hamulec ręczny i unosimy przód auta. Podkładamy kobyłki i zdejmujemy koła. Jeżeli stwierdzimy nadmierne zużycie klocków lub ich wysokość będzie bardzo mała należy wymienić z każdej strony.

Chcąc przeprowadzić dokładne sprawdzenie należałoby zdjąć klocki hamulcowe i dokładnie je oczyścić razem z zaciskami. Taka decyzja pozwoli nam na dokładne sprawdzenie działania zacisku oraz sprawdzenie tarcz hamulcowych. Zakładamy ponownie koła i opuszczamy samochód. Możemy teraz przejść do tylnych hamulców. Wkładamy pod przód auta kliny i unosimy tył auta a następnie opieramy na kobyłkach.

Zobacz też: Jak wyeliminować "piszczenie" hamulców?

Kontrolę wykonujemy tak samo jak w przypadku przednich klocków. W przypadku hamulca bębnowego wymagane jest zdjęcie bębna. Na koniec warto sprawdzić i ewentualnie wyregulować hamulec ręczny. Wbrew pozorom nie jest to nic trudnego. Tylne hamulce są samo-regulacyjne, jedynie linki wymagają regularnego ustawienia. Ręczny powinien być na tyle sprawny, żeby zatrzymać auto stojące na stromym wzniesieniu.

Wszelkie nieprawidłowości w działaniu powinny być natychmiast wyeliminowane. Sprawdzenie działania ręcznego najlepiej wykonać po kontroli tylnych klocków – mamy wtedy uniesiony tył auta. Zwalniamy go i staramy się obrócić tylnymi kołami. Delikatny opór jest dopuszczalny, jednak powinny się obracać bez użycia dużej siły.

Zobacz też: Jak oszczędzać hamulce?

W wersji z tylnymi hamulcami tarczowymi warto sprawdzić czy dźwignia ręcznego na zaciskach po powrocie opiera się o śruby oporowe (hamulec ręczny całkowicie spuszczony). Najlepiej sprawdzić to przy zdjętych kołach. Zaciągamy hamulec ręczny i liczymy kliknięcia potrzebne do całkowitego zaciągnięcia ręcznego. Powinny mieścić się w zakresie od 6 do 8 w innym przypadku potrzebna jest regulacja.

Nakrętka regulująca znajduje się pod dźwignią ręcznego, aby się do niej dostać potrzebny jest demontaż tunelu. Obracamy ją stopniowo i sprawdzamy ponownie liczbę kliknięć. Na koniec sprawdzamy czy lampka sygnalizująca zaciągnięcie ręcznego prawidłowo się zaświeca. W przeciwnym wypadku należy podgiąć wspornik przełącznika. Po zakończeniu zakładamy tylne koła i wykonujemy test hamulca ręcznego.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

StukPuk.pl

Jesteśmy grupą młodych ludzi zdrowo stukniętych na punkcie materiałów budowlanych, którzy pewnego dnia wpadli na pomysł, aby pasję i doświadczenie przekuć w sukces.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »