| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama

Napęd i skrzynia biegów

Jak rozpoznać spalanie stukowe?

Aktualizacja: 12.12.2011

Spalanie detonacyjne, zwane w technice spalaniem stukowym, jest jednym z ważniejszych powodów poważnych uszkodzeń silnika, dlatego należy mu przeciwdziałać wszelkimi sposobami. Aby było to skuteczne, trzeba poznać przyczyny i objawy zjawiska spalania stukowego. »

Jak rozpoznać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?

Aktualizacja: 09.01.2015

Jazda z uszkodzoną uszczelką pod głowicą jest niewskazana. Można doprowadzić do jeszcze większych uszkodzeń. Jednak jak sprawdzić czy rzeczywiście mamy uszkodzoną uszczelkę pod głowicą? »

Jak sprawdzić stan rozrządu?

Aktualizacja: 14.12.2011

Kupując samochód bez historii serwisowej ciężko nam ocenić stan rozrządu. Nalepki na obudowie silnika nie zawsze pokazują autentyczny stan. Podpowiemy, jak samemu sprawdzić rozrząd - choć najlepiej jest zawsze, profilaktycznie, rozrząd wymienić. »

Dlaczego dymi silnik?

Aktualizacja: 14.03.2014

Dym jest ubocznym produktem spalania w każdym silniku spalinowym i odpowiednio – w silniku benzynowym będzie składał się głównie z tlenku węgla, a w silniku Diesla z cząstek stałych. Jeśli nasz silnik produkuje zbyt dużo dymu, jest to powód do niepokoju. Podpowiadamy, jaka może być tego przyczyna. »

Jak często wymieniać filtry?

Aktualizacja: 01.02.2012

W każdym samochodzie istnieje co najmniej kilka filtrów, dbających o to, by do silnika nie przedostawały się różne zanieczyszczenia mogące zakłócić jego pracę. »

Silnik: jak go prawidłowo obsługiwać?

Aktualizacja: 21.09.2011

We współczesnych samochodach, ich użytkownicy mogą wykonać tylko niektóre czynności, związane z okresową i codzienną obsługą silników. Pozostałe mogą wykonywać jedynie odpowiednio wyposażone stacje obsługi. »

Jak rozpoznać zbliżającą się poważną awarię silnika?

Aktualizacja: 21.09.2011

Wiele awarii silnika samochodu można przewidzieć, choć nie wszystkie. Awarie mogą być spowodowane przez różnorodne czynniki. Najczęstsze przyczyny powodujące usterki silnika omówimy w tym artykule. »

Jak określić stan sprzęgła?

Aktualizacja: 21.09.2011

W samochodach powszechnie są stosowane sprzęgła suche, jednotarczowe. Przenoszą one, za pomocą sporych rozmiarów tarcz ciernych, obrotowy ruch wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy skrzyni biegów. Nadmierne zużycie sprzęgła może unieruchomić auto, w jaki więc sposób określić jego stan? »

Jak dzielimy spalinowe silniki samochodowe?

Aktualizacja: 21.09.2011

Silniki spalinowe, stosowane we współczesnych pojazdach dzielą się na trzy podstawowe grupy: tłokowe, turbinowe i odrzutowe. W samochodach mają zastosowanie jedynie należące do grupy pierwszej, czyli tłokowe. »

Jak po wyglądzie świec rozpoznać ewentualne usterki silnika?

Aktualizacja: 21.09.2011

Wygląd elektrod i wewnętrznego izolatora świec, wykręconych z silnika po dłuższej, co najmniej kilkunastominutowej jeździe poza miastem, może powiedzieć bardzo dużo na temat stanu silnika auta i jego regulacji oraz stopniu zużycia lub awariach. »

Jak zmniejszyć zużycie większości elementów silników samochodowych?

Aktualizacja: 15.03.2012

Podczas eksploatacji nowoczesnych samochodów bardzo często zapominamy o podstawowych prawach techniki i fizyki. A dotyczą one także nowoczesnych i dopracowanych konstrukcji. »

Jak i po co przeliczać jednostki mocy?

Aktualizacja: 15.03.2012

Przelicznik jednostek mocy czasem bardzo się przydaje. Np. w dowodzie rejestracyjnym pojazdu moc podawana jest w kilowatach (kW), zaś najpopularniejszą jednostką wśród kierowców jest koń mechaniczny (KM). »

Kiedy wymienić filtr powietrza?

Aktualizacja: 15.03.2012

Użytkowanie auta wiąże się z wieloma obowiązkami, których zaniedbywanie może doprowadzić do obniżenia kondycji silnika. Regularna wymiana filtra powietrza jest jednym z nich. »

Jak zabezpieczyć silnik przed uszkodzeniami mechanicznymi?

Aktualizacja: 15.03.2012

Zabezpieczenie silnika jest opłacalną inwestycją. Wjechanie na wyższy krawężnik lub w głębszą dziurę mogą być przyczyną kosztownej usterki. Poniżej rady, jak ochronić silnik przed uszkodzeniami. »

Jak ocenić stopień zużycia elementów korbowodu i wału korbowego silnika?

Aktualizacja: 21.09.2011

Wał korbowy jest jednym z najbardziej obciążonych elementów silnika spalinowego. Z korbowodami współpracuje nie poprzez łożyska kulkowe lub igiełkowe, jak ma to miejsce w małych silnikach dwusuwowych, ale przez panewki. Jak jednak ocenić stopień zużycia korbowodu i wału korbowego? »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Witold Studziński

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »