| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Napęd i skrzynia biegów

Jak często wymieniać filtry?

Aktualizacja: 01.02.2012

W każdym samochodzie istnieje co najmniej kilka filtrów, dbających o to, by do silnika nie przedostawały się różne zanieczyszczenia mogące zakłócić jego pracę. »

Silnik: jak go prawidłowo obsługiwać?

Aktualizacja: 21.09.2011

We współczesnych samochodach, ich użytkownicy mogą wykonać tylko niektóre czynności, związane z okresową i codzienną obsługą silników. Pozostałe mogą wykonywać jedynie odpowiednio wyposażone stacje obsługi. »

Jak rozpoznać zbliżającą się poważną awarię silnika?

Aktualizacja: 21.09.2011

Wiele awarii silnika samochodu można przewidzieć, choć nie wszystkie. Awarie mogą być spowodowane przez różnorodne czynniki. Najczęstsze przyczyny powodujące usterki silnika omówimy w tym artykule. »

Jak określić stan sprzęgła?

Aktualizacja: 21.09.2011

W samochodach powszechnie są stosowane sprzęgła suche, jednotarczowe. Przenoszą one, za pomocą sporych rozmiarów tarcz ciernych, obrotowy ruch wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy skrzyni biegów. Nadmierne zużycie sprzęgła może unieruchomić auto, w jaki więc sposób określić jego stan? »

Jak dzielimy spalinowe silniki samochodowe?

Aktualizacja: 21.09.2011

Silniki spalinowe, stosowane we współczesnych pojazdach dzielą się na trzy podstawowe grupy: tłokowe, turbinowe i odrzutowe. W samochodach mają zastosowanie jedynie należące do grupy pierwszej, czyli tłokowe. »

Jak po wyglądzie świec rozpoznać ewentualne usterki silnika?

Aktualizacja: 21.09.2011

Wygląd elektrod i wewnętrznego izolatora świec, wykręconych z silnika po dłuższej, co najmniej kilkunastominutowej jeździe poza miastem, może powiedzieć bardzo dużo na temat stanu silnika auta i jego regulacji oraz stopniu zużycia lub awariach. »

Jak zmniejszyć zużycie większości elementów silników samochodowych?

Aktualizacja: 15.03.2012

Podczas eksploatacji nowoczesnych samochodów bardzo często zapominamy o podstawowych prawach techniki i fizyki. A dotyczą one także nowoczesnych i dopracowanych konstrukcji. »

Jak i po co przeliczać jednostki mocy?

Aktualizacja: 15.03.2012

Przelicznik jednostek mocy czasem bardzo się przydaje. Np. w dowodzie rejestracyjnym pojazdu moc podawana jest w kilowatach (kW), zaś najpopularniejszą jednostką wśród kierowców jest koń mechaniczny (KM). »

Kiedy wymienić filtr powietrza?

Aktualizacja: 15.03.2012

Użytkowanie auta wiąże się z wieloma obowiązkami, których zaniedbywanie może doprowadzić do obniżenia kondycji silnika. Regularna wymiana filtra powietrza jest jednym z nich. »

Jak zabezpieczyć silnik przed uszkodzeniami mechanicznymi?

Aktualizacja: 15.03.2012

Zabezpieczenie silnika jest opłacalną inwestycją. Wjechanie na wyższy krawężnik lub w głębszą dziurę mogą być przyczyną kosztownej usterki. Poniżej rady, jak ochronić silnik przed uszkodzeniami. »

Jak ocenić stopień zużycia elementów korbowodu i wału korbowego silnika?

Aktualizacja: 21.09.2011

Wał korbowy jest jednym z najbardziej obciążonych elementów silnika spalinowego. Z korbowodami współpracuje nie poprzez łożyska kulkowe lub igiełkowe, jak ma to miejsce w małych silnikach dwusuwowych, ale przez panewki. Jak jednak ocenić stopień zużycia korbowodu i wału korbowego? »

Jak określić stan zaworów i gniazd zaworowych?

Aktualizacja: 21.09.2011

Zawory odgrywają w silniku spalinowych jedną z kluczowych ról: od ich jakości i od jakości współpracujących z nimi gniazd, zależy łatwość rozruchu silnika, jego moc i zużycie paliwa. »

Jak określić stopień zużycia silnika?

Aktualizacja: 21.09.2011

Określenie stopnia zużycia silnika samochodowego jest ważne z dwóch powodów. Po pierwsze pozwala na dostatecznie wczesne wykrycie możliwości wystąpienia usterek i awarii. Po drugie – podczas kupna używanego samochodu umożliwia stwierdzenie jego stanu, związanego z przebiegiem lub z rodzajem eksploatacji. »

Dlaczego pasek klinowy piszczy?

Aktualizacja: 12.12.2011

Pierwsze niepokojące dźwięki uwagę nawet niedoświadczonych kierowców zwracają ku paskowi klinowemu. Słusznie, choć przyczynę piszczenia zdiagnozować już zdecydowanie trudniej. »

Jak regulować napięcie paska w silnikach Opla?

Aktualizacja: 15.03.2012

Wszystko zaczyna się od niepokojących odgłosów, następnie w razie braku reakcji przypora pęka i pasek traci swoje napięcie. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

SaldeoSMART

SaldeoSMART to ewolucja w księgowości.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »