| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Napęd i skrzynia biegów

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.2 JTS Alfa Romeo

Aktualizacja: 25.07.2017

Silnik 2.2 JTS Alfa Romeo, wzorowany na jednostce General Motors choć był chętnie wybierany przez kupujących, szybko obnażył kilka wpadek konstruktorów. Poważnych wpadek. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 D Subaru

Aktualizacja: 25.07.2017

Debiutowi pierwszego na świecie silnika Diesla o przeciwsobnym układzie cylindrów, jednostki 2.0 D zaprezentowanej przez Subaru towarzyszył duży szum medialny. Jednostka dawała kierowcom Imprez, Legacy, Outbacków i Foresterów moc, oszczędność i… serię poważnych problemów technicznych. Motor psuł się na tyle często, że już po dwóch latach musieli interweniować inżynierowie. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 IDE Renault

Aktualizacja: 25.07.2017

Jednostka 2.0 IDE miała być dla Renault przełomem. Niestety, dosyć szybko okazało się, że producent popełnił poważny błąd. Debiut skończył się porażką, a jednostka zeszła ze sceny po cichu i tylnymi drzwiami. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: Silnik 2.5 T Subaru

Aktualizacja: 24.07.2017

Jednostka EJ20, trafiła do sprzedaży w roku 2005 i stała się częścią nie tylko Imprezy WRX STI. Doładowany benzyniak służył również do napędu Foresterów, Legacy i Outback’ów. Silnik był oferowany w kilku wersjach mocy. Podstawowy model o oznaczeniu EJ255 dysponował stadem od 210 do 265 koni mechanicznych. Topowy nazwany EJ257 rozwijał moc oscylującą w granicy 300 koni mechanicznych. Co z jego trwałością? »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 4.5 V8 Porsche

Aktualizacja: 24.07.2017

4,5-litrowa jednostka V8 pojawiła się wraz z debiutem Porsche Cayenne. Choć architektura była dosyć nietypowa dla niemieckiego producenta, zwiastowała potężną moc i piękne brzmienie. Z czasem motor niestety ujawnił też swoją drugą twarz. Poważne usterki oraz koszty naprawy dochodzące do 30 tysięcy złotych! »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 5.0 V10 TDI VAG

Aktualizacja: 24.07.2017

Silnik 5.0 V10 TDI VAG zadebiutował wraz z wprowadzeniem do oferty modeli VW Tuareg i Phaeton. 10 cylindrowa jednostka zapewnia świetną dynamikę ale okazała się bardzo awaryjna. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1.8 TSI/TFSI VAG

Aktualizacja: 24.07.2017

Silnik 1.8 TSI z grupy oznaczonej symbolem EA888 miał stanowić odpowiedź na nowe potrzeby kierowców w XXI wieku w gamie Grupy Volkswagena. Niestety jednostka napędowa stała się jednym z jaskrawych przykładów technologicznego niedopracowania. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1.5 dCi Renault

Aktualizacja: 22.06.2017

Silnik 1.5 dCi jest stosunkowo często występującym napędem w autach wystawionych na sprzedaż. Niestety nie jest wolny od wad. Jakie są typowe problemy z tą jednostką? »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,0 TDI Volkswagen AG

Aktualizacja: 22.06.2017

O problemach z silnikiem 2.0 TDI krążą już legendy. Ile jest w nich prawdy i czy ewentualne problemy dotyczą każdej odmiany jednostki 2.0 TDI? »

Z tymi silnikami mogą być problemy: silniki 0,6 i 0,7 R3 Smart

Aktualizacja: 22.06.2017

Silniki samochodów Smart są oszczędne, a zakup używanego Smarta to ciekawa alternatywa dla komunikacji miejskiej. Jednak warto mieć na uwadze fakt, że generalny remont silnika Smarta trzeba robić stosunkowo szybko. »

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,6 THP PSA/BMW

Aktualizacja: 21.06.2017

Silnik 1.6 THP choć wyposażony w najnowsze zdobycze techniki, tak naprawdę już od początku miał problemy z trwałością. Jakie są główne problemy z tą jednostką napędową? »

Do czego służy aktywny mechanizm różnicowy?

Aktualizacja: 22.02.2017

Mechanizm różnicowy zapewnia właściwą trakcję samochodu na zakrętach. Jednak wyróżniamy różne ich typy. Jak działa tradycyjny mechanizm różnicowy, jak o ograniczonym uślizgu, a jak działa aktywny mechanizm różnicowy? »

Biturbo, twin turbo, twin scroll turbo – różnice

Aktualizacja: 17.02.2017

Producenci samochodów stosują w silnikach różne rodzaje turbosprężarek - Biturbo, twin turbo, twin scroll turbo. Co kryje się pod tymi nazwami? »

Czy system start-stop działa efektywnie?

Aktualizacja: 07.02.2017

Od co najmniej kilku lat systemy start-stop stają się coraz powszechniejsze. Ile paliwa można zaoszczędzić korzystając z nich? Czy są efektywne? »

Co to jest cykl Atkinsona w silniku spalinowym?

Aktualizacja: 16.01.2017

Co to jest cykl Atkinsona w silniku spalinowym? Co kryje się pod tym enigmatycznym stwierdzeniem i dlaczego ma to wpływ na ograniczenie zużycia paliwa? »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aneta Słodzińska - Wawrzonek

Prawnik specjalizujący się w prawie zamówień publicznych, prawie cywilnym i rodzinnym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »