| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > LPG > Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

Nie wszystkie silniki dobrze współpracują z instalacją LPG. W wielu przypadkach dłuższa ich eksploatacja na gazie powoduje, że wypaleniu ulegają m.in. gniazda zaworowe. Dlaczego tak się dzieje i na czym polega regeneracja głowicy?

Użytkownicy aut wyposażonych w instalację LPG wybierają alternatywny rodzaj zasilania swoich silników, sugerując się niższym kosztem eksploatacji takiego samochodu. I o ile trudno się nie zgodzić z tym, że samo paliwo jest znacznie tańsze w zakupie, to sprawa przybiera zupełnie innych kształtów, jeśli weźmiemy pod uwagę negatywny wpływ gazu na gniazda zaworowe głowicy cylindrów oraz znajdujące się w niej zawory.  

Dlaczego dochodzi do uszkodzenia głowicy?

Wiele benzynowych silników, które uważane są za nieśmiertelne, zaczyna niedomagać gdy pracują przez dłuższy czas gazie LPG. Dobrym przykładem są tu np. jednostki napędowe Hondy, które zasilane benzyną wytrzymują bez problemu przebiegi przekraczające 400tys.km, a po założeniu instalacji LPG po ok. 100-150tys.km niejednokrotnie muszą zostać poddane remontowi. Problemem są bowiem wrażliwe na wysoką temperaturę gniazda zaworowe, które ulegają wypaleniu oraz niejednokrotnie same zawory (najczęściej wydechowe).

W miarę jak zawory zagłębiają się coraz bardziej w głowicę, silnik traci szczelność a przez to obniżeniu ulega jego stopień kompresji . W rezultacie jednostka napędowa traci moc, a z czasem coraz częściej pojawiają się problemy z jej uruchomieniem.

Zobacz też: Jakie silniki dobrze znoszą gaz?

Na czym polega regeneracja głowicy?

Najpierw należy zdemontować głowicę. Jeśli zużycie zaworów i ich gniazd jest nie za duże, wystarczy że zawory zostaną zeszlifowane, gniazda zaworowe sfrezowane, głowica splanowana a uszczelniacze zaworowe zostaną wymienione na nowe. Zazwyczaj jednak naprawa obejmuje także wymianę całych gniazd zaworowych (głównie wydechowych), wstawienie nowych zaworów oraz wymianę prowadnic zaworowych na nowe. Koszt tej operacji kształtuje się na poziomie od 500-2000zł w zależności od rodzaju głowicy, liczby cylindrów i stopnia skomplikowania konstrukcji (łańcuchowy rozrząd, utrudniony dostęp).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Wolny

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »