| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Umowa z firmą CFM - zanim podpiszesz

Umowa z firmą CFM - zanim podpiszesz

Na co warto zwrócić uwagę zanim podpiszesz umowę z firmą CFM? Na to pytanie odpowiadamy w poniższym tekście.

IV Koszty bieżące i naprawy ponadnormatywne

Zakres napraw pakietu serwisowego

Umowa musi dokładnie opisywać zakres napraw i czynności obsługowe pokrywane przez firmę wynajmu, a także procedurę zgłoszenia naprawy oraz kierowania do warsztatu. Najczęściej firmy wynajmu podają listę prac, które nie są objęte pakietem serwisowym, dlatego należy dokładnie ustalić co rozumieją pod sformułowaniem „inne naprawy ponadnormatywne”. W tym punkcie trzeba określić ilość piór wycieraczek w roku, ilość dywaników gumowych i inne czasem bardzo drobne, ale za to niezwykle irytujące i kosztowne kwestie.

Naprawy ponadnormatywne

To jeden z wielu elementów, w którym firmy wynajmu ratują rentowność kontraktów. Tak więc tarcze i klocki hamulcowe powinny wytrzymać dwa lub trzy razy dłużej niż wytrzymują, zwłaszcza, że przy ostatnim przeglądzie zostały wymienione na zamienniki. Sprzęgło (mimo zapewnień przy negocjacjach, że jeśli zostanie spalone przez użytkownika to za pierwszym razem płaci CFM) niemal zawsze będzie obciążało naszą firmę. Końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatorów i inne tego typu części są przewidziane na cały okres użytkowania samochodu, a jeśli trzeba je wymienić należy uznać to za naprawę ponadnormatywną i zrefakturować. Jedynym rozwiązaniem tego problemu jest dokładne zapisanie minimalnych przebiegów na dany element, a także zapewnienie sobie informacji w czasie rzeczywistym o uszkodzeniu samochodu, którego koszty ma ponosić nasza firma.

Zobacz też: Co to jest faktoring i kiedy się go stosuje?

Opony: zakup, naprawa, wymiana

Firmy wynajmu długoterminowego proponują możliwość wyboru pakietu opon limitowanych i pakietu opon nielimitowanych. W pierwszym z wymienionych przypadków, w umowie szczegółowej zapisana zostaje ilość ogumienia zimowego i letniego przeznaczonego dla konkretnego samochodu. Po jej przekroczeniu kolejne opony są refakturowane na naszą firmę.
Dla pakietu opon nielimitowanych teoretycznie opony wymieniane są na koszt firmy wynajmu, bez względu na to, który jest to komplet. Jednak zazwyczaj podmiot CFM wpisuje do umowy adnotację, że nie odpowiada za uszkodzenia mechaniczne ogumienia, a także zużywanie „ponadnormatywne”. W tym przypadku należy dokładnie zapisać: wysokość bieżnika, minimalny przebieg jaki powinna pokonać dana opona, klasę opon jaką ma zapewnić nam partner świadczący usługę full serwis leasingu. Sprawa uszkodzeń mechanicznych również może być przedmiotem negocjacji i wszystkie uszkodzenia tego typu, także gdy konieczna jest wymiana opon na jednej osi. Może odbywać się na koszt przedsiębiorstwa CFM. W zależności od specyfiki naszej firmy, należy również zapisać ilość relokacji opon w czasie trwania kontraktu.

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

flota, parking
flota, parking

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka Adwokat dr Sebastian Koczur

ekspert z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i prawa gospodarczego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »