| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Serwisowanie opon w pojazdach służbowych

Serwisowanie opon w pojazdach służbowych

Duże floty z zasady współpracują z sieciami serwisów ogumienia działającymi w całym kraju. Sieci te wyznaczają punkty, które zajmują się obsługą flot. Dwa razy w roku firmowe auto musi zostać poddane wymianie ogumienia z zimowego na letnie i odwrotnie.

Autor: Jacek Dobkowski

Zdaniem klienta

Wipasz S. A. z Wadąga pod Olsztynem, producent paszy dla zwierząt, ma flotę stu kilkudziesięciu samochodów osobowych. - Około 90 procent z nich jest obsługiwanych oponiarsko w olsztyńskiej firmie Krysgum Euromaster. Mamy też kilka współpracujących z nami serwisów w innych częściach Polski, na przykład w Grajewie czy Kole. Jeżeli trzeba przełożyć czy naprawić oponę poza Olsztynem, należy tylko uzgodnić z nami cenę – mówi Marcin Bruzda, dyrektor transportu w Wipaszu.

Zobacz też: Zakup auta do firmy: przetestuj zanim wybierzesz

Zimówki obowiązkowe

Ustawodawcy zastanawiają się nad wprowadzeniem w Polsce obowiązkowego użytkowania opon zimowych – od listopada do marca. Co na ten temat sądzą opiekunowie aut służbowych? Wypowiedzi pochodzą z portalu LOG24.pl

Wojciech Jakubowski: Nie wyobrażam sobie takiego przepisu, zwłaszcza, że czasem w grudniu może być na dworze temperatura + 15 stopni Celsjusza. (...) Ponadto, już wyobrażam sobie te nocne czuwania 29 października w kolejce pod serwisem oponiarskim...

Włodzimierz Młodziński: Jestem za używaniem opon zimowych, ale bez określania urzędowego "od 32 października do 32 marca". (...) Wysoce dodatnia temperatura nie służy zimowym oponom, szczególnie przy długiej jeździe w trasie.
Anna Ejneberg: Zimowym oponom mówimy tak, ustawie określającej czas ich używania w zmieniającym się klimacie mówimy stanowczo nie.

Krzysztof Krauze: Popieram wprowadzenie takiego przepisu. Powinniśmy wreszcie brać przykład z państw bardziej rozwiniętych motoryzacyjnie jak kraje skandynawskie czy ostatnio Niemcy. Wielokrotnie byłem świadkiem niebezpiecznych sytuacji powodowanych przez kierowców, którzy w zimie jeździli na letnich oponach. W tej porze roku nigdy nie mamy pewności, kiedy przyjdzie załamanie pogody a kiedy będzie słonecznie i "prawie sucho".

Andrzej Torchała: (...) Jazda ze sprawnymi oponami zimowymi oraz z prędkością dostosowaną do warunków na pewno poprawia poziom bezpieczeństwa na drodze. Nie jestem jednak zwolennikiem rozwiązań nakazowych. Po pierwsze nie ufam politykom jeśli chodzi o czystość intencji (lobbing, itp.) Po drugie znając naszą zaradność, dla spełnienia tego warunku mniej zamożni kierujący założą na koła cokolwiek ze znaczkiem „zimowe”, a będzie to gorsze od ogumienia letniego czy wielosezonowego. Poza tym drogowcy poczują się zwolnieni z obowiązku odśnieżania dróg, bo kierowcy mają mieć zimowe opony... Można by wyliczać kolejne scenariusze. Jest już dostatecznie dużo przepisów regulujących bezpieczeństwo ruchu na drogach, zacznijmy je konsekwentnie przestrzegać. Nie zgadzajmy się na powszechnie akceptowane łamanie praw drogowych, wyszukiwanie usprawiedliwień dla wiecznie spieszących się kierowców. Wychowujmy kolejne pokolenia młodych użytkowników ruchu drogowego w przekonaniu o konieczności zachowania bezpieczeństwa no i twórzmy mądre prawo.

reklama

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Serwisowanie opon w pojazdach służbowych. Fot. Fotolia
Serwisowanie opon w pojazdach służbowych. Fot. Fotolia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Smart MBC

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »