| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auto w podróży > ABC samochodowych podróży > Jak przygotować zwykły samochód do ekstremalnej jazdy w terenie?

Jak przygotować zwykły samochód do ekstremalnej jazdy w terenie?

Nawet zwykłe auto można niewielkimi środkami przystosować do jazdy w trudnym terenie. Uczestnicy rajdu The Mongol Rally podpowiadają co warto zmienić, aby pokonać autem wiele tysięcy kilometrów w zróżnicowanych warunkach.

W niecodziennym rajdzie, The Mongol Rally, z Czech do Ułan Bator, stolicy Mongolii wyruszyło w tym roku trzech śmiałków z Polski – Kuba, Michał i Krzysztof. Zasady wyprawy są proste - organizatorzy nie zapewniają żadnego wsparcia, a uczestnicy są zdani tylko na siebie. Z góry regulowane są jedynie zasady dotyczące tego, jakim samochodem można wyruszyć – nie ma mowy o solidnych, niezawodnych terenówkach. Samochód nie może mieć więcej niż 10 lat, ani posiadać napędu 4x4, musi być relatywnie tani, a pojemność silnika nie może przekraczać 1.2.

Zobacz też: The Mongol Rally 2013 – charytatywny rajd roku

Zmodernizowana Skoda Fabia

Ekipa The Mongolian Job Team wybrała na ten cel 9-letnią Skodę Fabia z silnikiem 1.2. Podpytaliśmy, co można zmienić, aby zrobić z tego auta samochód rajdowy. Kluczowe jest 6 kwestii, bez których nie powinno się nawet myśleć o jeździe w tak ekstremalnych warunkach.

  1. W aucie powinniśmy wzmocnić zawieszenie, które zniesie tysiące kilometrów bardzo zróżnicowanego podłoża – m.in. gór, stepów i asfaltu. Gdy podniesie się zawieszenie i wzmocni sprężyny u kowala, ważnym aspektem staje się także wymiana amortyzatorów z olejowych na gazowe.
  2. Musimy zadbać o podwozie, czyli przede zainstalować osłonę miski olejowej.
  3. Bardzo ważne jest zainstalowanie, nie gdzie indziej, a na dachu, bagażnika wyprawowego, który będzie mógł pomieścić niezbędne w trasie elementy wymienne (m.in. koła zapasowe, benzynę) oraz niezbędne do życia kanistry z wodą.
  4. Kluczowe są także halogeny na dachu, dzięki którym będziemy mogli doświetlić drogę.
  5. Do jazdy w terenie niezbędne są także nowe, mocne opony z bieżnikiem.
  6. Wśród części zapasowych, które mogą ulec awarii i możemy je naprawić sami, znajdą się na pewno klocki hamulcowe oraz filtry powietrza (które na pustyni będziemy musieli wymieniać praktycznie codziennie) – należy o nich bezwzględnie pamiętać.

Zobacz też: Jak przygotować się do podróży samochodem?

Mongol Rally 2013

Przypominamy, że wyjazd ten to misja i wparcie dla Fundacji Mam Marzenie - http://www.siepomaga.pl/r/mongolian-job. Zapraszamy również do śledzenia poczynań The Mongolian Job Team za pośrednictwem social media: https://www.facebook.com/TheMongolianJobTeam?fref=ts

Więcej informacji o rajdzie Mongol Rally 2013 znajdziecie tutaj.

Autor: The Mongolian Job Team

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marek Nienałtowski

Ekspert Domu Kredytowego Notus

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »