| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auto w podróży > ABC samochodowych podróży > Jak przygotować zwykły samochód do ekstremalnej jazdy w terenie?

Jak przygotować zwykły samochód do ekstremalnej jazdy w terenie?

Nawet zwykłe auto można niewielkimi środkami przystosować do jazdy w trudnym terenie. Uczestnicy rajdu The Mongol Rally podpowiadają co warto zmienić, aby pokonać autem wiele tysięcy kilometrów w zróżnicowanych warunkach.

W niecodziennym rajdzie, The Mongol Rally, z Czech do Ułan Bator, stolicy Mongolii wyruszyło w tym roku trzech śmiałków z Polski – Kuba, Michał i Krzysztof. Zasady wyprawy są proste - organizatorzy nie zapewniają żadnego wsparcia, a uczestnicy są zdani tylko na siebie. Z góry regulowane są jedynie zasady dotyczące tego, jakim samochodem można wyruszyć – nie ma mowy o solidnych, niezawodnych terenówkach. Samochód nie może mieć więcej niż 10 lat, ani posiadać napędu 4x4, musi być relatywnie tani, a pojemność silnika nie może przekraczać 1.2.

Zobacz też: The Mongol Rally 2013 – charytatywny rajd roku

Zmodernizowana Skoda Fabia

Ekipa The Mongolian Job Team wybrała na ten cel 9-letnią Skodę Fabia z silnikiem 1.2. Podpytaliśmy, co można zmienić, aby zrobić z tego auta samochód rajdowy. Kluczowe jest 6 kwestii, bez których nie powinno się nawet myśleć o jeździe w tak ekstremalnych warunkach.

  1. W aucie powinniśmy wzmocnić zawieszenie, które zniesie tysiące kilometrów bardzo zróżnicowanego podłoża – m.in. gór, stepów i asfaltu. Gdy podniesie się zawieszenie i wzmocni sprężyny u kowala, ważnym aspektem staje się także wymiana amortyzatorów z olejowych na gazowe.
  2. Musimy zadbać o podwozie, czyli przede zainstalować osłonę miski olejowej.
  3. Bardzo ważne jest zainstalowanie, nie gdzie indziej, a na dachu, bagażnika wyprawowego, który będzie mógł pomieścić niezbędne w trasie elementy wymienne (m.in. koła zapasowe, benzynę) oraz niezbędne do życia kanistry z wodą.
  4. Kluczowe są także halogeny na dachu, dzięki którym będziemy mogli doświetlić drogę.
  5. Do jazdy w terenie niezbędne są także nowe, mocne opony z bieżnikiem.
  6. Wśród części zapasowych, które mogą ulec awarii i możemy je naprawić sami, znajdą się na pewno klocki hamulcowe oraz filtry powietrza (które na pustyni będziemy musieli wymieniać praktycznie codziennie) – należy o nich bezwzględnie pamiętać.

Zobacz też: Jak przygotować się do podróży samochodem?

Mongol Rally 2013

Przypominamy, że wyjazd ten to misja i wparcie dla Fundacji Mam Marzenie - http://www.siepomaga.pl/r/mongolian-job. Zapraszamy również do śledzenia poczynań The Mongolian Job Team za pośrednictwem social media: https://www.facebook.com/TheMongolianJobTeam?fref=ts

Więcej informacji o rajdzie Mongol Rally 2013 znajdziecie tutaj.

Autor: The Mongolian Job Team

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Zmodernizowana Fabia 1.2 ekipy The Mongolian Job Team robi wrażenie. Niskim kosztem stworzono pojazd, który spróbuje pokonać 10 000 km trudnego terenu.
Zmodernizowana Fabia 1.2 ekipy The Mongolian Job Team robi wrażenie. Niskim kosztem stworzono pojazd, który spróbuje pokonać 10 000 km trudnego terenu.

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grupa LEX&TAX

Adwokaci i biuro podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »