REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą
Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Firma analityczna Jato przyjrzała się, jakie samochody kupowali Europejczycy w listopadzie tego roku. Okazało się, że już 26 proc. udziałów w rynku mają auta z wtyczką.

Europejski rynek samochodów cały czas w dołku

Europejski rynek nadal jest w dołu. W listopadzie w krajach UE sprzedano o 18 proc. mniej samochodów niż w rok wcześniej i o 29 proc. mniej niż w listopadzie 2019 r. – Obecny problem nie dotyczy braku popytu, ale raczej braku podaży – komentuje Felipe Munoz, globalny analityk w JATO Dynamics. I wyjaśnia, że mała podaż to pochodna sytuacji na rynku półprzewodników. Ich braki nadal są odczuwalne w fabrykach na całym świecie. Najmniej ta sytuacja uderza w koncerny japońskie i koreańskie, ale i w ich przypadku czas oczekiwania na niektóre modele jest wydłużony.

REKLAMA

Co czwarte nowe <a class=auto ma silnik elektryczny!"/>

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny!

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą

Listopad 2021? Najgorszy od trzech dekad

Firma Jato zwraca uwagę, że tegoroczny listopad był pod względem sprzedaży nowych aut najgorszy od trzech dekad! Na 25 europejskich rynkach sprzedało się tylko 855 tys. samochodów. – Ograniczona podaż samochodów, a do tego liczne lock-downy spowodowane pandemią sprawiły, że tysiące osób nie zrealizowały planów wymiany auta na nowe. Skutkiem tego może być duży wzrost liczby rejestracji nowych aut w przyszłym roku. Oczywiście pod warunkiem, że problem niedoboru półprzewodników zostanie rozwiązany – uważa Munoz.

Elektryki i hybrydy plug-in... górą!

Jest jednak grupa pojazdów, których sprzedaż nie tylko nie spada, ale dynamicznie rośnie. To elektryki i hybrydy plug-in. W zeszłym roku zarejestrowano ich w Europie prawie 220 tys. sztuk. To oznacza, że już co czwarte nowe auto wyjeżdżające z salonu ma napęd alternatywny! Jednocześnie sprzedaż PHEV i BEV była aż o 40 proc. wyższa niż diesli.

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny!

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny!

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą

Z czego wynika sukces zelektryfikowanych aut?

Tak dynamiczny wzrost w kategorii samochodów niskoemisyjnych ma trzy źródła. Po pierwsze rośnie presja polityków i ekologów, byśmy przesiadali się do takich właśnie aut. Wiele rządów uruchomiło dopłaty do zakupu elektryków, w mediach prowadzone są kampanie społeczne i po prostu głośno się o tym mówi. Po drugie, sami producenci wolą sprzedawać auta niskoemisyjne i je promują, bo to oddala od nich groźbę kar za zbyt duże emisje dwutlenku węgla. – Jeśli obecnie planujesz kupić nowy samochód, to jest wysoce prawdopodobne, że „elektryka” kupisz niemal od ręki, a na spalinowego będziesz musiał czekać długie miesiące – komentuje Munoz.

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny!

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny!

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą

Po trzecie wreszcie, gama aut PHEV i BEV powiększa się z miesiąca na miesiąc. Dopiero co zadebiutował nowy Lexus NX, a już tylko w Polsce zebrano na niego 1500 zamówień, z czego ponad 300 na wersję plug-in. Toyota RAV4 Plug-in jest w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych PHEV-ów w Europie. Obie japońskie marki kilka dni temu zapowiedziały „elektryczną ofensywę”. Tylko w 2022 roku wypuszczą na rynek trzy w pełni elektryczne modele na nowej platformie, a do 2030 r. będą ich mieć piętnaście. Lexus RZ 450e już jest testowany na drogach publicznych i torach, a marka będzie miała w ofercie także dużego SUV-a na baterie i auto sportowe, które ma stawić czoła Porsche Taycanowi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Hybryda: złoty środek dla... Polski

Póki co ani Lexus, ani Toyota nie zamierzają wycofywać się z klasycznych hybryd. Będą je sprzedawali tak długo, jak to tylko możliwe. Powód? – To idealne samochody na takie rynki jak Polska. Nie trzeba ich ładować, w mieście jeżdżą głównie na elektryce, mają nieograniczony zasięg i znacznie niższą niż auta w pełni elektryczne cenę – komentują przedstawicie koncernu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA