Kategorie

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara to niezbyt częsty widok w ogłoszeniach sprzedaży, ale model ma swoje grono zwolenników. Jakie są typowe usterki tego modelu?

Rok 2006 miał być szczególny dla gamy Opla. Niemcy wprowadzili bowiem do sprzedaży średniej wielkości SUV-a i liczyli na europejską karierę auta. Kierowcy ze Starego Kontynentu nie do końca zrozumieli jednak założenia Antary. W efekcie choć auto sprzedawało się dosyć dobrze, do miana hitu sprzedaży było mu bardzo daleko. Opel wycofał model z oferty w roku 2015.

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki

Opel

Nadwozie Antary jest bardzo mocno geometryczne. Choć dzisiaj sylwetka może wydawać się zbyt prosta i za mało dopracowana pod kątem stylistycznych smaczków, w roku 2006 naprawdę dobrze prezentowała się na ulicach polskich miast. Poza tym przynosiła na Stary Kontynent nieco amerykańskiego klimatu - w końcu Opel był bliźniakiem Chevroleta Captivy - oraz jak najbardziej pasowała do ówczesnej, niemieckiej gamy. Kwadratowa była również m.in. Vectra C oraz Astra trzeciej generacji.

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Używany Opel Antara (2006 - 2015) - nawiew z Corsy, zegary z Astry

Nawiązanie do innych modeli marki widać nie tylko na zewnątrz Opla Antary, ale także i w kabinie pasażerskiej. Kierownica i okrągłe nawiewy pochodzą z Corsy, podczas gdy zegary zostały żywcem wzięte z Astry. Powinowactwo z innymi modelami nie razi jednak tak bardzo, jak pewne niedostatki jakościowe. Plastiki użyte do wykończenia konsoli w większości przypadków są twarde, przez co w chłodniejsze dni mogą trzeszczeć podczas jazdy. Dodatkowo mało estetycznie prezentuje się chociażby opcjonalna, „skórzana” tapicerka wykonana z ekologicznego materiału.

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki

Opel

Reklama

Ilość przestrzeni we wnętrzu Opla Antary jest przyzwoita. Cztery dorosłe osoby mogą podróżować niemieckim SUV-em bez większych problemów. Przeciętnie wypada niestety bagażnik. Jego podstawowa pojemność to 420 litrów. Dużo więcej na pokład są w stanie zabrać chociażby kompakty w wersji kombi. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa rośnie do 1420 litrów.

Zawieszenie Opla Antary jest w pełni niezależną konstrukcją. Auto choć prowadzi się dosyć dobrze i oferuje komfort resorowania, zdecydowanie nie jest typem sportowego SUV-a. Wysoko umieszczony środek ciężkości sprawia, że nadwozie jest mało stabilne w szybko pokonywanych zakrętach. A co z usterkami?

Zobacz też: Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Używany Opel Antara – typowe usterki

Użytkownicy nie skarżą się na niską trwałość poszczególnych elementów podwozia. DEKRA w swoim raporcie wskazuje jedynie na możliwość przedwczesnego pojawienia się wycieków w amortyzatorach.

Reklama

Opel Antara przenosi napęd na cztery koła. W lifestylowym, niemieckim SUV-ie nie ma jednak co oczekiwać układu wyposażonego w mechaniczne blokady czy reduktor. Inżynierowie postawili na system dołączania tylnej osi oparty o sprzęgło wielopłytkowe. Elektroniczne 4x4 poprawia trakcję podczas zimowych podróży, ale totalnie nie nadaje się w teren. W zamian układ jest trwały i przy regularnej wymianie oleju nie staje się źródłem większych usterek.

Paleta silnikowa Opla Antary składa się z 7 jednostek napędowych. Mimo wszystko szczególną popularnością cieszy się tak właściwie tylko jeden motor - to on napędza blisko 70 procent używanych modeli. Mowa o 2-litrowym dieslu CDTI o mocy 150 koni mechanicznych. Moment obrotowy na poziomie 320 Nm wydaje się być wysoki. Nie można jednak zapominać o tym, że SUV nie jest autem lekkim. A to mocno ogranicza jego sportowe zapędy. Sprint do pierwszej setki trwa 10,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 180 km/h.

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki

Opel

Zobacz też: Test Opel Insignia 2.0 CDTi

Używane: Opel Antara (2006 - 2015) – trwałość silników

2-litrowy diesel spod maski Opla Antary nie jest mocno oszczędny. W mieście potrafi spalić prawie 9 litrów oleju napędowego. Na szczęście zadbane egzemplarze jednostki opracowanej przez włoskich inżynierów z VM Motori cieszą się dosyć dobrą opinią mechaników. Czasami w silniku pada sterowanie turbosprężarką czy zawór EGR oraz wymiany wymagają klapy wirowe w kolektorze dolotowym. Na szczęście wtryskiwacze common rail i inne elementy osprzętu są trwałe.


Motor wysokoprężny był oferowany też w wersji o mocy 127 koni mechanicznych. Poza tym w sprzedaży funkcjonował diesel o większej pojemności. Silnik 2,2 litra występował w wariancie o mocy 163 i 184 koni mechanicznych. Alternatywę może stanowić Antara wyposażona w motor benzynowy. Cennik Opla otwierała 2,4-litrowa jednostka o mocy 140 lub 167 koni mechanicznych. Ta choć nie imponuje osiągami, świetnie nadaje się do zasilania gazem. Co więcej, jest stosunkowo trwała. Tak właściwie grożą jej wyłącznie drobne wycieki oleju.

Topowe wersje Opla Antary były napędzane 3,2-litrową V-szóstką. 227-konny silnik rozpędza SUV-a do 100 km/h w 8,8 sekundy. Wynik po części jest podyktowany nadmierną masą auta, a po części automatyczną skrzynią, która była standardem w motorze widlastym. Choć największy z benzyniaków przyjemnie bulgocze podczas jazdy, nie ma ograniczeń w apetycie. W mieście może spalić od 16 do nawet 20 litrów paliwa. Dodatkowo miewa problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu.

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki

Opel

Zobacz też: Opel Astra Sports Tourer – ekskluzywne kombi!

Używany Opel Antara – usterki według DEKRA

Opel Antara nie cieszy się wysoką notą w badaniu DEKRY z roku 2017. Zdaniem niemieckich diagnostów ilość usterek występujących w SUV-ie jest wyższa, niż przewiduje średnia dla tej klasy pojazdów. Najpoważniejszy problem dotyczy przekładni kierowniczej. Jeżeli przy ruszaniu pojawi się charakterystyczne stukanie, będzie ono oznaczać konieczność regeneracji mechanizmu. Poza tym wadliwe bywa oprogramowanie skrzyni biegów, potrafi przestać działać wyświetlacz komputera pokładowego i radia oraz psuje się silniczek w układzie ogrzewania, który odpowiada za sterowanie klapami mieszającymi ciepłe i zimne powietrze. Właściciele Opli skarżą się również na uszkodzenia pływaka w baku paliwa, niską trwałość pompki płynu do spryskiwaczy oraz usterki czujników ABS.

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki

Opel

Ceny używanych Opli Antara zaczynają się od 24 - 25 tysięcy złotych. Mimo iż najdroższe modele na ogół kosztują blisko 70 tysięcy złotych, są też i pojedyncze egzemplarze wycenione przez właścicieli nawet na 90 tysięcy złotych. Niemiecki SUV zazwyczaj jest dobrze wyposażony. Często auto posiada czujnik deszczu, zmierzchu i parkowania, tempomat oraz komplet poduszek powietrznych, a ponadto nie brakuje pojazdów z nawigacją satelitarną, skórzaną tapicerką i reflektorami ksenonowymi.

Zobacz też: Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Używane: Opel Antara (2006 - 2015) - podsumowanie

Choć Opel Antara pod względem funkcjonalności nie jest najgorzej dopracowanym autem, nigdy nie odniósł dużego sukcesu. Czemu? Niemiecki SUV wyraźnie poległ na polu emocji. W znaczący sposób brakuje mu charakteru, jest po prostu przeciętny i staje się niewidzialny w ruchu miejskim. A cechy te mogą mieć ogromne znaczenie dla decyzji o zakupie, gdy kierowca chce wydać kilkadziesiąt tysięcy złotych na auto, które w teorii powinno się stać wizytówką.

Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki

Opel

Zobacz też: Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM

Używany Opel Antara - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 28 zł
  • filtr powietrza - od 38 zł
  • filtr paliwa - od 80 zł
  • filtr kabinowy - od 41 zł
  • łańcuch rozrządu - od 734 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 466 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 146 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 128 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 52 zł
  • łącznik stabilizatora - od 46 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 42 zł
  • amortyzator - od 216 zł
  • sprzęgło komplet - od 686 zł
  • koło dwumasowe - od 1759 zł

Opel Antara - dane techniczne - silniki benzynowe:

  • 2,4 16v: 140 KM, 220 Nm, 11,5 s., 190 km/h, 12,5/9,3/7,3
  • 2,4 16v: 167 KM, 230 Nm, 10,9 s., 190 km/h, 11,7/8,8/7,1
  • 3,2 V6: 227 KM, 297 Nm, 8,8 s., 204 km/h, 16,4/11,5/8,6

Zobacz też: Test Opel Cascada 1.6 Turbo aut.

Opel Antara - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

  • 2,0 CDTI: 127 KM, 295 Nm, 12,0 s., 174 km/h, 8,8/7,5/6,7
  • 2,0 CDTI: 150 KM, 320 Nm, 10,8 s., 180 km/h, 8,7/7,6/6,8
  • 2,2 CDTI: 163 KM, 350 Nm, 9,9 s., 189 km/h, 8,2/6,3/5,2
  • 2,2 CDTI: 184 KM, 400 Nm, 9,6 s., 200 km/h, 8,6/6,6/5,6

Zawsze sprawdzaj promile zanim wsiądziesz za kółko. Skorzystaj z naszego prostego narzędzia >>>

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Używany Opel Antara (2006 - 2015) – opinie i typowe usterki
Opel
Opel
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    3 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?