REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Ford Focus III (2011 - 2018) - co się psuje?

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Złośliwi twierdzą, że nie kupuje się używanych samochodów na F. Focus III generacji jest najlepszym dowodem na to, że to błędne twierdzenie. Co się psuje w używanych Focusach III?

Trzecia odsłona Focusa trafiła do sprzedaży wraz z gamą modelową na rok 2011. Nadwozie auta było kolejnym dziełem linii stylistycznej Kinetic Design. A co to oznaczało? Z całą pewnością kompakt nie jest równie rewolucyjny pod względem designu jak pierwsza generacja. Mimo wszystko jest nowoczesny, ale wyważony oraz sportowy, ale też pamiętający o tym, że pod nadwoziem musi ukrywać się funkcjonalne wnętrze. Do pomysłu stylistycznego można mieć właściwie tylko jedno zastrzeżenie. W wersji 5-drzwiowej gruby i pochylony słupek D skutecznie ogranicza widoczność.

REKLAMA

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Ford

Więcej informacji na temat marki Ford znajdziesz tutaj

Ilość miejsca w kabinie pasażerskiej Forda Focusa III jest wystarczająca. Komfortowo powinny podróżować nawet cztery dorosłe osoby. W sedanie kufer liczy 470 litrów, a kombi od 490 do 1512 litrów. Nieco gorzej ma się kwestia przestrzeni załadunkowej w hatchbacku. Jeżeli kierowca zdecyduje się na pełne koło zapasowe, pod tylną klapę będzie mógł upchnąć zaledwie 277 litrów! Większy bagażnik oferują nawet auta segmentu B. Aby zwiększyć przestrzeń, należy przestawić się na zestaw naprawczy. W takim przypadku bagażnik rośnie do 363 litrów, żeby po złożeniu kanapy zaoferować 1148 litrów.

Zobacz też: Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

Używane: Ford Focus III (od 2011) - pewne braki w… ergonomii

Zegary zastosowane przez Forda są czytelne i po prostu fajne. Specyficzny jest za to pomysł na konsolę centralną. Wybrzuszenie wyrastające na środku deski rozdzielczej przeraża głównie ilością przycisków. Poza tym chociażby nisko umieszczony i nieco zasłoniony gałką zmiany biegów panel sterowania nawiewami ogranicza ergonomię. Jakość materiałów jest dobra - we wnętrzu nie brakuje miękkich i przyjemnych w dotyku plastików. Pewne niedociągnięcia dotyczą spasowania elementów. Po kilku latach elementy konsoli centralnej mogą zacząć potrzaskiwać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Ford

REKLAMA

Oferta używanych Focusów III to przede wszystkim diesle. Jest ich aż 60 procent. Z tego dobre 90 procent to motory o pojemności 1,6 litra. Mniejszy z silników TDCI występuje najczęściej w wersji o mocy 95 i 115 koni mechanicznych. Obydwie wersje są bardzo porównywalne zarówno w kwestii osiągów, jak i spalania. Rozpędzają kompakt do pierwszej setki w około 12 sekund oraz potrzebują około 5 litrów paliwa na pokonanie 100 kilometrów w mieście. Ford razem z koncernem PSA mocno dopracował konstrukcję. A to redukuje ilość usterek w egzemplarzach z rozsądnym przebiegiem do uszkodzeń filtra cząstek stałych (standard we współczesnych silnikach) oraz wycieków paliwa spod uszczelek wtryskiwaczy.

Najczęściej spotykanym z benzyniaków jest 105-konny motor 1,6 Duratec. Wolnossący silnik nie posiada m.in. bezpośredniego wtrysku, w zamian charakteryzuje się wybitną trwałością. Motor rozpędza Forda Focusa III do pierwszej setki w 12,5 sekundy oraz spala w cyklu miejskim około 8 litrów benzyny. Oczywiście kierowca może poszukiwać też nowocześniejszej konstrukcji. Przykład stanowi całkiem popularna jednostka 1,0 EcoBoost o mocy 100 koni mechanicznych. W chwili obecnej nie ma raportów mówiących o szczególnych problemach 3-cylindrowych silników. Zdarza się jedynie, że układ napędowy szarpie podczas jazdy. W takim przypadku pomaga zmiana oprogramowania. EcoBoost ma podobne osiągi jak Duratec. Obniża jednak spalanie do niespełna 6 litrów.

Zobacz też: Używany Ford Focus II - wciąż atrakcyjny mimo upływu lat

Używane: Ford Focus III (od 2011) - Duratec, EcoBoost i TDCI

REKLAMA

Na rynku wtórnym kierowcy mogą poszukiwać również silnika 1,6 EcoBoost. Nowoczesny benzyniak z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem jest całkiem mocny - oferuje 150 lub 182 konie mechaniczne. Dobre osiągi na szczęście nie oznaczają bezdennego apetytu. Spalanie w mieście nie powinno przekroczyć 8 litrów benzyny. Ofertę uzupełnia 2-litrowy diesel TDCI. Auta wyposażone w tą jednostkę były drogie w salonie. W efekcie choć silnik jest trwały, niezwykle rzadko się trafia na rynku wtórnym.

Pod nadwoziem Forda Focusa trzeciej generacji ukrywa się nieco zmodernizowana, ale nadal ta sama płyta podłogowa, którą Amerykanie zastosowali w dwóch poprzednich odsłonach modelu. W ten sposób przód auta jest resorowany za sprawą kolumn McPhersona, a tył zestawu wielowahaczy. Focus uwielbia jazdę - trzyma się drogi jak przyklejony i bardzo szybko reaguje na polecenia kierowcy. Do tego jest naprawdę komfortowy. Co do trwałości, wymiany najczęściej wynikają z naturalnego zużycia. Przy przebiegu na poziomie 100 - 150 tysięcy kilometrów może się wybić łącznik stabilizatora lub jedna z tylnych tulei.

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Ford

Ford Focus trzeciej generacji nie jest całkowicie wolny od usterek. Nie jest jednak też autem, które bez przerwy musi jeździć do serwisu. Najbardziej charakterystyczna usterka dotyczy wycieków oleju w prawej półosi. Pojawienie się nieszczelności kwalifikuje element do wymiany. Dodatkowo właściciele Focusów skarżą się na żaluzje w dolnej części zderzaka. Uchylane kratki regulują przepływ powietrza do chłodnicy, a jako że są delikatne, można je uszkodzić np. podjeżdżając zbyt blisko krawężnika.

Zobacz też: Używany Ford Explorer II (1995 – 2001) – stara szkoła

Używane: Ford Focus III (od 2011) - to nie usterki, to drobiazgi

Poza tym w Fordzie zdarza się, że fabryczne radio zawiei się, padnie jeden z siłowników przednich szyb elektrycznych oraz zużyje się łożysko przedniej kolumny McPhersona. Znane są też przypadki odklejających się uszczelek drzwi oraz wody zbierającej się w pojemniku na koło zapasowe. Gromadzeniu wilgoci winne są wadliwie zaprojektowane otwory montażowe. Warto w tym momencie wspomnieć, że drobne usterki zazwyczaj były usuwane bezkosztowo w ramach napraw gwarancyjnych. Podczas serwisowania Focusa III należy wystrzegać się wszelkich ingerencji w układ elektryczny. Ten chociaż jest trwały, okazuje się bardzo wrażliwy na niefachowe ingerencje.

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Ford

Focus III funkcjonuje w sprzedaży od 2011 roku. Wśród samochodów używanych zdecydowanie dominują hatchbacki i kombi. Jest ich aż 95 procent. Jeżeli tą wartość połączyć z 60-procentowym nasyceniem dieslami, wniosek jest dosyć prosty. Ford to samochód mocno flotowy. Oczywiście epizod w ewidencji firmowej nie jest niczym złym. Powinien jednak stać się informacją, że warto np. uważniej przyjrzeć się autentyczności przebiegu. Ceny używanych Focusów zaczynają się od 20 tysięcy złotych. Za 3-latka trzeba zapłacić minimum 32 tysiące złotych, przy czym godny uwagi będzie kosztował raczej blisko 40 tysięcy złotych.


Używane: Ford Focus III (od 2011) - podsumowanie

Focusowi trzeciej generacji bez wątpienia zdarzyły się pewne wpadki. Mimo wszystko Ford bardzo dobrze z nich wybrnął. A to oznacza, że kompakt utrzymał się w ścisłej czołówce prymusów segmentu C i może świętować kolejny sukces. Sukces mogą świętować też osoby decydujące się na zakup auta. To w końcu komfortowy i dobrze prowadzący się, trwały oraz jak najbardziej rodzinny samochód na co dzień.

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Ford

Zobacz też: Używany Ford Kuga: SUV-ik z pazurem

Ford Focus III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 37 zł
  • filtr powietrza - od 51 zł
  • filtr paliwa - od 85 zł
  • filtr kabinowy - od 44 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 332 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 146 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 127 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 87 zł
  • łącznik stabilizatora - od 45 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 50 zł
  • amortyzator - od 146 zł
  • sprzęgło komplet - od 930 zł
  • koło dwumasowe - od 932 zł
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Ford

Ford Focus III - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,0 EcoBoost

100 KM

12,5 s.

185 km/h

5,9/4,8

1,0 EcoBoost

125 KM

11,3 s.

193 km/h

6,3/5,0

1,6 Duratec Ti-VCT

85 KM

14,9 s.

170 km/h

8,3/5,9

1,6 Duratec Ti-VCT

105 KM

12,3 s.

187 km/h

8,0/5,9

1,6 Duratec Ti-VCT

125 KM

10,9 s.

196 km/h

8,2/5,9

1,6 EcoBoost

150 KM

8,6 s.

210 km/h

7,7/6,0

1,6 EcoBoost

182 KM

7,9 s.

222 km/h

7,8/6,1

2,0 Duratec Ti-VCT

162 KM

8,6 s.

226 km/h

6,7/4,9

2,0 EcoBoost

ST

250 KM

8,2 s.

234 km/h

8,0/5,7

2,3 EcoBoost

RS

350 KM

8,6 s.

210 km/h

3,5/3,6

For Focus III - silniki Diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,5 TDCi

120 KM

10,5 s.

193 km/h

4,3/3,8

1,6 TDCi

95 KM

12,5 s.

180 km/h

5,1/4,1

1,6 TDCi

105 KM

11,8 s.

187 km/h

4,3/3,7

1,6 TDCi

115 KM

10,9 s.

193 km/h

5,1/4,2

2,0 TDCi aut.

115 KM

10,9 s.

193 km/h

5,1/4,2

2,0 TDCi

140 KM

8,9 s.

207 km/h

6,3/5,0

2,0 TDCi

150 KM

8,8 s.

210 km/h

5,1/4,1

2,0 TDCi

163 KM

8,6 s.

218 km/h

6,4/5,2

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

REKLAMA

Polacy rzucili się na samochody. Kupują je na potęgę. Rynek osiągnął wzrost o 18 proc.

Dane GUS nie pozostawiają złudzeń. Sprzedaż samochodów, motocykli oraz części zamiennych była najszybciej rosnącą, zdefiniowaną kategorią produktów w przypadku klienta detalicznego w I kwartale 2024 r.

Samochód z przebitym numerem VIN. Jak kupujący może się zabezpieczyć?

Klonowanie samochodów to proceder polegający na tym, że po kradzieży auto otrzymuje numer VIN z innego, identycznego modelu pojazdu. Jak kupujący powinni się zabezpieczać przed samochodem z taką wadą prawną?

Ceny paliw na stacjach w maju 2024: po promocji gwałtowne podwyżki, kiedy benzyna po 7 zł za litr

Majówkowe obniżki cen paliw o 30 groszy na litrze to tania przekąska przed drogim – a nawet bardzo drogim – daniem głównym. Eksperci są zgodni, że cena 7 zł za litr benzyny na stacjach paliw w Polsce to kwestia dni. Dlaczego? Czy są szanse, że do wakacji paliwa znów potanieją?

112 km/h na "30". Kierowca stracił prawo jazdy i samochód

Na autostradzie A13 w austriackim Tyrolu kierowca z Polski jechał 112 km/h w strefie ograniczenia prędkości do 30 km/h - podała w niedzielę austriacka agencja APA, powołując się na miejscową policję.

REKLAMA

Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

REKLAMA