| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Skoda Rapid (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Używane: Skoda Rapid (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Skoda Rapid w Europie tak naprawdę od początku grała drugie skrzypce. Auto dyskretne zdobyło zaufanie dużej rzeszy klientów - szczególnie tych flotowych. Dzięki czemu dziś używane Skody Rapid są popularnym widokiem na rynku wtórnym.

Czesi mieli w swojej ofercie dwa hity sprzedaży: typowy model segmentu B - Fabię oraz auto, które nieco wyrastało z segmentu C - Octavię. Szefowie Skody doszli pod koniec pierwszej dekady XXI wieku doszli do wniosku, że luka stworzona w ten sposób jest zbyt szeroka. I postanowili ją wypełnić. Wzięli na warsztat płytę podłogową PQ25 (np. VW Polo V, Audi A1 I), a następnie uzupełnili ją technologią, którą można określić wyłącznie słowem niskobudżetowy. Auto zostało oficjalnie pokazane w roku 2012 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Niedługo później pojawiło się w salonach sprzedaży w Europie.

Skoda Rapid miała być tanim samochodem na co dzień. W jej przypadku ciężko zatem mówić o nadmiernej urodzie. Linie są proste i odwołują się przede wszystkim do języka stylistycznego, który powoli w roku 2012 zaczął znikać już z gamy Skody - mowa o języku zapoczątkowanym m.in. przez Octavię II. Po liftingu marka chciała trochę uatrakcyjnić ofertę. Pojawiła się możliwość dwukolorowej konfiguracji nadwozia czy bardziej jaskrawe lakiery. Niestety lifestylowego charakteru w Rapidzie nigdy nie udało się uzyskać. Auto występuje w dwóch wersjach nadwozia: jako liftback i wydłużony hatchback.

Używane: Skoda Rapid - bliźniak A1, no może prawie…

Kabina pasażerska używanej Skody Rapid jest równie skromna co nadwozie. Co więcej, choć czeski liftback jest bliźniakiem technologicznym Audi A1, na próżno szukać w tych modelach podobieństw materiałowych. W Skodzie wszystkie plastiki są twarde i mało przyjemne w dotyku. Dobrego wrażenia nie robią też tapicerki. Tak, konsola centralna może trzeszczeć podczas eksploatacji. Jakość jej spasowania nie jest idealna. Z drugiej strony całkiem trwałe okazują się fotele. I można się o tym przekonać podczas oglądania egzemplarza eksploatowanego przez jednego z przedstawicieli handlowych.

Zobacz również: Silnik TSI awarie - jakie usterki trapią poszczególne wersje?

Ilość przestrzeni w Skodzie Rapid jest duża. Nawet z tyłu zasiąść mogą wysocy pasażerowie. Pozycja za kierownicą? Łatwo ją ustawić, ale nie jest do końca wygodna. Bardzo dużą zaletą Rapida jest naprawdę spory bagażnik. W modelach liftback kufer liczy od 550 do 1490 litrów, w wersji hatchback od 415 do 1380 litrów. Kabina pasażerska jest słabo wygłuszona. Tym samym kierowca będzie musiał głośniej ustawić radio za każdym razem, gdy wyjedzie z miasta. A stanie się tak dlatego, że powietrze opływające nadwozie podczas jazdy z większą prędkością powoduje spory hałas we wnętrzu.

Paleta silnikowa używanej Skody Rapid składa się z 8 jednostek napędowych występujących w sumie w 13 wariantach mocy. W roli najsłabszego motoru występuje jednostka 1.2 MPI. 3-cylindrowa konstrukcja ma jednej podstawowy problem - absolutnie brakuje jej mocy! 75 koni mechanicznych sprawia, że liftback osiąga pierwszą setkę dopiero w 13,9 sekundy. Poza tym jednostka dobrze współpracuje z instalacją LPG i miewa głównie tanie w usunięciu problemy z cewkami zapłonowymi. Oczko wyżej plasują się silniki 1.2 TSI, które już w salonie również były parowane z gazem - do roku 2015 z rodziny EA 111 (86 i 105 KM), potem EA 211 (90 i 110 KM).

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Według danych producenta opisywany Rapid rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,8 s oraz może pojechać z maksymalną prędkością 183 km/h. Są to osiągi w zupełności wystarczające do sprawnej jazdy w ruchu miejskim, jak i w trasie.
Według danych producenta opisywany Rapid rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,8 s oraz może pojechać z maksymalną prędkością 183 km/h. Są to osiągi w zupełności wystarczające do sprawnej jazdy w ruchu miejskim, jak i w trasie.

Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM
Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM
Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM 2016
Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM 2016

Siedziska foteli kierowcy i przedniego pasażera Rapida Spaceback są wystarczająco obszerne, a oparcie odpowiednio wyprofilowane.
Siedziska foteli kierowcy i przedniego pasażera Rapida Spaceback są wystarczająco obszerne, a oparcie odpowiednio wyprofilowane.

W tylnej części kabiny Skody Rapid Spaceback nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na brak przestrzeni m.in. dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu.
W tylnej części kabiny Skody Rapid Spaceback nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na brak przestrzeni m.in. dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu.

Bagażnik Skody Rapid Spaceback ma objętość astronomicznych, jak na tę klasę pojazdów 550l, a jego wykorzystanie ułatwia duży otwór załadunku.
Bagażnik Skody Rapid Spaceback ma objętość astronomicznych, jak na tę klasę pojazdów 550l, a jego wykorzystanie ułatwia duży otwór załadunku.

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małopolski Instytut Studiów Podatkowych

Doradztwo podatkowe, rachunkowość, audyt, obsługa i pomoc w trakcie postępowań z organami podatkowymi, ceny transferowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »