Kategorie

Używane: Toyota Yaris II (2005 - 2011) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Używana Toyota Yaris II co roku dominuje w rankingach najpopularniejszych samochodów używanych. Co przekonuje Polaków do japońskiego hatchbacka? Przyjrzymy się zaletom auta i liście charakterystycznych usterek.

Toyota Yaris drugiej generacji została zaprezentowana w roku 2005. I jedno modelowi trzeba przyznać - nie szokował równie mocno co poprzednik! Tak, bryła hatchbacka była całkiem nowoczesna. Bazowała jednak na formie znanej z pierwszej generacji. A to zdecydowanie zmniejszyło pole do zaskoczenia. Nowy Yaris otrzymał duże światła, zestaw prostych linii i nadwozie, które nadal nawiązuje kształtem do minivana. Dzięki temu zarówno karoseria w wersji 3-, jak i 5-drzwiowej dobrze wpisuje się w miejskie warunki eksploatacji.

W kabinie pasażerskiej pojawia się kilka rozwiązań, których funkcjonalność może podlegać dyskusji. Przykład? Konsola centralna została stworzona w formie słupka. Jej obsługa wymaga zatem przyzwyczajenia. Poza tym tablica zegarów nadal znajduje się na środku deski i nadal oparta jest o prosty wyświetlacz monochromatyczny. Jeżeli chodzi o przestrzeń, w pierwszym rzędzie foteli ilość miejsca jest wystarczająca. Braki pojawiają się dopiero na tylnej kanapie. Bagażnik może mieć pojemność 270, 363 lub 1085 litrów. Pierwsze dwie wielkości zależą od ustawienia tylnych siedzisk.

Używane: Toyota Yaris II - 3 cylindry, 69 KM i potworny hałas!

Japończycy wyznają zasadę prostoty. Dlatego używane Toyoty Yaris II są nie tylko mało skomplikowane technologicznie, ale też były oferowane w dość wąskiej gamie silnikowej. Listę otwiera litrowy benzyniak. 3-cylindrowa konstrukcja choć dysponuje ograniczoną mocą (ma zaledwie 69 KM) i jest potwornie hałaśliwy, stał się hitem sprzedaży. A powodów ku temu jest kilka. Po pierwsze benzyniak jeździ na kropelce! W mieście spalanie potrafi wynieść 6 litrów paliwa. Po drugie jest całkiem trwały i dobrze współpracuje z instalacją LPG.

W toku eksploatacji w używanej Toyocie Yaris II 1.0 VVT-i mogą pojawić się trzy problemy. Po 80 tysiącach kilometrów na ogół pada łożysko oporowe w sprzęgle, znane są usterki czujników katalizatora, a do tego powyżej 200 tysięcy kilometrów potrafi wzrosnąć zużycie oleju. Winne takiego stanu rzeczy na ogół są zużyte pierścienie tłokowe. Poza 3-cylindrowym silnikiem w palecie pojawiły się jeszcze trzy benzyniaki. Jednostka 1.3 VVT-i oferuje 86 koni mechanicznych, 1.3 Dual VVT-i 101 koni mechanicznych, a 1.8 VVT-i 133 konie mechaniczne. W mocniejszych benzyniakach na ogół pojawia się jeden problem i dotyczy on wycieków płynu chłodzącego przy pompie wody.

Używana Toyota Yaris II to też silnik diesla. Motor 1.4 D-4D dysponuje stadem 90 koni mechanicznych i wysokim momentem obrotowym na poziomie 205 Nm. Hatchback przyspiesza do pierwszej setki w 10,7 sekundy. Spalanie? Japoński diesel to mistrz oszczędności! W mieście potrafi spalić zaledwie 5 litrów oleju napędowego. Poza tym silnik nie był parowany np. z kołem dwumasowym, ma łańcuch rozrządu, a wtryskiwacze common rail są tanie w regeneracji. Uwagę kupującego powinny wyostrzyć tak naprawdę dwa fakty. Używane Yarisy II z dieslem to głównie auta poflotowe - to oznacza duże przebiegi. Poza tym po roku 2009 standardem stał się filtr cząstek stałych - ten będzie się zapychał podczas eksploatacji głównie w mieście.

Zobacz również: Eksploatacja silnika 1.4 D-4D

Używane: Toyota Yaris II - zawieszenie jest… bezawaryjne!

Toyota Yaris II stawiała na prostotę technologiczną. Układ zawieszenia to zatem też klasyka w czystej formie. Przednią oś resorują kolumny McPhersona, podczas gdy tył belka skrętna. Zarówno komfort jazdy, jak i prowadzenie utrzymują się na dobrym poziomie. Jeszcze lepszą informację daje jednak eksploatacja. W końcu resorowanie używanego Yarisa II rzadko wymaga ingerencji mechanika wcześniej niż przed pokonaniem 200 tysięcy kilometrów.

Używane Toyoty Yaris II z początku produkcji nie są samochodami młodymi. Na szczęście ani ten fakt, ani przeniesienie produkcji auta z Japonii do Francji nie obniżyły jakości. W efekcie japoński hatchback raczej sporadycznie staje się źródłem niesprawności. Właściciele skarżą się przede wszystkim na uszkodzenia czujników ABS w tylnych kołach. Na szczęście te nie są drogie. Nową część można kupić już za blisko 50 złotych. Poza tym z uwagi na wiek padają siłowniki klapy bagażnika (cena od 30 złotych) oraz zdarzają się problemy z elektrycznie sterowanymi lusterkami.

Najpoważniejszy problem w używanych Toyotach Yaris II dotyczy skrzyni zautomatyzowanej. Ta nie dość, że ogranicza osiągi pojazdu, to jeszcze została wyposażona w awaryjny sterownik. Jego wymiana na nowy w ASO może kosztować nawet 8 tysięcy złotych! Na szczęście obwód można dużo taniej regenerować. W takim przypadku wizyta w warsztacie powinna kosztować mniej więcej 1000 - 1200 złotych.

Używane: Toyota Yaris II - podsumowanie

Najstarsze egzemplarze używanej Toyoty Yaris II mają już 14 lat! W efekcie ceny na rynku wtórnym startują od zaledwie 7 tysięcy złotych. Za tą kwotę nie da się jednak znaleźć egzemplarza w dobrym stanie technicznym i z rozsądnym przebiegiem. Lepiej zatem przygotować kwotę mniej więcej o 2 tysiące złotych wyższą. Najdroższe Yarisy II są wyceniane na 25 tysięcy złotych. Co więcej, w górnej części przedziału cenowego można znaleźć auto, które pochodzi od pierwszego właściciela, ma pewną historię serwisową i jest sprzedawane w komisie przy ASO. A to dość duża gwarancja zakupowego sukcesu.

Czy zatem warto kupić używaną Toyotę Yaris II? Wszystko wskazuje na to, że tak. Japoński hatchback oferuje trwałe benzyniaki i trwałego diesla, do tego bardzo dobrze znosi próbę czasu i nic nie wskazuje na to, że już niedługo może zaatakować właściciela serią poważnych usterek. To samochód, na którym kierowca będzie mógł polegać. Oczywiście pod warunkiem, że wcześniej dopilnuje dwóch rzeczy. Po pierwsze zakupu zadbanego egzemplarza. Po drugie regularnego serwisowania.

Używane: Toyota Yaris II - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa
1.0 VVT-i 69 KM 93 Nm 15,7 s. 155 km/h 6,0/5,0/4,5
1.3 VVT-i 86 KM 121 Nm 11,5 s. 170 km/h 7,2/6,0/5,3
1.3 Dual VVT-i 101 KM 132 Nm 11,7 s. 175 km/h 6,6/5,3/4,6
1.8 VVT-i 133 KM 173 Nm 9,3 s. 194 km/h 9,2/7,2/6,0
1.4 D-4D 90 KM 205 Nm 10,7 s. 175 km/h 5,1/4,1/3,6

Używane: Toyota Yaris II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 11 zł
  • filtr paliwa - od 28 zł
  • filtr kabinowy - od 11 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 393 zł
  • pasek wielorowkowy - od 11 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 74 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 60 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 48 zł
  • szczęki hamulcowe - od 54 zł
  • bęben hamulcowy - od 87 zł
  • łącznik stabilizatora - od 33 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 25 zł
  • amortyzator - od 84 zł
  • sprzęgło komplet - od 239 zł
  • zawór EGR - od 559 zł

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    5 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Letnie rekordy wypadków drogowych. Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Wypadki. Połowa wakacji za nami. W ubiegłym roku to właśnie sierpień był miesiącem z niechlubnym rekordem największej liczby wypadków. W tym roku w pierwszej połowie letniego sezonu urlopowego liczba zgłoszonych w ramach assistance spraw była wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Czy w 2021 r. idziemy na kolejny rekord? Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Check engine: LPG winne pojawienia się kontrolki?

    Check engine: LPG może powodować świecenie się błędu? W niektórych przypadkach tak. To jednak nie wina instalacji, a na ogół gazownika lub usterki.

    Cennik Lexusa NX startuje od 200 tys. zł

    Cennik Lexusa NX został przygotowany dla polskiego rynku. Za bazową wersję hybrydową trzeba zapłacić co najmniej 200 tys. zł.

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.