REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Audi A6 C5: wygodna limuzyna

Robert Kuśpiel
Audi A6 C5
Audi A6 C5
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 C5 jest dość popularnym autem na naszych drogach. To wygodna limuzyna, dość niezawodna, choć droga w zakupie i utrzymaniu.

Model C5 był produkowany od 1997 do 2004 roku. Konkurencją dla tego modelu jest Mercedes W210 i BMW E39. Generacja C5 przeszła w 2001 roku face lifting.

REKLAMA

Jest to bardzo wygodna limuzyna zarówno do podróży w pojedynkę jak i w rodzinnym gronie. W wersji Avant (kombi), bagażnik ma pojemność 455 litrów, co może się wydawać mało porównując sedanem – 550 litrów. W Avancie maksymalna przestrzeń ładunkowa wynosi jednak, po złożeniu foteli, aż 1590 litrów.

Choć na naszym rynku jest bardzo duży wybór używanych Audi A6 w każdym typie nadwozia, to jednak ogromnym problemem jest znalezienie zadbanego i niewyeksploatowanego modelu.

Auto z silnikiem benzynowym z początku produkcji można kupić za około 16 000 złotych. Porządne egzemplarze jednak zaczynają się od około 19 000 zł. Na zakup wersji po liftingu powinniśmy przygotować nie mniej niż 23 000 zł.

REKLAMA

W przypadku Diesla wybór zaczyna się od 19 000 – 20 000. Auta tańsze raczej omijamy. Wersja poliftową to wydatek około 25 000 złotych. Za bogato wyposażoną wersję z ostatnich miesięcy produkcji trzeba zapłacić nawet ponad 30 000 złotych (w zależności od silnika).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Modele po face liftingu miały znacznie mniej usterek niż auta z początku produkcji. Do największych problemów w autach przedliftowych można zaliczyć: usterki mechanizmu zamka centralnego, przepływomierza i pompy wody. Za dobrze utrzymany i wyposażony model po 2001 roku trzeba zapłacić znacznie więcej, nawet 27 000 złotych.

Silniki benzynowe

1.8 125KM – podstawowa jednostka, raczej „spacerowy” silnik. Mało odpowiednia do gabarytów i wagi Audi A6.

1.8T 150/180KM – silniki turbodoładowane. Osiągi są na bardzo dobrym poziomie. Jeśli są poprawnie eksploatowane, odwdzięczają się wysoką trwałością. Wśród silników benzynowych bardzo dobry wybór.

2.0 130KM – silnik niewiele mocniejszy od podstawowej jednostki 1,8 litra. Raczej nie polecamy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi A6

2.4 165/170KM – dobra alternatywa dla osób, które nie chcą auta z turbosprężarką. Auta z tymi silnikami często są przerabiane na LPG. Jednostka V6. Spalanie na poziomie 10 – 12 litrów na sto kilometrów.

2.7T 230/250KM – mocne silniki turbodoładowane. Jazda autem z tym silnikiem daje naprawdę dużą przyjemność. Polecamy wersję 250KM. Była montowana w wersjach po liftingu i jest bardziej dopracowana. Spalanie w granicach 12- 15 litrów na sto kilometrów.

2.8 193KM – popularna wersja na naszym rynku. Dobry silnik, ciekawa alternatywa dla 2.4. Spalanie w przypadku tego silnika wynosi około 12 – 13 litrów na sto kilometrów.

3.0 220KM – dosyć rzadki silnik na naszym rynku.

4.2 300KM – najmocniejszy silnik benzynowy. W 99% są to wersje „full opcja”. Temat spalania pomijamy. Auto dla fanatyków marki. Wrażenia z jazdy niezapomniane. Na naszym rynku nie ma zbyt wielu egzemplarzy.

Silniki Diesla

1.9 110KM – podstawowy silnik Diesla. Bardzo trwały, jednak za słaby dla tego auta. Jeżeli cenimy sobie niezawodność to jest to dobra oferta. Spalanie około 6 - 7 litrów.

1.9 115KM – Podobnie jak poprzednik, zbyt mały na wagę auta.

1.9 130KM – Jeżeli kusi nas niezawodność silnika 1,9 TDI, to właśnie tą wersją powinniśmy się zainteresować.

2.5 TDI 150/163/179KM – Jednostka V6. Najmocniejsza wersja silnikowa, uważana jest za awaryjną, jednak wszystko zależy od sposobu eksploatacji. O ten silnik należy po prostu dbać, wtedy odwdzięczy się bezawaryjnością. Ciekawa oferta dla miłośników Diesla o dosyć dużej mocy. Auta po liftingu z tym silnikiem są stosunkowo drogie. Spalanie na poziomie 8 – 10 litrów

Usterki

Modele z początku produkcji mają znacznie większą liczbę wad niż te po liftingu. Korozja występuje rzadko. Najwięcej problemów jest z przednim zawieszeniem. Wahacze przednie ulegają szybkiemu zużyciu, a naprawy są drogie, należy bowiem unikać zamienników.

Zobacz też: Audi A3 I (1996-2003) kontra BMW serii 3 (1998-2005)

 Zdarzają się problemy z pompą wody, przepływomierzem lub szczelnością automatycznych skrzyni biegów Tiptronic. Pojawiają się również drobne usterki elektryczne. Należy pamiętać, że silniki turbodoładowane wymagają specjalnej troski i odpowiedniego sposobu eksploatacji.

Jaką wersję wybrać?

REKLAMA

Na naszym rynku dominują auta z lat 1998-2000. Są przystępne cenowo i mają stosunkowo dobre wyposażenie. My polecamy wersje po liftingu. Jest ona znacznie lepiej wyposażona i pozbawiona wielu usterek z początku lat produkcji. Z silników benzynowych polecamy wersję 1,8T lub 2,7T. Jeśli nie chcemy auta z turbiną to warto przemyśleć zakup silnika o pojemności 2,4 lub 2,8 litra. Jeżeli zdecydujemy się na silnik o dużej pojemności, można pomyśleć o instalacji gazowej LPG.

W przypadku Diesla wybór jest znacznie łatwiejszy. Jeżeli auto ma nam służyć do spokojnej długiej jazdy to polecamy silnik 1,9 TDI 110KM. To niezawodna i trwała jednostka. Jeśli potrzebujemy trochę więcej mocy, zalecamy 1,9 TDI 130KM.

Jeśli zależy nam na dynamice warto przemyśleć zakup 2,5 TDI z silnikiem 179KM, jednak jest to ryzykowny zakup. Każdy egzemplarz z silnikiem 2,5 TDI powinien skontrolować doświadczony mechanik, łatwo bowiem trafić na zajeżdżone i wyeksploatowane egzemplarze tego dość delikatnego (w porównaniu do 1,9 TDI) silnika.

W przypadku zakupu Diesla zalecamy wykonać dynamiczną jazdę próbną, z gwałtownymi przyspieszeniami i redukcjami biegów. Jeżeli auto zostawia za sobą wielką chmurę czarnego dymu to może być znak, że turbosprężarka jest do wymiany. Oczywiście każdy Diesel pozostawia za sobą „dymek”, jednak nie jest to wielka czarna chmura.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Zawieszenie: Koniecznie należy skontrolować przednie zawieszenie. Wybite wahacze to spory koszt. Przed zakupem warto też sprawdzić auto na szarpaku. Chcąc dokonać dokładnej kontroli należy rozpiąć wahacze. Pamiętajmy, że przy wymianie najlepiej wymienić wszystkie, można użyć tego argumentu do zbicia ceny.

Układ elektryczny: usterki sterownika szyb

Skrzynia biegów: ewentualne wycieki (Tiptronic). Dodatkowo jeżeli skrzynia nie będzie płynnie pracować to jest to dla nas znak, ze nie jest w najlepszym stanie. Aut z uszkodzonymi skrzyniami automatycznymi należy unikać. Naprawa może być bardzo droga.

Ceny części

Ceny części do Audi są wysokie. Zamienniki najczęściej nie dorównują jakością i wytrzymałością.

Filtr powietrza: od 30 złotych

Tarcze hamulcowe: od 280 złotych

Klocki hamulcowe: od 100 złotych

Podsumowując, Audi A6 C5 jest dobrym wyborem jeśli chodzi o auto tej klasy. Większość aut oferowanych na naszym rynku pochodzi z Europy zachodniej. Najczęściej są to samochody powypadkowe lub z dużymi przebiegami. Niestety Audi A6 C5 jest cały czas popularnym autem wśród złodziei.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

REKLAMA

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

REKLAMA

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

REKLAMA