Kategorie

Test Skoda Yeti: Wielka stopa w białym mieście

Maciej Medyj
Skoda Yeti przód
Mieliśmy w kraju prawdziwą zimę. Mróz trzymał, że nawet bałwana trudno było ulepić. Na ulicach można jednak spotkać innego człowieka śniegu - wielką stopę, a właściwie wielkie koło - Yeti. Skodę Yeti.
Reklama

Yeti dobrze maskuje się w otoczeniu. Nie szokuje wyglądem, w śniegu zostawia podobne ślady, jak inni przedstawiciele gatunku, czyli crossovery albo małe SUVy. Bliższy kontakt natomiast ujawnia ciekawe cechy osobnicze zdradzające pokrewieństwo ze starszym, mniejszym Roomsterem. To czarne przednie słupki, a te środkowe lakierowane w kolorze nadwozia oddzielające kabinę kierowcy od reszty auta, co nasuwaja skojarzenie z lotnictwem, tak jak element nad atrapą chłodnicy przypominający śmigło, czy szklany dach. Człowiek śniegu i samolot? Niewątpliwie ciekawe połączenie.

W środku nie ma nic niespodziewanego. Skoda standard, wysoki jak najbardziej. Dobrej jakości materiały, porządny montaż i spasowanie, wzorowa, volkswagenowska ergonomia. Duże, czytelne zegary, przyciski, gałki, wyświetlacz radioodtwarzacza mp3 z nawigacją. Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, fotel kierowcy ustawiany elektrycznie z pamięcią dla trzech osób. Tylne fotele przesuwane niezależnie, ale tylko dwa skrajne. Pochylane oparcia sprzyjają relaksowi w dłuższej trasie. Ze środkowego miejsca można zrobić duży i wygodny podłokietnik, ale kosztem dziury do bagażnika.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Yeti

Przestrzeń ładunkową można powiększać na wiele sposobów - przesuwając siedzenia lub składając je całkowicie - każde osobno. W samym bagażniku są praktyczne wieszaki na torby, przesuwane po dwa na dwóch szynach po bokach. Jest składana zagroda na drobiazgi i system siatek, kieszonek, przegród - ich rozmieszczenie zależy tylko od potrzeb i wyobraźni użytkownika. Z problemów warto wymienić brak możliwości zasłonięcia wspomnianej dziury po podłokietniko-środkowo-oparciu i sztywną, sporą półkę - dwukierunkowa roleta byłaby bardziej praktyczna, łatwiejsza do schowania przy przewozie dużych przedmiotów.

Zobacz też: Test Skoda Yeti: Yeti Przyjaciel

Silnik wysokoprężny 2.0 TDI w techonogii common rail z naszej testówki miał moc 140 KM i maksymalny moment 320 Nm w zakresie 1750 - 2500 obrotów. Zakres to niewielki i mieszcząc się w nim, co ułatwia sześciobiegowa skrzynia, można poruszać się dynamicznie. Spalanie mieści się w zakresie 8 litrów w mieście, 6 w trasie. Nie jest to dużo, biorąc pod uwagę moment obrotowy silnika i napęd na cztery koła, który za pomocą sprzęgła Haldex dołącza tylną oś w razie potrzeby. Silnik jest dobrze wyciszony, więc do kabiny nie przenosi się zbędny hałas czy drgania.

Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

Zawieszenie Yeti wydaje się twardsze, niż w wyposażonej w podobny napęd Octavii Scout. Winne są niskoprofilowe opony. Nowa uterenowiona Skoda czuje się mimo wszystko lepiej na twardej drodze, niż poza nią, choć trzeba przyznać, że po białym idzie śmiało. Atakując głęboki śnieg należy jednak pamiętać o wyłączeniu ESP, włączeniu opcji „off road” i nie zatrzymywaniu się bez potrzeby. Generalnie gaz w podłogę na dwójce, koła prosto i będzie dobrze. A jak już się zakopiemy - delikatnie do przodu i do tyłu, po takim rozbujaniu powinno się udać ruszyć dalej. Oczywiście takiej zimy, jak obecnie, lepiej mieć w bagażniku składaną saperkę.

Zobacz też: Skoda Fabia- którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Nieco ponad sto tysięcy złotych za crossover Skody w podstawie wersji Experience z napędem na cztery koła to cena mało konkurencyjna, nawet w obrębie marki, gdyż taka Octavia Scout jest tańsza, a w zasadzie równie atrakcyjna jako auto rodzinne - na pewno wygodniejsza w trasie. Yeti jest jednak ostatnim krzykiem mody. Dodatkowe gadżety w testowanej wersji windują cenę do niemal 125 tysięcy złotych. Za tę kwotę dostajemy auto solidne, wysokiej jakości i o ciekawym wyglądzie. Dla wielu potencjalnych klientów Škoda pozostanie jednak Škodą. Poczekajmy do maja, zobaczymy, co pokaże centralno-europejska konkurencja.T

Skoda Yeti bok
Skoda Yeti tył
Skoda Yeti przód
Skoda Yeti wnętrze
Skoda Yeti fotel kierowcy
Skoda Yeti tylna kanapa
Skoda Yeti tablica przyrządów
Skoda Yeti deska rozdzielcza
Skoda Yeti tunel środkowy
Skoda Yeti bagażnik
Skoda Yeti bagażnik
Skoda Yeti przednie fotele
Skoda Yeti tylne fotele
Skoda Yeti dach panoramiczny
Skoda Yeti deska rozdzielcza
Skoda Yeti przód
Skoda Yeti bok
Skoda Yeti przóe
Skoda Yeti przód/bok
Skoda Yeti tył
Skoda Yeti przód
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    12 cze 2021
    Zakres dat:

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.

    Jak dostać się do grupy Speed?

    Jak dostać się do grupy Speed? To pytanie nurtuje kierowców. Odpowiedź? Stanowiska w tej formacji nie wypełnia się raczej z konkursu...

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym: na czym polega i w jaki sposób jest karane? Dziś wyjaśnimy to pojęcie z prawnego punktu widzenia.

    Wbicie haka w dowód. Na czym polega?

    Wbicie haka w dowód - czyli dziś opowiemy o tym jak zalegalizować montaż haka przed wakacyjnym wyjazdem. Zapomnisz o tym? Możesz mieć problem!

    e-TOLL: rejestracja przy pomocy mObywatel

    e-TOLL: rejestracja do systemu jest skomplikowana? W żadnym razie! Teraz rejestrację można autoryzować nawet mObywatelem.

    Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

    Nissan Leaf 62 kWh pojawił się przed naszą redakcją. Pierwsze wrażenie? Wydaje się taki zwykły jak na elektryka. Czy to dobrze? Naszym zdaniem...

    Od ilu lat można jeździć na hulajnodze elektrycznej?

    Od ilu lat można jeździć na hulajnodze elektrycznej? To pytanie, które dość często przewija się po nowelizacji przepisów. Jaka jest odpowiedź?

    Zakaz używania telefonu na pasach

    Zakaz używania telefonu na pasach zacznie obowiązywać od 1 czerwca 2021 roku. Co oznacza dla pieszych? Chociażby mandat za komórkę.

    Dodatki do OC. Które warto wybrać?

    Dodatki do OC to nie zawsze sposób na powiększenie kwoty składki. Czasami to metoda na wybór ciekawej polisy, która może realnie pomóc kierowcy.

    Telefon na pasach. Odszkodowanie będzie mniejsze?

    Telefon na pasach a odszkodowanie. Czyli dziś opowiemy o tym, co nowe przepisy obowiązujące od 1 czerwca 2021 roku mogą oznaczać dla pieszych.

    Wodorowy Peugeot e-Expert Hydrogen

    Wodorowy Peugeot e-Expert Hydrogen trafi do sprzedaży w roku 2021. Kompaktowy furgon dostawczy będzie zasilany ogniwem paliwowym.

    Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

    Audi Q5 Sportback oficjalnie pojawiło się w Polsce. Jakie są nasze pierwsze wrażenie z jazdy? To prawie zwykłe Q5. A prawie robi wielką różnicę!

    Telefoniczna ugoda z ubezpieczycielem. Co warto wiedzieć?

    Telefoniczna ugoda z ubezpieczycielem to coraz częściej stosowana forma rozliczenia szkody. Co warto wiedzieć o niej i co tak właściwie oznacza?