reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Najmniejszy crossover z Niemiec pojawił się na Polskim gruncie. A my mieliśmy okazję się nim przejechać. Podczas jednodniowej jazdy przyjrzeliśmy się Volkswagenowi T-Cross 1.0 TSI w wersji Style.

Na szczycie cennika plasuje się wersja 115-konna połączona z 7-biegową skrzynią automatyczną. Do tej roli Niemcy wybrali dwusprzęgłową przekładnię DSG. Według zapowiedzi importera już pod koniec roku w ofercie pojawi się również benzyniak 1.5 TSI. Półtoralitrowy silnik zaoferuje moc na poziomie 150 koni mechanicznych, a do tego będzie oferowany wyłącznie ze skrzynią DSG.

Silnik Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie w litrach na 100 km
1.0 TSI 95 KM 175 Nm 11,5 s. 180 km/h 4,9
1.0 TSI 115 KM 200 Nm 10,2 s. 193 km/h 5,6
1.0 TSI 115 KM DSG 200 Nm 10,2 s. 193 km/h 5,9

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - wrażenia z jazdy?

Podczas testu mieliśmy okazję przejechać się Volkswagenem T-Cross 1.0 TSI 115 KM DSG. I ten układ napędowy jest wprost idealny do małego crossovera. Auto ma wystarczającą moc. Chętnie przyspiesza zarówno ze startu, jak i podczas wyprzedzania. Do tego wiele dobrego można powiedzieć o przekładni. Zmienia biegi płynnie, dość szybko reaguje redukcją na głębsze wciśnięcie pedału gazu i nie szarpie podczas ruszania. Silnik ma jeszcze jedną zaletę - pracuje niezwykle szybko. Przy prędkości 90 km/h słychać przede wszystkim pracę opon. Nie ma zatem mowy o charakterystycznym gangu 3-cylindrowego benzyniaka znanym z wersji wolnossącej.

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Autor: Kuba Brzeziński

Podczas jazdy na plus warto jednak ocenić nie tylko zachowanie silnika. Poprawny jest też układ kierowniczy. Niemcy wspomagają go dość mocno. W ten sposób kierowca nie otrzymuje pełnej informacji o sytuacji na drodze, mimo wszystko w miarę precyzyjnie może wykonywać manewry. Zawieszenie pracuje dość twardo, ale w tym samym czasie sprężyście. Do tego resoruje nierówności z wyjątkową kulturą. Nawet podczas najeżdżania na większe dziury w jezdni, do kabiny pasażerskiej nie docierają żadne głośne stuki.

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - cena od 69 790 złotych

Cennik Volkswagena T-Cross startuje od 69 790 złotych. Konkurenci w postaci m.in. Renault Captur potrafią być sporo tańsi. Mimo wszystko Niemiec dużo daje w zamian. Bazowy model bez dopłaty otrzymuje takie elementy jak tylne światła wykonane w technologii LED, manualną klimatyzację oraz radio Composition Color wraz z zestawem głośnomówiącym Bluetooth. Poza tym posiada rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa. Standardem jest m.in. system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i wykrywania pieszych, Blind Spot wykrywający pojazdy znajdujące się w martwym polu, system aktywnej ochrony pasażerów PreCrash oraz system wspierania kierowcy podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG
Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Ziobrowski

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama