Kategorie

Test Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Szósta generacja Volkswagena Polo bardzo urosła i zmężniała. Komfortem prowadzenia czy wielkością bagażnika zbliżyła się niebezpiecznie blisko segmentu kompaktów. Testujemy trzycylindrową, turbodoładowaną odmianę 1.0 o mocy 115 KM z 7-biegowym „automatem” DSG.

Volkswagen Polo jest już z nami od 1975 roku. Kojarzony jest jako sympatyczny, choć trochę nudny samochód do miasta. Każda generacja broniła się wieloma zaletami, ale brakowało jej polotu - konkurencja była ciekawsza i tańsza. Jak się broni najnowsza generacja VW Polo? W porównaniu z poprzednikiem urosła i otrzymała najnowsze wyposażenie z wyższych modeli, ale nie zmieniła swojego charakteru. Wciąż jest modelem skierowanym do osób szukających czegoś więcej, do klientów z bardziej sprecyzowanymi wymaganiami, którym nie chce się eksperymentować z nowymi modelami. Testujemy benzynową wersję 1.0, ale najmocniejszej odmianie o mocy 115 KM połączoną z DSG.

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG – wygląd

Reklama

W porównaniu z poprzednikiem, najwięcej zmieniło się z przodu. Niektórzy mylą go nawet z Golfem, co nie jest zaskoczeniem. Przedni zwis i reflektory nawiązują do kompaktowego bestsellera niemieckiego producenta. Boczna linia i tył nadwozia to ewolucja poprzedniego modelu. Trudno zachwycać się stylistyką nowego Polo. Bryła jest zwarta, a wszystkie detale stylistyczne ze sobą spójne. Nasz testowy egzemplarz w kolorze srebrnym z prostym wzorem 15-calowych felg ginął w tłumie pojazdów na stołecznych ulicach. Nikt nie zwracał uwagi na ten samochód – i nie jest to absolutnie wadą. Dla większości ludzi samochód jest narzędziem, którym muszą dojechać z punktu A do B, a nie wyznacznikiem swojego statusu materialnego lub manifestacją stylu.

Ostatnio samochody z segmentu B dojrzewają i rosną bardzo szybko. Aktualna generacja Polo ma niemal takie same wymiary, jak Golf IV generacji! Polo w porównaniu z poprzednią generacją urosło: jest dłuższe o 8 cm oraz szersze o 7 cm– wysokość bez zmian (405 cm, 175 cm, 146 cm).  Polo, identycznie jak na przykład Seat Ibiza, powstał na skróconej płycie MQB o lekkiej konstrukcji. Dzięki temu jest lżejsze od poprzednika, w zależności od wersji nawet o kilkadziesiąt kilogramów. Wydłużył się rozstaw osi z 246 do 255 cm, co pozwoliło wygospodarować więcej miejsca w kabinie i w bagażniku – aż 350 litrów (zamiast 280 w poprzednim modelu). 

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG – wnętrze

Już poprzednia generacja Polo miała lepiej wykonane wnętrze od niektórych aut kompaktowych - aktualna generacja jest jeszcze lepsza. Po wejściu do środka wyczuwa się wysoką jakość użytych materiałów i ich spasowania. Wnętrze sprawia lepsze wrażenie od testowanego przez nas T-Roca, który jest pozycjonowany o klasę wyżej. Szczególnie widać różnice w wykonaniu górnej części deski rozdzielczej, która w Polo jest miękka. W dolnej części deski rozdzielczej i na drzwiach znajdziemy już tani, twardy plastik, ale Polo musi być w czymś gorsze od Golfa. Pod względem wykończenia i tak plasuje się wysoko nie tylko w swojej klasie.

Wnętrze nie jest za to bardziej przestronne od swojej konkurencji, ale nie brakuje przestrzeni. Z przodu, a nawet z tyłu usiądą wysokie osoby. Dach nieznacznie opada, dlatego wygospodarowano dla pasażerów tylnego rzędu siedzeń sporo miejsca. Poza tym łatwiej się wsiada. Prosta stylistyka tutaj lepiej się sprawdza. Fotele są wygodne, choć mają słabe podparcie boczne i są na dłuższe trasy trochę za miękkie. Jak przystało na Volkswagena, ergonomia i łatwość obsługi zostały tutaj zachowane. Znany z T-Roca system multimedialny i wirtualne zegary świetnie wyglądają i płynnie działają. Ekran błyskawicznie reaguje na dotyk i jest jednym z lepszych w klasie. 

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG - układ napędowy

Reklama

Volkswagen Polo VI generacji oferowany jest w Polsce z trzema odmianami benzynowymi. Pierwszy to wolnossący, trzycylindrowy 1.0 o mocach 65 i 75 KM. Kolejny to też 1.0, ale turbodoładowany o oznaczeniu TSI – 95 i 115 KM (identyczna wersja oferowana jestw najmocniejszej odmianie najmniejszego sportowca VW, czyli up!-a GTI). Ostatni benzynowy to topowy 2.0 TSI o mocy 200 KM zarezerwowany dla sportowej odmiany GTI. Warto wspomnieć, że w poprzednim modelu silnik miał pojemność zaledwie 1.4 l, dopiero po liftingu otrzymał większą jednostkę 1.8 l. W erze zmniejszania pojemności silników, to zaskakujący ruch Volkswagena. W ofercie znalazł się także jeden diesel 1.6 TDI w dwóch wariantach mocy – 80 i 95 KM. Silnik dostępny jest wyłącznie z 5-biegowym manualem.

My testowaliśmy podstawową jednostkę napędową, za to w najmocniejszej odmianie z turbodoładowaniem o mocy 115 KM. Jak wspominałem, te sam silnik napędza sportową odmianę up!-a GTI, który zapewnia w samochodzie ważącym lekko powyżej 1000 kg przyspieszenie do setki w 8,8 s. Polo jest troszeczkę cięższe, bo waży 1115 kg. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 9,5 s.- to niezły wynik w tej klasie silnikowej. Porównywalny Suzuki Swift z mocą o 4 koni niższą, jest wolniejszy o ponad sekundę.Odczucia z jazdy. O ile w trasie i w średnim zakresie obrotów silnik wykazuje się dużą dzielnością i elastycznością, to jazda w mieście ujawnia jedną irytująca wadę. Chodzi o spóźnioną reakcję na gaz podczas ruszania, np. spod świateł.

Aby ruszyć, nawet niedynamicznie, trzeba głęboko wcisnąć pedał gazu. Wtedy samochód reaguje za nerwowo na gaz.Możliwe, że problemem było oprogramowanie opcjonalnej automatycznej skrzyni DSG występujące w naszym egzemplarzu, Problem rozwiązuje przełączenie skrzyni biegów w tryb „S”, ale to tryb do dynamicznej jazdy. W trybie normalnym „D” skrzynia pracuje w taki sposób, by zużywać jak najmniej – i tutaj pojawia się kolejny problem. W trybie normlanym skrzynia za szybko wrzucała kolejne biegi. Przy prędkości ok. 60-70 km/h na wyświetlaczu pokazywał się już 7 bieg. Było słychać i czuć, że sinik aż prosił o zredukowanie biegu o jedno przełożenie.

Zawsze polecaliśmy fantastyczną skrzynię DSG i to się nie zmienia. Jednak w tej wersji silnikowej lepiej wybrać odmianę z manualną skrzynią biegów. Zaoszczędzimy (6900 zł), a auto nabierze wigoru – bo silnik ma potencjał. 200 Nm jest szybko osiągane a auto chętnie przyspiesza, nawet przy autostradowych prędkościach. Duża elastyczność silnika szczególnie wyczuwalna jest w trasie. Co ciekawe, przy niemal komplecie dorosłych pasażerów silnik nie tracił zauważalnie dynamiki i nadal spokojnie radził sobie na drogach szybkiego ruchu. Bardzo podobało mi się znakomite wyciszenie, m.in. dzięki dopracowania konstrukcji i zaledwie 3000 obr/min przy 140 km/h. Jak to bywa z downsizingowymi jednostkami, spalanie w dużym stopniu zależy od stylu jazdy kierowcy. Najmniejsze średnie spalanie uzyskałem na trasie międzymiastowej, jadąc z prędkością 100 km/h – 3.9 litra. Przy prędkościach autostradowych spalanie sięga okolic 6.5 litra. W gęstym ruchu miejskim spalanie nie przekracza 7 litrów paliwa. Realny zasięg na jednym baku: ok. 600 km.

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG – prowadzenie

Jeżeli szukacie gokartowej frajdy z jazdy, ta konkretna wersja nie jest dla Was, jednak absolutnie nie należy jej za krytykować – dla takich klientów VW przygotował odmianę GTI. Prowadzenie nawet standardowego Polo 1.0 jednak nie usypia. Niska masa, dopracowane podwozie i poręczna kierownica pozwalają dynamicznie pokonać zakręt, ale trudno nie uniknąć za dużego przechyłu nadwozia. Zawieszenie jest nastawione na komfort jazdy, co podkreślały w naszym egzemplarzu opony o wysokim profilu 185/65 R15. Faktycznie, znalazłem we wnętrzu Polo spokój i relaks (jak na standardy klasy B).

Polo z perspektywy kierowcy wydaje się bardzo dojrzałym samochodem. Łatwo zapomnieć, że jedziemy autem miejskim – odczucia zza kierownicy są inne. Nowemu Polo praktycznie niczego nie brakuje, żeby móc go porównać z Golfem pod tym względem. Przynależność do niższej klasy zdradza na pewno krótszy rozstaw osi, co uwydatnia się na poprzecznych nierównościach (lubi nieprzyjemnie zatrząść). Polo ma tendencje do podsterowności, ale to nie jest problem. Przy nawet małej utracie przyczepności, pewnie reaguje seryjny system kontroli trakcji. Prowadzenie jest lekkie i przyjemne, ale nie absorbuje kierowcy. Układ hamulcowy reaguje szybko i jest bardzo skuteczny.

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG Highline – ceny i wyposażenie

Ceny zaczynają się od 44 490 zł za odmianę benzynową 1.0 65 KM z 5-biegową skrzynią manualną w wersji wyposażenia Start. W podstawowej wersji próżno szukać nawet klimatyzacji manualnej, więc polecamy tę wersję tylko do zasilenia floty w firmie. Większy sens ma wersja Trendline od 49 790 zł, dostępna jeszcze z 1.0 TSI i 1.6 TDI. W standardzie m.in.: lakierowane lusterka, zderzaki i klamki w kolorze nadwozia, podwójna podłoga bagażnika, klimatyzacja manualna, USB i bluetooth. Lepiej doposażone Comfortline kosztuje od 54 490 zł z 1.0 75 KM i znajdziemy dodatkowo: kierownicę multimedialną, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, obręcze aluminiowe. Wersja Highline występuje od 1.0 TSI 95 KM za 60 190 zł. Topowa wersja GTI występuję wyłącznie z silnikiem 2.0 TSI 200 KM i 7-biegowym DSG – 89 690 zł.

Cena testowanej przez nas wersji 1.0 115 KM ze skrzynią DSG w wyposażeniu Highline startuje od 70 290 zł. Parę dodatków, jak reflektory LED za 3 490 zł, system bezkluczykowy za 1500 zł, system monitorowania martwego pola za 1240 zł i jeszcze kilka innych opcji wywindowało cenę do niemal 90 tys. zł.

Dla osób chcących ożywić trochę Polo rekomendujemy pakiet stylistyczny R-Line za 2570 zł (inne zderzaki z przodu i z tyłu + oznaczenia). Polecamy zainteresować się opcją umożliwiającą zmienianie trybu jazdy, który ingeruje w układ napędowy, układ kierowniczy, skrzynię biegów DSG za 540 zł, Active Info Display za 1600 zł oraz aktywny tempomat ACC za 2 070 zł.

Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG – podsumowanie

Testowany przez nas Volkswagen Polo szóstej generacji jest wymarzonym samochodem na co dzień, szczególnie, gdy żyjecie w mieście. Turbodoładowany silnik 1.0 o mocy 115 KM został dobrze wyciszony i pracuje z wysoką kulturą, jak na trzy cylindry. Dodatkowo sprzężony z manualną skrzynią biegów jest żwawy oraz chętny do odkrywania miasta z właścicielem. Co ważne, nie rozczarowuje dynamiką poza miastem. Skrytykować trzeba słabą współpracę skrzyni DSG z testowanym silnikiem oraz za wysokie spalanie w mieście. Polo mogłoby także bardziej angażować kierowcę w prowadzenie. Jednak m.in. nadal kompaktowe rozmiary, dobra widoczność, duży bagażnik, zawieszenie nastawione na komfort, przestronne wnętrze, dojrzałe zachowanie na drodze to mocne argumenty, żeby nowe Polo wskoczyłona szczyty rankingów sprzedaży.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG
Sebastian Tomaszewski
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    30 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.