REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trzecia odsłona Toyoty Yaris

Dominik Sowiński
Toyota Yaris będzie dostępna z trzema silnikami, z których dwa zasilane będą benzyną, a trzeci olejem napędowym. Auto pojawi się w Polsce we wrześniu 2011 roku. Fot. Toyota
Toyota Yaris będzie dostępna z trzema silnikami, z których dwa zasilane będą benzyną, a trzeci olejem napędowym. Auto pojawi się w Polsce we wrześniu 2011 roku. Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

W tym roku zadebiutuje już trzecia odsłona popularnej Toyoty Yaris. Toyota Yaris będzie dostępna z trzema silnikami, z których dwa zasilane będą benzyną, a trzeci olejem napędowym. Nowy model ma mieć lepiej wyposażone i bardziej przestronne wnętrze niż poprzednicy.

Trzecia odsłona Toyoty Yaris

REKLAMA

Toyota Yaris od momentu wejścia na rynek zyskała ogromną popularność wśród klientów. Najnowszy model Toyoty Yaris jest już trzecią generacją dostępną na rynku. Popularna „Yariska” zadebiutowała w 1999 roku. Pierwsza jak i druga generacja auta jest częstym widokiem na ulicach całej Europy, więc następca ma wysoko ustawioną poprzeczkę. Obecnie na drogach porusza się około 2,5 miliona egzemplarzy miejskiej Toyoty. Yaris jest najpopularniejszym modelem marki nie tylko w Polsce, ale również na całym kontynencie.

Zobacz także: Toyota najmniej awaryjna według niemieckich instytutów badawczych

Stylistyka

Nadwozie Yarisa najnowszej generacji może wydawać się bardziej dynamiczne niż w wersjach z poprzednich lat. Nowy samochód spod znaku Toyoty w porównaniu do drugiej generacji jest dłuższy o 10 centymetrów, przez co wewnątrz auta jest więcej wolnej przestrzeni. Kolejną różnicą, jaka odróżnia „trójkę” od poprzedników jest nachylenie przedniej szyby. Szyba jest teraz mniej pionowa. Zmniejszając kąt nachylenia przedniej szyby producent uzyskał stosunkowo niski współczynnik oporu Cx, wynoszący jedyne 0,287. Tak dobry kształt aerodynamiczny ma swoje odzwierciedlenie w spalaniu, które według producenta w najoszczędniejszej wersji wynosi jedynie 3,9l/100km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy samochód z nowym wnętrzem

Nowe wnętrze samochodu w porównaniu do swoich poprzedników oferuje więcej miejsca. Fotel kierowcy jest ustawiony stosunkowo wysoko jak na tak niewielki samochód. Jednak największą różnice jaką zobaczymy wsiadając do auta jest wygląd deski rozdzielczej. W poprzednich wersjach wskaźniki były wyświetlane za pomocą cyfrowego wyświetlacza i były umiejscowione w samym środku deski rozdzielczej. Teraz producent zadecydował, aby wskaźniki zostały zlokalizowane za kierownicą i tarcze zegara są „tradycyjne” czyli  nie cyfrowe. Wnętrze wykonano z materiałów lepszej jakości, niż to miało miejsce w przypadku poprzedników. Jeśli klient zdecyduje się na bogatsza wersje wyposażenia, to po prawej stronie od kierownicy otrzyma dotykowy ekran, za pomocą którego obsłuży system audio a także nawigacje satelitarną, która również wymagać będzie dopłaty. Wyświetlacz będzie również do sterownia komputerem pokładowym.

Zobacz także: Test Toyota Yaris – niezawodność w cenie

Silniki

REKLAMA

Toyota Yaris trzeciej generacji będzie dostępna z trzema różnymi silnikami. Dwa benzynowe i jeden wysokoprężny. Najmniejszy trzycylindrowy silnik o pojemności 1,0 litra osiąga maksymalną moc 69 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 93 Nm. Maksymalna prędkość z jaka pojedzie samochód z tym silnikiem to tylko 155km/h. Wskazówka zegara osiąga pierwszą setkę po upływie 15,3 sekundy.

Cena, jaką życzy sobie japoński koncern za swój nowy produkt to 39 900 zł. Dostępny będzie także większy silnik, który z czterech cylindrów o łącznej pojemności 1,33 litra generuje moc 99 koni mechanicznych. Wraz z mocą wzrośnie moment obrotowy. Według danych producenta wynosi on 125 Nm. Z tym silnikiem prędkośc maksymalna samochodu wzrasta do 175 km/h.

Duża zmianę możemy odczuć w przyspieszeniu, gdyż „sprint” od zera do setki zajmie nam 11,7 sekundy. Cena, jaka przyjdzie nam wydać za samochód z tą wersja silnika nie jest jeszcze znana.

Trzecim silnikiem w gamie producenta jest turbo diesel 1,4  D-4D o mocy 90 koni mechanicznych i z momentem obrotowym 205 Nm. Prędkość maksymalna, jaką osiągnie Yaris z dieslem to 175 km/h. Samochód osiągnie sto kilometrów na liczniku w czasie 10,8 sekundy. Cena również jest nieznana.

Producent zapowiedział, że w połowie przyszłego roku dostępna będzie również wersja z silnikiem hybrydowym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

REKLAMA

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

REKLAMA