REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota najmniej awaryjna według niemieckich instytutów badawczych

Fot. Toyota
Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

W najnowszych raportach czterech niezależnych instytutów zajmujących się badaniem awaryjności pojazdów (TUV, Dekra, GTU, ADAC), na czołowych miejscach znalazły się modele Toyoty, takie jak Yaris czy RAV4.

Niemiecki Urząd Dozoru Technicznego (TUV) przebadał w 2010 roku około 7 milionów samochodów. Oceny stanu technicznego pojazdów dokonywano podczas przeglądów rejestracyjnych, kontrolując ponad 100 podzespołów samochodu. Raport TUV podaje wyniki w podziale na grupy wiekowe pojazdów.

REKLAMA

W raporcie 2011 w pierwszych dziesiątkach najbardziej niezawodnych modeli w swoich grupach wiekowych Toyota znalazła się 17 razy. Wynik ten dał Toyocie pozycję najbardziej niezawodnej marki. Dla porównania dwie kolejne marki znalazły się w pierwszych dziesiątkach odpowiednio tylko 8 i 10 razy:

REKLAMA

Według niemieckich specjalistów z TUV, najbardziej niezawodnym pojazdem w grupie samochodów 2- i 3-letnich okazał się hybrydowy Prius (usterki stwierdzono jedynie w przypadku 2.2% egzemplarzy). Drugie miejsce zajęła Toyota Auris (2.3%). Wyniki te są znacznie lepsze od średniej, wynoszącej 5.5%.

W grupie pojazdów 4- i 5-letnich wygrała Corolla Verso, ze współczynnikiem usterek 4.2%. Czwartą pozycję zajęła Toyota Avensis ze współczynnikiem 5,0% (średnia dla tej grupy to 10,4%).

Znakomite wyniki uzyskały także starsze samochody Toyoty. W grupie wiekowej pojazdów 8- i 9-letnich, gdzie średni współczynnik usterek plasuje się na poziomie 21.4% trzecie miejsce zajął RAV4 z wynikiem 10.2%, a czwarte – Yaris ze współczynnikiem 12.7%.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Fiat obsypany nagrodami

Niemiecka Dekra bada usterkowość pojazdów podczas przeglądów technicznych i rzeczoznawstwa, przeprowadzonych w swoich stacjach. W ubiegłym roku kontroli poddano 15 milionów pojazdów. Wyniki zostały podzielone na grupy pojazdów według segmentu oraz przebiegu samochodu (do 50 tys. km., 50-100 tys. km., 100-150 tys. km.). O uwzględnieniu danego modelu w badaniu decydował minimalny próg 1000 przebadanych egzemplarzy. 

REKLAMA

W tym badaniu Toyoty znalazły się na czołowych miejscach w swoich segmentach. W kategorii samochodów miejskich Yaris uplasował się na pierwszym miejscu wśród aut o przebiegu 50-100 tys. km., oraz na trzecim wśród aut do przebiegu 50 tys.km.

W segmencie kompaktów najmniej awaryjne okazują się Prius i Auris. Hybrydowa Toyota Prius zajęła pierwsze miejsca w kategoriach do 50 i do 100 tys. km. W tej drugiej kategorii tuż za Priusem znalazł się Auris.

Według raportu Dekry Toyota odnosi także sukcesy w segmentach SUV i MPV. Zarówno RAV4 jak i Corolla Verso zajmują miejsca na podium w swoich klasach. Toyota RAV4 jest druga w kategoriach przebiegu do 50 i 100 tys. km. 

Toyota Corolla Verso zajmuje natomiast trzecie miejsce w kategorii przebiegu do 50 tys. km, drugie do przebiegu 100 tys. km. i ponownie trzecie w kategorii przebiegu do 150 tys. km.

Raport GTU (niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego) również bazuje na wynikach okresowych badań technicznych, przeprowadzanych w swoich stacjach kontroli. GTU wspólnie z pismem Auto Zeitung publikuje coroczne raporty usterkowości w podziale na segmenty i grupy wiekowe pojazdów (do 3 lat, 4-5, 6-7, 8-9, powyżej 9 lat). Również w raportach GTU, modele Toyoty zajmują czołowe miejsca w większości kategorii.

Zobacz również: 125 lecie wynalazku Carla Benza

W segmencie samochodów małych, modele Toyoty znajdują się w pierwszych trójkach niemal wszystkich grup wiekowych. Yaris zajmuje drugą pozycję w bezawaryjności w grupach do 3 lat i 4-5 lat, oraz trzecią w grupie ponad 9 lat. Z kolei Aygo zajmuje drugą pozycję w grupie wiekowej 6-7 lat. 

Segment kompaktów jest w całości opanowany przez Toyotę. Modele Toyoty zajmują pierwsze miejsca we wszystkich klasach wiekowych, a w przypadku dwóch klas także miejsca drugie:

Raport GTU wyróżnia także Toyotę Avensis i RAV4. W kategoriach wiekowych 6-7 lat, oraz 8-9 lat Avensis zajmuje drugie miejsce, natomiast w kategorii powyżej 9 lat jest liderem. Z kolei RAV4 zajmuje trzecie miejsca w kategoriach 4-5 i 6-7 lat, oraz wygrywa kategorie 8-9 i ponad lat.

Podobnie jak w przypadku pozostałych niemieckich raportów bezawaryjności, także w GTU Toyota jest marką najliczniej reprezentowaną na czołowych miejscach rankingu. 

Największy europejski automobilklub ADAC przyznaje za wyjątkowe osiągnięcia w motoryzacji nagrody Yellow Angels. W 2011 roku po raz pierwszy przyznana została nagroda w kategorii „Samochód przyszłości”, którą uhonorowano hybrydową Toyotę Auris HSD. 

Niemiecki ADAC wyróżnił Aurisa HSD za nowoczesną konstrukcję napędu (niska emisja spalin i cząstek stałych, niskie spalanie, możliwość jazdy w trybie Electric Vehicle), który w przeciwieństwie do samochodów zasilanych wyłącznie silnikiem elektrycznym nie nakłada żadnych barier w zasięgu samochodu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA