Kategorie

Skoda Citigo: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo to czeski odpowiednik niemieckiego Volkswagena Up! i hiszpańskiego Seata Mii. W poradniku tym podpowiadamy, którą wersję Skody Citigo wybrać.

Nadwozie Skody Citigo

Podobnie jak reszta konstrukcyjnych bliźniaków Citigo jest oferowana jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Wariant z dodatkową parą drzwi nie jest dostępny w najniższej wersji wyposażenia Easy. Pięciodrzwiowe nadwozie jest bardziej praktyczne i w porównaniu do trzydrzwiowego wymaga dopłaty jedynie 1500 zł (do poszczególnych wersji wyposażenia).

Skoda Citigo różni się od Volkswagena Up! tym, że ma klasyczną klapę bagażnika, zamiast szklanej. Różnice także można zauważyć w przedniej części nadwozia.

Nasz wybór: Skoda Citigo z trzydrzwiowym nadwoziem, ponieważ wygląda lepiej, a mimo drugiej pary drzwi nikt nie będzie traktował Citigo jako pełnoprawnego auta rodzinnego.

Zobacz też: Kia Rio: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Wyposażenie Skody Citigo

Skoda Citigo jest dostępna w czterech wersjach wyposażenia: Easy, Active, Ambition i Elegance (pięciodrzwiowa w trzech, bez Easy). Różnica w cenie poszczególnych wersji to około 3,5 tys. zł.

Zobacz też: Miejskie auta tanie w eksploatacji. Poradnik kupującego - cz. I

Najmniejsza Skoda z wyposażeniem Easy ma na pokładzie:

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa:

czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera,

system ESP z ABS i: 

EBV- elektroniczny rozdzielacz siły hamowania na oś przednią i tylną,

MSR- system optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem,

ASR- system optymalizacji przyczepności podczas przyspieszania,

EDS- elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego,

HBA- hydrauliczny system wspomagania awaryjnego hamowania,

sygnalizację niezapiętych pasów z przodu, mocowania ISOFIX i immobiliser.

Wyposażenie z zakresu komfortu:

egulacja wysokości kierownicy, światła do jazdy dziennej, składane (ale nie dzielone) oparcie tylnej kanapy, czteroramienna kierownica, zestaw wskaźników bez obrotomierza (elektroniczny wskaźnik paliwa).

Citigo z wyposażeniem Active ma wszystko to, co Easy, a ponadto:

Regulowany na wysokość fotel kierowcy, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby z przodu, elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i półkę nad przestrzenią bagażową.

Zobacz też: Nowy Chevrolet Captiva: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Trojaczek Skody w wersji Ambition ma na liście wyposażenia wszystko, co Easy i Active, a ponadto:

Manualną klimatyzację, rozbudowany komputer pokładowy, osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera (z lusterkiem), zamykany schowek w desce rozdzielczej.

Najwyższą pozycję w cenniku Skody Citigo zajmuje wariant wyposażenia Elegance. Obejmuje on wszystkie elementy wyposażenia Easy, Active i Ambition, a także:

Trójramienną kierownice, pakiet skórzany (kierownica i gałka drążka zmiany biegów, czujniki parkowania z tyłu i przednie światła przeciwmgłowe.

Zobacz też: Volkswagen Up! – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy również:

-dezaktywację poduszki powietrznej pasażera za 200 zł,

-funkcję awaryjnego hamowania z czujnikiem zbliżeniowym za 500 zł (niedostępny dla Easy),

-pakiet sportowy zawierający obręcze kół AURIGA z lekkich stopów, przyciemniane tylne szyby i sportowe zawieszenie (pakiet sport dla Ambition 2600 zł, a dla Elegance 1100 zł,

-sportowe zawieszenie za 550 zł (niedostępne dla Easy i Active),

Zobacz też: Chevrolet Aveo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

-pakiet na bezdroża za 700 zł (niedostępny dla Easy),

-fotel pasażera regulowany na wysokość za 250 zł (niedostępne dla Easy),

-elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe za 2900 zł,

-podgrzewane przednie fotele za 800 zł (niedostępne dla Easy),

-tempomat za 500 zł (niedostępny dla Easy i Active).  

-przednie światła przeciwmgłowe za 800 zł

Nasz wybór: Skoda Citigo Ambition

Silniki Skody Citigo:

Skoda Citigo jest dostępna z jednym trzycylindrowym silnikiem 1,0 MPI w dwóch wariantach mocy: 60 i 75 KM. Silnik ten może współpracować z pięciobiegowa manualną, lub pięciostopniową zautomatyzowaną skrzynią biegów (niedostępna dla Easy) za dodatkowe 2625 zł.

Dla słabszej, 60-konnej jednostki producent oferuje opcje Twin Power, czyli instalację LPG Landi Renzo (niedostępna dla Easy) za 3500 zł.

Zobacz też: Mazda5: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Silnik o mocy 60 km rozpędza auto do prędkości 160 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 14,4 sekundy. Według danych producenta auto ze słabszą jednostką napędową zużywa średnio 4,5 litra benzyny na 100 km.

Dodatkowe 15 KM (1,0 MPI 75 KM) pozwala na rozpędzenie się do 171 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 13,2 sekundy, czyli 1,2 sekundy szybciej niż wersja 60-konna. Producent podaje, że mocniejszy silnik zużywa średnio 4,7 litra benzyny na 100 km, czyli o 0,2 litra więcej niż słabszy motor oferowany do CItigo.

Mocniejsza jednostka napędowa wymaga dopłaty 1500 złotych (dla wszystkich wersji wyposażenia).

Nasz wybór: Skoda Citigo 1,0 MPI 60 KM, ponieważ nie warto dopłacać 1500 zł za nieznacznie lepszą dynamikę.

Redakcja poleca: Skoda Citigo Ambition 3d 1,0 MPI 60 KM za 33 590 zł.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    28 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

    Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości jasno pokazał skalę postępu tego modelu. Auto stało się bardziej dojrzałe. Ale czy dojrzałość jest dobra?

    Ciśnienie powietrza w oponach to podstawa bezpieczeństwa

    Ciśnienie powietrza w oponach – to drugie zaraz za stanem ogumienia pojęcie, które ma szczególnie duże znaczenie z uwagi na warunki trakcyjne.

    Samochody koncepcyjne: najsłynniejsze projekty na świecie

    Samochody koncepcyjne często stanowią pokaz siły. Dlatego rzadko trafiają do produkcji. I takim pokazem siły były modele zabrane na tej liście.

    Jak jeździć hybrydą? Oczywiście oszczędnie jeździć hybrydą

    Jak jeździć hybrydą? Dziś przygotowaliśmy pięć najważniejszych wskazówek dotyczących eco-drivingu w aucie o napędzie spalinowo-elektrycznym.

    NASCAR to amerykańskie F1? Trochę tak i trochę nie

    NASCAR - to hasło może niewiele mówić Europejczykom. Czy to tylko nudna jazda w kółko mocnym coupe? No właśnie nie.

    Nissan Townstar: lekki dostawczak i eko-napędy

    Nissan Townstar – według zapowiedzi firmy – ma zmienić zasady gry. To nowy, lekki dostawczak, który zaoferuje m.in. silniki benzynowe i elektryczne.

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?