REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Lancia Delta: którą wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Lancia Delta 1.8 Di Turbo Executive. Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Delta 1.8 Di Turbo Executive. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Lancia Delta to kompakt segmentu Premium. W gamie znalazła się co prawda jedna odmiana nadwoziowa, ale przyglądając się gamie oferowanych silników oraz poziomów wyposażenia można się pogubić. Podpowiadamy, którą wersją auta warto się zainteresować.

Wersje wyposażeniowe Lancii Delty – co wybrać?

W cenniku Lanci Delty wyróżnione są cztery wersje wyposażeniowe – Argento, Oro, Platino oraz najbogatsza Executive.

REKLAMA

Argento czy Oro: wersja bazowa, w której dopłacić trzeba nawet za aluminiowe obręcze kół (od 2000 zł), czy wielofunkcyjny wyświetlacz (500 zł). W standardzie znalazła się m.in. manualna klimatyzacja. Różnica w dostępnym dla Argento wyposażeniu opcjonalnym pomiędzy opisywaną wersją, a nieco bogatszą Oro (dla której to wyposażenie jest standardowe) to jakieś 9400 zł. Przy zakupie auta z silnikiem wysokoprężnym o mocy 120 KM (tylko w tym przypadku możemy wybrać spośród tych dwóch odmian wyposażeniowych) różnica w cenie sięga 10 000 zł. Z tym, że warto zaznaczyć, że w przypadku bogatszej odmiany Oro w standardzie dostępna jest m.in. tapicerka ze skóry i alcantary, czego nie można zamówić do bazowej odmiany Argento. Co więcej decydując się na odmianę Oro, mamy do dyspozycji większą listę dodatków.

Zobacz również: Opinie kierowców o Lancia Delta

Oro czy Platino: Różnica w zakupie wersji z tym samym silnikiem, ale w opisywanych odmianach wyposażeniowych wynosi 10000 zł. Przy czym różnica w wyposażeniu to ok. 6500 zł na korzyść droższej odmiany. Nie ma różnicy w przypadku dostępnej listy wyposażenia dodatkowego – w obu poziomach wyposażenia można zamówić takie same dodatki. Lepiej więc zdecydować się na tańszą odmianę Oro i doposażyć auto według gustu.
Platino czy Executive: Różnica w cenie to ok. 8000 zł. Executive to najbogatsza odmiana. Jednak w wyposażeniu standardowym Executive nie ma nic, czego nie można dokupić wybierając wersję Platino. 

Nasz wybór: Oro

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wersje silnikowe Lancii Delty – co wybrać

W gamie jednostek napędowych Delty znajdziemy trzy silniki benzynowe oraz trzy wysokoprężne.

Spoglądając w cennik od razu widać, że wybór silnika benzynowego pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy. Podstawowa jednostka benzynowa o mocy 120 KM jest tańsza od podstawowego w gamie diesla również rozwijającego moc 120 KM o 8 000 zł. To bardzo dużo pieniędzy, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę droższą obsługę silnika wysokoprężnego i tylko o 2,5 l/100 km niższe zużycie paliwa (ON) według danych producenta w ruchu miejskim. Łatwo policzyć, że wybór diesla się po prostu nie opłaca.

Zobacz również: Ford Galaxy: jakiego wybrać? Poradnik

Dlatego naszą uwagę zwrócił turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra i mocy maksymalnej 150 KM. Wykazuje według danych producenta umiarkowany apetyt na paliwo w połączeniu z bardzo dobrymi osiągami i rozsądną ceną zakupu – od 84 990 zł.

Nasz wybór: 1.4 TB 150 KM Oro.

Zobacz również: Test Lancia Delta: Najpiękniejsza w klasie

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa online, objazdy. Które drogi i skrzyżowania będą nieprzejezdne? [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu. Utrudnienia na drogach pojawiają się już 19 marca.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA