Kategorie

Opel Insignia: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Paweł Dobosz
Opel Insignia jest następcą popularnego modelu Vectra, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia jest następcą popularnego modelu Vectra, fot. moto.wieszjak.pl

Opel Insignia to następca bardzo popularnego modelu Vectra. W niniejszym poradniku radzimy, jaką wersję Opla Insignii wybrać, gdy planujemy zakup nowego auta klasy średniej.

Oficjalna premiera nowego auta miała miejsce 22 lipca 2008 roku na londyńskim Motor Show. W naszym kraju Insignia pojawiła się pół roku później. Samochód zdobył prestiżowy tytuł Car of the Year 2009. I było to wyróżnienie w pełni zasłużone. Dla przypomnienia: w bieżącym roku ogarnięte pomrocznością jasną jury wybrało Nissana Leaf.

Wersje nadwoziowe Opla Insignii – co wybrać?

Sedan – wersja opisywana w teście. Najtańsza (cena od 80 850 zł) ale najmniej funkcjonalna ze względu na słabą widoczność i ograniczoną przestrzeń bagażową.
Liftback (przekornie nazwany Hatchback) - łączy w sobie doskonały wygląd Sedana ze zdecydowanie większymi zdolnościami załadunkowymi. Dodatkową zaletą tego modelu jest wycieraczka na tylnej szybie, której bardzo brakuje w Sedanie. 1 500 zł droższy od Sedana.
Kombi (Sports Tourer) - oferta dla osób z większą rodziną. Udało się utrzymać dynamiczny wygląd za cenę stosunkowo słabych, jak na ten typ nadwozia, zdolności załadunkowych (ładowność wersji Hatchback jest niewiele mniejsza). 4 600 zł droższy od wersji Sedan.

WYBÓR: Liftback

Wersje wyposażeniowe Opla Insignii – co wybrać?

Insignia - dostępna tylko w trzech najsłabszych wersjach silnikowych. Tak naprawdę jest to wersja wystarczająca - posiada 6 poduszek powietrznych, CD, komputer, ABS, ESP, centralny zamek, elektrycznie regulowane przednie szyby i lusterka oraz manualną klimatyzację. Jeśli dysponujesz skromniejszym budżetem i wybierasz jeden ze słabszych silników to ta wersja powinna Cię zainteresować.

Zobacz również: Opinie kierowców o Opel Insignia

Reklama

Edition (koszt 6 000 zł) - Ten pakiet zdecydowanie odradzam. Za dodatkowe 6 000 zł (względem wariantu bazowego) dostajesz tempomat, elektryczną regulację tylnych szyb, sterowanie radiem w kierownicy, automatyczną (ale wciąż jednostrefową) klimatyzację i trochę zbędnych drobiazgów. Niestety - w mocniejszych wersjach silnikowych to jest obowiązkowe minimum.

Cosmo – wersja testowana – idealna dla kierowców poszukujących komfortu za rozsądną cenę
Sport - najdroższy pakiet (13 000 zł) - zbliżony do pakietu Cosmo przy czym zrezygnowano z części rozwiązań komfortowych na rzecz opcji sportowej. Tylko dla hardcorowych miłośników sportu - moim zdaniem nieopłacalna.

WYBÓR: Cosmo lub Insignia (w zależności od możliwości finansowych nabywcy)

Wersje silnikowe Opla Insignii – co wybrać?

Insignia występuje z 2 wolnossącymi silnikami benzynowymi o mocy 115 KM (1,6) i 140 KM (1,8). Obie jednostki to propozycje dla osób z mniej zasobnym portfelem. Silnik bazowy można sobie odpuścić - jest zdecydowanie za słaby do tak dużego auta. Warto dopłacić 5 000 zł by dostać zdecydowanie żwawszy i równie oszczędny silnik 1.8.

Zobacz również:  Lexus CT 200h pojawi się w marcu

Reklama

Dla Insignii przewidziano też 4 jednostki benzynowe z doładowaniem – to oferta dla kierowców lubiących dynamiczną jazdę. Są to kolejno silniki: 1,6 o mocy 180 KM, 2,0 o mocy 220 KM oraz 2,8 o mocy 260 KM lub 325 KM. Najciekawszy wydaje się motor dwulitrowy, który gwarantuje przyspieszenie do 100 km/h w około 7,5 s przy dość rozsądnym zużyciu paliwa oraz cenie poniżej 115 000 złotych. Mocniejsze silniki są zbyt drogie i paliwożerne. Z kolei osiągi silnika 180-konnego nie uzasadniają ceny na poziomie 100 000 złotych.

Na koniec cztery dwulitrowe, turbodoładowane silniki wysokoprężne (wśród nich testowany model). Tak naprawdę to ta sama jednostka ze zmienionymi ustawieniami. Po dwa warianty (zwykły i EcoFlex) oferują moc 130 KM oraz 160 KM. 130 koni mechanicznych to nieco za mało by zagwarantować wystarczającą dynamikę ciężkiego auta. Za to 160-konny diesel to zdecydowanie najciekawsza opcja zakupowa dla większości potencjalnych klientów (jego ceny zaczynają się od 102 850 zł).

WYBÓR: 2.0 CDTi 160 KM (w obydwu wersjach)

Zobacz również: Test Opel Insignia

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Opel Insignia nie ma intuicyjnej obsługi radia/nawigacji, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia ma atrakcyjny i nowoczesny design, fot. Newspress
Opel Insignia charakteryzuje się ergonomią wykonania, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia pozytywnie zaskakuje poziomem wykonania wnętrza, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia jest autem, w którym zadbano o szczegóły, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zmienia kolor podświetlenia zegarów na czerwony w trybie sport, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zachęca dobrą jakością materiałów, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia daje możliwość sterowania z kierownicy, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia zmusza do wyboru nawigacji albo słuchania CD, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia po przejściu w tryb sportowy zaskakuje nas czerwienią podświetlenia zegarów, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia w wersji wyposażeniowej Cosmo zwiększa komfort jazdy, fot. moto.wieszjak.pl
Opel Insignia wyposażony jest w wysokiej jakości gadżety, fot. moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    30 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.