| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Nowy Citroen C3 to jeden z najciekawiej zaprojektowanych samochodów segmentu B. W naszym teście egzemplarz napędzany przez turbodoładowaną jednostkę, rozwijającą moc maksymalną 110 KM.

Bez wątpienia, trudno jest najnowszej generacji Citroena C3 odmówić uroku. Okrągłe nadwozie ozdobione w przedniej części nietuzinkowo wkomponowanymi reflektorami halogenowymi oraz umieszczonymi wysoko światłami do jazdy dziennej (w bazowej wersji halogenowe od wersji Feel – LED) prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Całość dobrze dopełniają tylne światła LED (standard dla wszystkich wersji) oraz dostępne standardowo w najbogatszej wersji Shine – Air Bumpers, czyli wypełnione powietrzem osłony, wykonane z tworzywa sztucznego, umieszczone na bocznych drzwiach. W odmianie Feel 9czyli środkowej) wymagają dopłaty ok. 1200 zł.

Rozstaw osi nowego Citroena C3 wynosi 254 cm. Długość nadwozia 399,6 cm, szerokość – 174,9 cm, a wysokość 147,4 cm.

Dla porównania, nadwozie nowego Volkswagena Polo ma długość 397,2 cm, szerokość 168,2 cm, a wysokość 146,2 cm.

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man – wnętrze

Kokpit nowego Citroena C3 nawiązuje stylizacją do oryginalnego designu nadwozia. Ciekawa forma tablicy przyrządów może zostać ozdobiona centralnym, kolorowym, dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 7 cali (to standard dla najbogatszej odmiany Shine, w wersji Feel wymaga dopłaty 2200 zł, w wersji bazowej jest niedostępny).

We wnętrzu C3 cieszą smaczki, niestety - nie dostępne dla wersji bazowej. Wykończenie elementu tablicy przyrządów tkaniną, uchwyty walizkowe w drzwiach bocznych (standard dla wersji Shine), czy tapicerka foteli, które wyglądają jak przeniesione z salonu urządzanego w latach 60. komponują się świetnie i dodają specyficznego „klimatu”.

Niestety w przedziale pasażerskim widać również oszczędności. Tworzywa sztuczne użyte do wykończenia kabiny (m.in. kokpitu, czy boczków drzwi) są twarde, choć spasowane z dokładnością.

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są obszerne i bardzo miękkie. Siedzi się na nich wygodnie, ale nie zapewniają dobrego podparcia bocznego. Na dłuższych trasach może doskwierać brak podparcia lędźwiowego kręgosłupa. Przydałby się również podłokietnik dla kierowcy.

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Autor: Tomasz Korniejew

Kolumna kierownicza ma szeroki zakres regulacji, co ułatwia znalezienie optymalnej pozycji.

W wersji wyposażonej w dotykowy ekran konsoli centralnej, konstruktorzy nie zapomnieli o wygospodarowaniu poręcznego schowka na smartfon. Szkoda, że jednocześnie przenieśli sterowanie nawiewem do menu komputera pokładowego. Wygodniej obsługuje się układ nawiewu klasycznymi przyciskami.

Zaskakująco dużo miejsca znajdziemy na tylnej kanapie C3. W recenzowanym egzemplarzu wyższe osoby mogą zahaczać fryzurą o podsufitkę, ale auto zostało wyposażone w opcjonalny dach panoramiczny.

Bagażnik nowego Citroena C3 ma pojemność 300 l, a przestrzeń na pakunki da się powiększyć do 922 l poprzez rozłożenie oparć tylnej kanapy. Szkoda, że próg załadunku jest dość wysoki.

Zobacz też: Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowego Citroena C3 znalazły się de facto dwie jednostki napędowe w różnych wariantach mocy. Podstawowym źródłem napędu jest trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1,2 l, która może osiągać moc maksymalną – 68, 82, lub 110 KM. W gamie jednostek wysokoprężnych znajduje się silnik 1.6 BlueHDi w wersjach 75 i 100 KM.

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Autor: Tomasz Korniejew

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez jednostkę 1.2 PureTech, która rozwija moc maksymalną 110 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1500 obr./min.

Jak na francuskie auto przystało, Citroen C3 jest samochodem z ponadprzeciętnie komfortowo zestrojonym zawieszeniem. Układ pochłania wszelkie nierówności nawierzchni niczym poduszkowiec. Ma to swoje odzwierciedlenie w dużych przechyłach nadwozia podczas jazdy po zakrętach.

Także układ kierowniczy nie zachęca do dynamicznej jazdy po krętych odcinkach. Siła wspomagania jest duża, a układ mało bezpośredni.

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

PIT 2020. Komentarz199.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Adamczyk

Doświadczony manager i profesjonalistka z dziedziny ekonomii zdrowia, specjalizująca się w analizie biznesowej, w tym w kontroli zarządczej w placówkach medycznych, ze szczególnym uwzględnieniem kontrolingu i analizy finansowej szpitala oraz w analityce rynku farmaceutycznego i analizach refundacyjnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »