Kategorie

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Nowy Citroen C3 to jeden z najciekawiej zaprojektowanych samochodów segmentu B. W naszym teście egzemplarz napędzany przez turbodoładowaną jednostkę, rozwijającą moc maksymalną 110 KM.

Bez wątpienia, trudno jest najnowszej generacji Citroena C3 odmówić uroku. Okrągłe nadwozie ozdobione w przedniej części nietuzinkowo wkomponowanymi reflektorami halogenowymi oraz umieszczonymi wysoko światłami do jazdy dziennej (w bazowej wersji halogenowe od wersji Feel – LED) prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Całość dobrze dopełniają tylne światła LED (standard dla wszystkich wersji) oraz dostępne standardowo w najbogatszej wersji Shine – Air Bumpers, czyli wypełnione powietrzem osłony, wykonane z tworzywa sztucznego, umieszczone na bocznych drzwiach. W odmianie Feel 9czyli środkowej) wymagają dopłaty ok. 1200 zł.

Rozstaw osi nowego Citroena C3 wynosi 254 cm. Długość nadwozia 399,6 cm, szerokość – 174,9 cm, a wysokość 147,4 cm.

Dla porównania, nadwozie nowego Volkswagena Polo ma długość 397,2 cm, szerokość 168,2 cm, a wysokość 146,2 cm.

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi/150 KM EAT6

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man – wnętrze

Kokpit nowego Citroena C3 nawiązuje stylizacją do oryginalnego designu nadwozia. Ciekawa forma tablicy przyrządów może zostać ozdobiona centralnym, kolorowym, dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 7 cali (to standard dla najbogatszej odmiany Shine, w wersji Feel wymaga dopłaty 2200 zł, w wersji bazowej jest niedostępny).

We wnętrzu C3 cieszą smaczki, niestety - nie dostępne dla wersji bazowej. Wykończenie elementu tablicy przyrządów tkaniną, uchwyty walizkowe w drzwiach bocznych (standard dla wersji Shine), czy tapicerka foteli, które wyglądają jak przeniesione z salonu urządzanego w latach 60. komponują się świetnie i dodają specyficznego „klimatu”.

Niestety w przedziale pasażerskim widać również oszczędności. Tworzywa sztuczne użyte do wykończenia kabiny (m.in. kokpitu, czy boczków drzwi) są twarde, choć spasowane z dokładnością.

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są obszerne i bardzo miękkie. Siedzi się na nich wygodnie, ale nie zapewniają dobrego podparcia bocznego. Na dłuższych trasach może doskwierać brak podparcia lędźwiowego kręgosłupa. Przydałby się również podłokietnik dla kierowcy.

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Tomasz Korniejew

Kolumna kierownicza ma szeroki zakres regulacji, co ułatwia znalezienie optymalnej pozycji.

W wersji wyposażonej w dotykowy ekran konsoli centralnej, konstruktorzy nie zapomnieli o wygospodarowaniu poręcznego schowka na smartfon. Szkoda, że jednocześnie przenieśli sterowanie nawiewem do menu komputera pokładowego. Wygodniej obsługuje się układ nawiewu klasycznymi przyciskami.

Zaskakująco dużo miejsca znajdziemy na tylnej kanapie C3. W recenzowanym egzemplarzu wyższe osoby mogą zahaczać fryzurą o podsufitkę, ale auto zostało wyposażone w opcjonalny dach panoramiczny.

Bagażnik nowego Citroena C3 ma pojemność 300 l, a przestrzeń na pakunki da się powiększyć do 922 l poprzez rozłożenie oparć tylnej kanapy. Szkoda, że próg załadunku jest dość wysoki.

Zobacz też: Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowego Citroena C3 znalazły się de facto dwie jednostki napędowe w różnych wariantach mocy. Podstawowym źródłem napędu jest trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1,2 l, która może osiągać moc maksymalną – 68, 82, lub 110 KM. W gamie jednostek wysokoprężnych znajduje się silnik 1.6 BlueHDi w wersjach 75 i 100 KM.

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Tomasz Korniejew

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez jednostkę 1.2 PureTech, która rozwija moc maksymalną 110 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1500 obr./min.

Jak na francuskie auto przystało, Citroen C3 jest samochodem z ponadprzeciętnie komfortowo zestrojonym zawieszeniem. Układ pochłania wszelkie nierówności nawierzchni niczym poduszkowiec. Ma to swoje odzwierciedlenie w dużych przechyłach nadwozia podczas jazdy po zakrętach.

Także układ kierowniczy nie zachęca do dynamicznej jazdy po krętych odcinkach. Siła wspomagania jest duża, a układ mało bezpośredni.


Nie oznacza to, że 110 konne C3 jest autem ospałym. Co prawda pojazd niechętnie się rozpędza, gdy obroty silnika są niższe niż 1500/min, co jest odczuwalne np. na drugim biegu, ale powyżej tej wartości auto robi się żwawe.

Mały Citroen nieźle radzi sobie także z wyprzedzaniem na drogach szybkiego ruchu, ale gdy chcemy dynamicznie zwiększyć prędkość od około 120 km/h należy zredukować bieg na trzeci. Mimo pięciobiegowej skrzyni, autem da się komfortowo podróżować z prędkością autostradową. W takich warunkach pasażerów nie zmęczy nadmierny hałas, choć trzeba przyznać, że pojazd jest podatny na podmuchy wiatru.

Szkoda tylko, że dźwignia manualnej przekładni ma długi skok i niezbyt precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Tomasz Korniejew

Jednostka PureTech wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim można osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 6,5 l benzyny na 100 km. Ale eksploatując samochód na krótszych miejskich odcinkach (do 4 km) zużycie paliwa rośnie do około 7,5 l benzyny na 100 km.

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man – podsumowanie

Podstawowa wersja nowego Citroena C3, napędzana przez benzynowy silnik o mocy 68 KM kosztuje 39 900 zł. Na najtańszą odmianę 110 konną trzeba wydać co najmniej 51 900 zł (silnik jest dostępny od środkowej wersji wyposażenia Feel). Najbogatsza i najatrakcyjniejsza wersja to Shine, która w połączeniu z opisywaną jednostką i manualną przekładnią kosztuje 59 340 zł.

Najnowsze C3, choć uwodzi wyglądem, pozostawia niedosyt w kwestii jakości prowadzenia. Przestronne wnętrze i dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego, także podczas jazdy w trasie (mimo pięciobiegowej przekładni), czynią z nowego C3 auto, którym można się wybrać w dalszą podróż na wakacje. W codziennym ruchu miejskim docenimy z pewnością komfortowe zawieszenie i umiarkowane zużycie paliwa.

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man

Tomasz Korniejew

Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man – dane techniczne

Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Test Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM man
Tomasz Korniejew
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    17 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.