REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Niedawno Kia wprowadziła do oferty zmodernizowaną wersję swojego bestsellera – modelu Sportage. Sprawdzamy, jak jeździ nowy Sportage w konfiguracji, którą chętnie zamawiają klienci. Ze 115 konnym silnikiem Diesla, manualną przekładnią i napędem na jedną oś.

Produkowany przez Kię kompaktowy SUV - Sportage wzbudził ogromne zainteresowanie potencjalnych nabywców już w dniu rynkowej premiery pierwszej generacji modelu. Klienci zwracali uwagę przede wszystkim na efektowny wygląd samochodu, który podkreślały wyraziste kolory, czy felgi ze stopów lekkich o nietuzinkowych wzorach. Sportage prezentował się ciekawie, zwłaszcza na tle zaprojektowanej zachowawczo konkurencji.

REKLAMA

Wygląd aktualnego, zmodernizowanego Sportage nie rozczarowuje. Projektanci zmodyfikowali m.in. reflektory, atrapę chłodnicy i lampy tylne. Całość prezentuje się bardzo dobrze, choć nie wywołuje już takich emocji, jak w chwili debiutu pierwszej wersji modelu.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Zmodernizowany Sportage ma 448 cm długości, 185,5 cm szerokości oraz 164,5 cm wysokości. Dla porównania - Ford Kuga, jest od Kii o 4,4 cm dłuższy, 1,7 cm węższy i 3,5 cm wyższy. Z kolei Nissan Qashqai jest o 10 cm krótszy, 4,9 cm węższy oraz 5,5 cm niższy. A Hyundai Tucson jest o 0,5 cm krótszy, o 0,5 cm węższy i ma tę samą wysokość.

Zobacz też: Nowa Kia Optima Sportswagon 2016 – wrażenia z jazdy

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Sportage jest przestronny. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, choć ich siedziska mogłyby być odrobinę dłuższe. Wygodnie podróżuje się także na tylnej kanapie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów została wykonana z tworzyw przeciętnej jakości, ale poszczególne jej elementy są spasowane z dokładnością. Widoczne na zdjęciach wielofunkcyjna kierownica obszyta (przyjemną w dotyku) skórą, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, czy system nawigacji satelitarnej TomTom z kolorowym dotykowym ekranem o przekątnej siedmiu cali (zamontowanym na środkowej konsoli) to wyposażenie standardowe wersji L.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Ekran sprawnie reaguje na dotyk, a obsługa systemu pokładowego jest stosunkowo prosta. Duża w tym zasługa zastosowania tradycyjnych pokręteł i przycisków sterujących klimatyzacją i nawiewami, czyli rozwiązaniu tradycyjnemu, wbrew trendowi przenoszenia obsługi klimatyzacji do podmenu systemu pokładowego.

W zależności od tego, czy egzemplarz jest wyposażony w zestaw naprawczy, czy zapasowe koło dojazdowe, bagażnik Sportage ma objętość 491 l (z kołem dojazdowym) lub 503 l (z zestawem naprawczym). Dla porównania – Ford Kuga ma bagażnik o objętości 456 l, Nissan Qashqai 401 l, a Hyundai Tucson 513 l.

Zobacz też: Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – napęd/układ jezdny

Recenzowany egzemplarz jest napędzany przez wysokoprężny, czterocylindrowy silnik z serii CRDi o pojemności 1,7l, który rozwija moc maksymalną 115 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm w zakresie od 1250 do 2750 obr./min.

Według danych producenta, ważący 1425 kg Sportage rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,5 s i może pojechać z maksymalną prędkością 176 km/h.

115 konny silnik stanowi sprawne źródło napędu dla opisywanej KII. W ruchu miejskim doceniliśmy jego elastyczność (dzięki temu nie trzeba często sięgać do dźwigni zmiany biegów) oraz bardzo niskie zużycie paliwa. „Kręcąc się” po mieście osiągnęliśmy wynik „spalania” w wysokości 5,6 l oleju napędowego na 100 km.

Podczas jazdy po autostradzie, z kompletem pasażerów i bagażami, z prędkością 140 km/h, zużycie paliwa wyniosło 7,4 l na 100 km. To wciąż dobry wynik.

Jednostka napędowa okazuje się też całkiem dynamiczna podczas rozpędzania do zakresu prędkości najczęściej wykorzystywanych w mieście.

Niestety podczas jazdy z wyższymi prędkościami dynamika rozpędzania odczuwalnie spada. Do pełni szczęścia przydałoby się dodatkowe 30-40 KM mocy.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Dalszy ciąg testu Kii Sportage na następnej stronie


Nowy Sportage został dobrze wyciszony. Nie dokucza ani zbyt natarczywy dźwięk silnika ani szum opływającego nadwozie powietrza (przy wyższych prędkościach).

Zawieszenie zestrojono miękko, a nadwozie ma tendencję do przechyłów podczas szybkiej jazdy po ciasnych zakrętach.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Niestety, recenzowany egzemplarz nie został wyposażony w napęd na obie osie. Opisywana jednostka napędowa może być skonfigurowana jedynie z napędem na przednią oś.

Co prawda podczas codziennego użytkowania Sportage ani razu nie zaszła potrzeba skorzystania z napędu 4x4, a do forsowania większych krawężników wystarczył zwiększony do skromnych jak na SUVa 17,2 cm prześwit, ale sama świadomość że auto ma napęd tylko na przednią oś pozostawiała niedosyt.

Zobacz też: Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT Line – wrażenia z jazdy

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – podsumowanie

REKLAMA

Zmodernizowany Sportage z pewnością zasługuje na wysokie noty pod względem stylizacji nadwozia, przestronności wnętrza, wyposażenia oraz komfortu jazdy. 115 konny silnik dzielnie radzi sobie ze sporych rozmiarów autem i zużywa przy tym niewiele paliwa. Brak napędu na obie osie skutkuje dużą zwrotnością.

Niedostatki dynamiki są odczuwalne podczas jazdy w trasie (np. podczas podróży z kompletem pasażerów lub podczas wyprzedzania) ale podczas jazdy w ruchu miejskim schodzą na dalszy plan.

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD

Tomasz Korniejew

Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD – dane techniczne

KiaSportage 1.7 CRDi 2WD man
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1685 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 115 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/1250-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 491/1480 l
Wymiary (dł./szer.) 448/185,5/164,5 l
Rozstaw osi 267 cm
V-max 176 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5
Zużycie paliwa* 5,7/4,2/4,7 l/100 km
Cena od 91 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Test nowa Kia Sportage 1.7 CRDi 115 KM 2WD
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

REKLAMA

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA