Kategorie

Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Tomasz Korniejew
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz
Największy model Kii – Sorento przekonuje do siebie nie tylko przepastnym wnętrzem. To świetnie zaprojektowany siedmioosobowy SUV dostępny za rozsądnie skalkulowaną cenę.Największy model Kii – Sorento przekonuje do siebie nie tylko przepastnym wnętrzem. To świetnie zaprojektowany siedmioosobowy SUV dostępny za rozsądnie skalkulowaną cenę.

Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Zeszłoroczna debiutantka – najnowsza Kia Sorento przyciąga uwagę atrakcyjnym wyglądem. Masywne nadwozie zostało narysowane miękką linią, a bryła nie została pozbawiona proporcji. Duży SUV prezentuje się zgrabnie, choć wielu Europejczyków może rozmiarem auta poczuć się przytłoczonych.

Nic dziwnego – długość nadwozia Sorento to 478 cm. To o 12,3 cm więcej niż mierzy nadwozie BMW X3 ale z drugiej strony o 10,6 cm mniej niż mierzy nadwozie BMW X5.

Wyraźnie widać, że Sorento jest dużo większa niż pełnowymiarowe kompaktowe SUV-y, ale mniejsza niż największe dostępne na rynku konstrukcje. Niemniej, czy biorąc pod uwagę przestronność wnętrza i zdolność do przewiezienia siedmiu osób może stanowić ciekawą alternatywę dla największych dostępnych na rynku SUV-ów?

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Wnętrze

Reklama

Przedział pasażerski Sorento jest bardzo przestronny. Przednie fotele zapewniają odpowiedni komfort podczas wielogodzinnych podróży, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej ułatwia zajęcie optymalnej pozycji. Cieszy wyposażenie standardowe. Już w podstawowej wersji M, Sorento jest wyposażone m.in. w automatyczną dwustrefową klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, tempomat, czy elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Standardowym wyposażeniem jest także trzeci rząd składanych siedzeń.

W tylnej części przedziału pasażerskiego największej Kii, nikt nie będzie narzekał na ciasnotę. W drugim rzędzie miejsca jest pod dostatkiem zarówno w okolicach kolan, jak i nad głowami siedzących tam pasażerów. Co więcej, siedziska tylnej kanapy są przesuwane, da się także regulować kąty pochylenia jej oparć (dzielone w stosunku 40/20/40).

Zajęcie miejsca w trzecim rzędzie wymaga sprawności ale warto zaznaczyć, że usiądą tam wygodnie nawet wysokie osoby.

W konfiguracji siedmioosobowej następuje znaczna redukcja przestrzeni na bagaże. Pozostaje 142 l na pakunki. Gdy schowamy dodatkowe fotele w podłodze, objętość bagażnika rośnie do 605 l. Maksymalnie przestrzeń na pakunki możemy powiększyć do 1662 l.

Zobacz też: Kia Cee’d Face Lifting 2015

Układ jezdny

W gamie silnikowej Kii Sorento znalazły się dwie jednostki napędowe. Obie wysokoprężne. Podstawowym źródłem napędu jest silnik o pojemności 2l, rozwijający moc maksymalną 185 KM i 402 Nm momentu obrotowego. Mocniejsza jednostka ma 2,2 l pojemności, rozwija moc maksymalną 200 KM i 441 Nm momentu obrotowego.

Podstawowa odmiana Sorento jest wyposażona w zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnię i napęd na obie osie.

Według danych producenta 185-konny pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s i może się rozpędzić do 200 km/h.

Wysoka pozycja za kierownicą Sorento zapewnia dobrą widoczność do przodu. Z widocznością do tyłu podczas parkingowych manewrów jest dużo gorzej. Ale z pomocą przychodzą czujniki parkowania (przednie i tylne) dostępne w wyposażeniu standardowym już w podstawowej wersji.

Zobacz też: Test KIA Rio 1.4 109 KM 2015

Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT - zużycie paliwa

185 konna jednostka napędowa stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego 1873 kg SUV-a. Silnik pracuje cicho w każdym zakresie obrotów i pasuje do sznytu pojazdu. Podczas jazdy po mieście kierowca Sorento nie ma najmniejszej ochoty na jakikolwiek sprint od świateł do świateł. Raczej delektuje się komfortem.

Największa Kia świetnie sprawdza się podczas jazdy w trasie. Podróżując z prędkością autostradową w aucie wciąż jest cicho, a mimo dużych gabarytów auto prowadzi się bardzo przewidywalnie i pewnie podąża za wskazówkami kierowcy.

Zaskakujące jest bardzo dobre (biorąc pod uwagę rozmiar samochodu) zachowanie podczas jazdy po zakrętach. Nadwozie zachowuje dodającą pewności sztywność, a cała konstrukcja sprawia wrażenie lżejszej niż jest w rzeczywistości. Auto zwinnie pokonuje ciasne łuki i ma dużą tolerancję dla błędów kierowcy.   

Cieszy praca automatycznej przekładni – jest szybka i sprawnie reaguje na kick down.

W błędzie jest ten, kto myśli że Sorento zużywa ogromne ilości paliwa. Podczas spokojnej jazdy w ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 7 l na 100 km. Jeżdżąc dynamiczniej zużycie paliwa wzrośnie do około 10 l na 100 km. Z kolei podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością największa Kia zużywa około 9 l oleju napędowego na 100 km.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

Podsumowanie testu - Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Podstawowa odmiana Kii Sorento kosztuje 147 500 zł. Za tę kwotę otrzymamy bogato wyposażonego, siedmioosobowego SUV-a z napędem na obie osie i automatyczną przekładnią. Przy czym siedmioosobowy w tym przypadku oznacza, że Sorento może podróżować siedem dorosłych osób, a nie co najwyżej piątka z dwójką dzieci.

Przestronność wnętrza, jakość układu jezdnego i cena, sprawiają że największa Kia może bez trudu przekonać do siebie każdego kto rozgląda się za kompaktowym SUV-em.

Jest też alternatywą dla największych dostępnych SUV-ów n rynku. Co prawda jej wnętrze nie jest aż tak dobrze wykończone a jej układ jezdny nie jest tak wykwintnie skonstruowany, jak w przypadku największych konstrukcji z klasy Premium, ale Sorento jest od prestiżowych konkurentów o co najmniej 100 tys zł tańsza. W porównaniu do klasy Premium zabraknie też wielu pozycji z listy wyposażenia opcjonalnego, niemniej każdy kto szuka pojazdu z tej klasy powinien sprawdzić co oferuje Sorento.

Zobacz też: Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD AT

Dane techniczne - Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT

Kia Sorento 2.0 Diesel CRDi 185 KM aut 4WD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 185 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 402 Nm/1750-2750 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 605/1662 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 478/189/168,5 cm
Rozstaw osi 278 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 8,1/6,0/6,7 l/100 km
Cena od 145 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Deska rozdzielcza najnowszej Kii Sorento została wykonana z materiałów dobrej jakości i spasowanych z dokładnością.
KIA
System multimedialny w najnowszej Kii Sorento.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Gdy nową Kią Sorento podróżuje siedem osób, bagażnik ma objętość 142 l. Po złożeniu siedzeń trzeciego rzędu, przestrzeń na bagaże rośnie do 605 l. Z kolei po złożeniu tylnej kanapy bagażnik rośnie do 1662 l.
KIA
Najnowsza Kia Sorento jest większa od modelu poprzedniej generacji. Samochód prezentuje się ciekawie, choć reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji.
KIA
W najbogatszej odmianie nowej Kii Sorento, tylne lampy LED są dostępne w wyposażeniu standardowym najbogatszej wersji.
KIA
Wydłużenie w nowej Kii Sorento rozstawu osi do 278 cm pozwoliło m.in. na znaczne powiększenie wnętrza.
KIA
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz
Test Kia Sorento 2.0 CRDi 185 KM 4WD 6 AT
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    14 cze 2021
    Zakres dat:

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.

    Jak dostać się do grupy Speed?

    Jak dostać się do grupy Speed? To pytanie nurtuje kierowców. Odpowiedź? Stanowiska w tej formacji nie wypełnia się raczej z konkursu...

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym: na czym polega i w jaki sposób jest karane? Dziś wyjaśnimy to pojęcie z prawnego punktu widzenia.

    Wbicie haka w dowód. Na czym polega?

    Wbicie haka w dowód - czyli dziś opowiemy o tym jak zalegalizować montaż haka przed wakacyjnym wyjazdem. Zapomnisz o tym? Możesz mieć problem!

    e-TOLL: rejestracja przy pomocy mObywatel

    e-TOLL: rejestracja do systemu jest skomplikowana? W żadnym razie! Teraz rejestrację można autoryzować nawet mObywatelem.

    Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

    Nissan Leaf 62 kWh pojawił się przed naszą redakcją. Pierwsze wrażenie? Wydaje się taki zwykły jak na elektryka. Czy to dobrze? Naszym zdaniem...

    Od ilu lat można jeździć na hulajnodze elektrycznej?

    Od ilu lat można jeździć na hulajnodze elektrycznej? To pytanie, które dość często przewija się po nowelizacji przepisów. Jaka jest odpowiedź?