| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Prius 1,8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota Prius 1,8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Kontrowersyjny wygląd Toyoty Prius czwartej generacji to efekt podporządkowania designu nadwozia rygorowi uzyskania jak najniższego współczynnika oporu powietrza. Miało to oczywiście na celu obniżenie zużycia paliwa. Udało się, bo trzeba przyznać, że hybrydowa Toyota to mistrzyni "jazdy na kropelce"!

Po latach nieufności polscy kierowcy, zwłaszcza ci, którzy zarabiają na życie przewożąc pasażerów, ostatecznie przekonali się do hybrydowych modeli Toyoty. A spośród nich największym zainteresowaniem potencjalnych nabywców cieszy się ikona wśród aut hybrydowych czyli Prius.

Taksówkarze doceniają Priusa poprzedniej generacji za bardzo niskie zużycie paliwa, przestronną kabinę, a przede wszystkim za bezawaryjność.

Układ hybrydowy składający się z silnika elektrycznego i silnika spalinowego zespolony z bezstopniową przekładnią i wyposażony w układ odzyskiwania energii z hamowania jest pozbawiony wielu podzespołów, które wymagają regularnej wymiany. W efekcie hybrydy są często nazywane samochodami „bezobsługowymi”. To oczywiście przesada, ale konieczność wymiany klocków hamulcowych co 120 tys. km, brak sprzęgła (w klasycznym rozumieniu), czy turbiny przemawiają do wyobraźni.

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Autor: Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Test Toyota Prius 1,8 Hybrid (122 KM) E-CVT – wnętrze

Przedział pasażerski nowej Toyoty Prius jest przestronny. Fotele przednie mają wygodny profil ale ich siedziska mogłyby być nieco dłuższe.

Tradycyjnie już dla Priusa kokpit jest bardzo nowatorski, wyposażony w dużo kolorowych wyświetlaczy z projekcyjnym HUD na czele. Standardowym wyposażeniem hybrydowej Toyoty jest obszyta przyjemną w dotyku skórą kierownica i boczki drzwi. Nie najlepiej wygląda za to biały panel umieszczony między przednimi fotelami.

W centralnym miejscu na środkowej konsoli umieszczono duży dotykowy ekran systemu pokładowego i zestawu audio. Niestety głośność reguluje się dotykowymi przyciskami, a nie tradycyjnym pokrętłem, co nie jest wygodnym rozwiązaniem.

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Autor: Tomasz Korniejew

Spoglądając pobieżnie w dane techniczne można odnieść wrażenie, że problem ograniczonych możliwości przewozowych aut hybrydowych został zażegnany. Bagażnik nowej Toyoty Prius ma objętość aż 502 l. Ale diabeł tkwi w szczegółach. Okazuje się, że w najlepszym przypadku ładowność opisywanej Toyoty wynosi 415 kg. Jednak wybierając wersję najobficiej wyposażoną ładowność maleje do 390 kg. To niewiele.

Zobacz też: Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Test Toyota Prius 1,8 Hybrid (122 KM) E-CVT – napęd/układ jezdny

Moc maksymalna układu hybrydowego nowej Toyoty Prius to 122 KM. W jego skład wchodzi silnik benzynowy o pojemności 1,8l, który rozwija moc maksymalną 98 KM przy 5200 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 3600 obr./min. i silnik elektryczny o mocy maksymalnej 72 KM.

Według danych producenta ważący około 1400 kg Prius przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 s i może się rozpędzić do 180 km/h.

Z informacji Toyoty wynika, że japońscy konstruktorzy dołożyli wszelkich starań by wyeliminować wszelkie niedogodności, z którymi wiązała się jazda poprzednią generacją Priusa. Najczęściej kierowcy sygnalizowali irytację związaną z jednostajnym „wyciem” silnika podczas przyspieszania. Miało to związek z pracą bezstopniowej skrzyni CVT, która podczas przyspieszania utrzymuje obroty silnika na stałym poziomie – możliwie najefektywniejszym dla danej sytuacji.

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Autor: Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Toyoty Prius na następnej stronie

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT
Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT
Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT
Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT
Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT
Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT
Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT
Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT
Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT
Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT
Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT
Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT
Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT
Test Toyota Prius 1.8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Styczyński

Doradca podatkowy, prawnik, ekspert w dziedzinie podatków.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »