Kategorie

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew
W naszym teście sprawdzamy najnowszą Toyotę Avensis Touring Sports z silnikiem 2.0 D-4D o mocy 143 KM. Auto jest dobrym przykładem tego, że najprostsze rozwiązania często okazują się najlepsze.

Zwracając uwagę na to, jak kształtowała się stylizacja modeli Toyoty na przestrzeni ostatniej dekady można dość do wniosku, że pracujący dla japońskiego koncernu projektanci nie znają pojęcia półśrodków. Jeszcze nie tak dawno z ich pracowni wyjeżdżały projekty aż nadto zachowawcze, przy których konstrukcje niemieckie wyglądały awangardowo, by teraz kreślić linie ostre, tworzące projekty wręcz jak na europejskie warunki egzotyczne. Dowód? Wystarczy porównać kolejne generacje kompaktowego Aurisa, czy prześledzić ewolucję stylizacyjną modelu Avensis.

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew

Oferowana obecnie w salonach sprzedaży Toyota segmentu D to tak naprawdę gruntownie zmodernizowana trzecia generacja modelu. Wprawni obserwatorzy z łatwością dostrzegą detale (linię boczną, drzwi), które są identyczne jak w poprzedniej wersji Avensis.

Niemniej przy okazji gruntownego liftingu producent postanowił upodobnić pojazd do pozostałych modeli z portfolio i jednocześnie dodać sylwetce więcej wyrazistości.

Więcej na temat Toyoty przeczytasz tutaj

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – wnętrze

Reklama

Pierwsze co “rzuca się w oczy” po zajęciu miejsca za kierownicą nowej Toyoty Avensis to bardzo wygodny fotel. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, aktualna ma odpowiednio obszerne siedzisko. W rezultacie na przednich fotelach siedzi się bardzo wygodnie nawet podczas wielogodzinnych podróży, choć profil oparć mógłby być głębszy co poskutkowałoby lepszym podtrzymywaniem podczas jazdy po zakrętach. Szkoda też, że kolumna kierownicza ma stosunkowo niewielki zakres regulacji co może utrudnić znalezienie optymalnej pozycji kierowcom o nietypowym wzroście.

Tablica przyrządów Toyoty Avensis jest rozplanowana logicznie i jest czytelna. Sprawnie działa kolorowy dotykowy ekran systemu Toyota Touch 2 umieszczony na konsoli centralnej. Nie trzeba mocno przyciskać wyświetlacza by przełączać poszczególne funkcje menu, ekran reaguje ze zbliżoną sprawnością do ekranów smartphone’ów. Ponadto, system multimedialny działa sprawnie bez zbędnych opóźnień.

Jakość tworzyw użytych do wykończenia tablicy przyrządów jest wysoka. Na kokpicie i w górnych partiach boczków drzwi przeważają miękkie materiały, a poszczególne elementy zostały spasowane z dokładnością. Tym bardziej szkoda, że producent zdecydował się powstawiać gdzieniegdzie srebrne plastikowe listewki, które trącą tanim efekciarstwem.

Kolorowy dotykowy ekran systemu Toyota Touch 2 umieszczony na konsoli centralnej działa sprawnie. Nie trzeba mocno przyciskać wyświetlacza by przełączać poszczególne funkcje menu, ekran reaguje ze zbliżoną sprawnością do ekranów smartphone’ów. Ponadto, system multimedialny działa sprawnie bez zbędnych opóźnień.

Toyota

Wygodnie zasiada się również na tylnej kanapie, choć wyższym pasażerom może tam brakować przestrzeni nad głową. Nie będą za to narzekać na ilość miejsca na nogi.

Bagażnik Toyoty Avensis Touring Sports ma objętość 543 l. Po złożeniu tylnej kanapy do Avensisa kombi da się załadować aż 1609 l pakunków. Efektywne wykorzystanie przestrzeni ułatwia regularny kształt bagażnika i niski próg załadunku.

Zobacz też: Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – napęd/układ jezdny

Reklama

W gamie napędowej nowej Toyoty Avensis znalazło się pięć jednostek napędowych – trzy benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz wyposażony w najmocniejszą dostępną jednostkę wysokoprężną 2.0 D-4D. Według danych producenta silnik rozwija moc maksymalną 143 KM przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. jednostka współpracuje z manualną sześciobiegową przekładnią (automat w przypadku silników wysokoprężnych jest niedostępny).

Zgodnie z danymi katalogowymi Avensis Touring Sports rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h. I choć suche dane nie porywają, to trzeba przyznać, że 143 konna jednostka napędowa jest sprawnym źródłem napędu dla ważącej 1490 kg Toyoty. Codzienną eksploatację uprzyjemnia nie tylko zadowalająca elastyczność silnika, co znacznie redukuje konieczność zmiany przełożeń podczas jazdy w ruchu miejskim ale także niezłe wyciszenie. Charakterystyczny odgłos pracy silnika jest mocniej słyszalny tuż po rozruchu, ale po rozgrzaniu jednostki staje się znacznie cichszy.

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Toyota

Na nadmiar hałasu nie można też narzekać podczas jazdy po autostradzie. Z jednej strony dość długie przełożenia pozwalają znacznie obniżyć obroty silnika, z drugiej przedział pasażerski opisywanej Toyoty został dobrze odizolowany od szumu opływającego nadwozie powietrza.

Avensis nie ma także problemu z rozpędzaniem od wyższych prędkości na wyższych biegach, w rezultacie manewry wyprzedzania nie stanowią wyzwania dla kierowcy.

Podczas jazd testowych do gustu przypadło nam także zawieszenie Toyoty. Wszelkie nierówności tłumione są cicho i z należytym komfortem. Pozytywne wrażenie nie minęło także podczas prób szybkiej jazdy po łukach. Zawieszenie wspomagane systemami bezpieczeństwa utrzymuje auto w ryzach. Gdy wpadniemy podczas jazdy po łuku na nierówności oczywiście czuć tendencję do utraty przyczepności zwłaszcza tylnej osi, ale samochód zachowuje się bardzo przewidywalnie.

Zaskakującym minusem układu napędowego nowej Toyoty Avensis z silnikiem 2.0 D-4D jest… wykonanie dźwigni zmiany biegów. Nie chodzi o precyzję działania –drążek bez przeszkód trafia w poszczególne przełożenia. Chodzi o wibrację i irytujące brzęczenie w które wpada dźwignia, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. W takiej sytuacji (np. stojąc w korku) trzeba ruszyć odrobinę drążkiem, by irytujący dźwięk ustał.

Wysokoprężny silnik oprócz elastyczności i przyzwoitej dynamiki ma jeszcze jedną zaletę – jest oszczędny. Podczas jazd w ruchu miejskim w dużych korkach zużycie paliwa rzadko przekraczało 7 l oleju napędowego na 100 km. Gdy w mieście było nieco luźniej, komputer wskazywał wartość 6,8 l na 100 km. Z kolei podczas jazdy w trasie bez trudu można obniżyć „spalanie” do 6 l oleju napędowego na 100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – podsumowanie

Mimo, że na liście wyposażenia dodatkowego Toyoty Avensis nie znajdziemy tak wyszukanych dodatków jak system automatycznego parkowania, czy wyjeżdżania z miejsca parkingowego, Toyota oferuje wszystko to co jest niezbędne do komfortowego użytkowania pojazdu. Dynamiczny i oszczędny silnik, przestronne i dobrze wyciszone wnętrze, a także pakowność, poręczność w codziennym użytkowaniu i sprytnie zestrojone zawieszenie to cechy które każą Avensisa ocenić wysoko w kategorii pojazdów rodzinnych. W Toyocie nie zabraknie także nowych zdobyczy technologii z zakresu komunikacji pojazdu.

Zakup wersji ze 143 konnym silnikiem Diesla w najbogatszej odmianie Prestige za niespełna 144 tys. zł może się wydawać pomysłem zbyt śmiałym. Ale oczko uboższa odmiana Premium za 126 tys. zł jest z pewnością warta rozważenia.

Sprawdź nasz poradnik zakupowy dot. Toyoty Avensis Touring Sports:

  Toyota Avensis Touring Sports – jaki silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew

nieznane

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM - Plusy

  • Oszczędna jednostka napędowa
  • Wygodne fotele
  • Dobrze wyciszone wnętrze
  • Wysoki komfort jazdy

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – Minusy

  • Brzęcząca na wolnych obrotach dźwignia zamiany biegów
  • Tanio wyglądające srebrne listwy na tablicy przyrządów
  • Mały zakres regulacji kolumny kierowniczej
  • Mała ilość przestrzeni nad głową na tylnej kanapie

Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Tomasz Korniejew

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM – dane techniczne

Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 143 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 543 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 475/181/148 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s
Zużycie paliwa* 5,7/4,0/4,6 l/100 km
Cena od 125 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew
Jakość tworzyw użytych do wykończenia tablicy przyrządów Toyoty Avensis Touring Sports jest wysoka. Na kokpicie i w górnych partiach boczków drzwi przeważają miękkie materiały, a poszczególne elementy zostały spasowane z dokładnością. Srebrne listwy lepiej wyglądają na zdjęciach niż w rzeczywistości.
Toyota
Kolorowy dotykowy ekran systemu Toyota Touch 2 umieszczony na konsoli centralnej działa sprawnie. Nie trzeba mocno przyciskać wyświetlacza by przełączać poszczególne funkcje menu, ekran reaguje ze zbliżoną sprawnością do ekranów smartphone’ów. Ponadto, system multimedialny działa sprawnie bez zbędnych opóźnień.
Toyota
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Toyota
Pierwsze co “rzuca się w oczy” po zajęciu miejsca za kierownicą nowej Toyoty Avensis to bardzo wygodny fotel. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, aktualna ma odpowiednio obszerne siedzisko.
Toyota
Wygodnie zasiada się również na tylnej kanapie Toyoty Avensis Touring Sports, choć wyższym pasażerom może tam brakować przestrzeni nad głową. Nie będą za to narzekać na ilość miejsca na nogi.
Toyota
Bagażnik Toyoty Avensis Touring Sports ma objętość 543 l. Po złożeniu tylnej kanapy do Avensisa kombi da się załadować aż 1609 l pakunków.
Toyota
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Toyota
Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    21 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.