Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test DS4 Crossback 1.6 THP 165 KM EAT6

Tomasz Korniejew
Żaden DS, nie ma być samochodem postrzeganym przez pryzmat praktyczności. W stylizacji ma królować awangarda, a auto ma być przede wszystkim dopełnieniem stylu właściciela.
Żaden DS, nie ma być samochodem postrzeganym przez pryzmat praktyczności. W stylizacji ma królować awangarda, a auto ma być przede wszystkim dopełnieniem stylu właściciela.
Tomasz Korniejew
DS4 Crossback to propozycja dla ludzi, którzy nie patrzą na samochód wyłącznie przez pryzmat walorów użytkowych. W tym przypadku liczy się przede wszystkim podkreślenie image właściciela.

Powstała niedawno marka DS łączy w sobie wszystkie nietuzinkowe modele Citroena. Począwszy od najmniejszego DS3, poprzez większego DS4, po flagowego DS5 wszystkie wyróżnia jedno - nietuzinkowość.

Przy okazji niedawnego facliftingu modelu DS4, producent zdecydował się na wprowadzenie do oferty wersji Crossback, czyli stylizowanej na terenową. Oprócz dołożenia plastikowych nakładek na nadkola wyposażono ją także w zwiększony o 3 cm prześwit. Co prawda nie spowoduje to, że nowym DS.-em bez przeszkód sforsujemy rzekę, zwłaszcza, że pojazd jest wyposażony w napęd na przednią oś, ale nie o to w tym przypadku chodzi. Żaden DS, nie ma być samochodem postrzeganym przez pryzmat praktyczności. W stylizacji ma królować awangarda, a auto ma być przede wszystkim dopełnieniem stylu właściciela. Dlatego DS4 Crossback nie należy porównywać do popularnych kompaktowych Crossoverów.

Trzeba przyznać, że DS4 w wersji Crossback zwraca uwagę przyjemną dla oka linią nadwozia. Mimo zwiększonego prześwitu, samochód prezentuje się jako dynamiczny. To zapewne zasługa m.in. poszerzonych błotników i zaokrąglonego tyłu - na wzór samochodów sportowych. Dodatkowego uroku bryle nadwozia nadają odważne przetłoczenia i detale – w tym niepraktyczne małe tylne drzwi z ukrytymi klamkami.

Żaden DS, nie ma być samochodem postrzeganym przez pryzmat praktyczności. W stylizacji ma królować awangarda, a auto ma być przede wszystkim dopełnieniem stylu właściciela.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Test DS4 Crossback 1.6 THP 165 KM EAT6 – wnętrze

Po zajęciu miejsca za kierownicą DS4 Crossback wrażenie robią podświetlenie „zegarów” (wyglądają jakby były trójwymiarowe) oraz panoramiczna przednia szyba, która zachodzi daleko na dach.

Unikatowego stylu wnętrzu DS-a dodaje również stylizacja tablicy przyrządów, a także dostępna za dopłatą tapicerka z szyciem typu bracelet, które wzorem przypomina bransoletę zegarka. Niestety jest dostępna w drogim pakiecie m.in. z podgrzewanymi fotelami i czujnikami parkingowymi za 16 tys. zł.

Kokpit wykończono materiałami wysokiej jakości, rozplanowano logicznie. Drobnym mankamentem jest ukrycie zbyt głęboko w półce na dole środkowej konsoli gniazda USB.

Przednie fotele są bardzo komfortowe, a kąt pochylenia oparć reguluje się pokrętłami. Kierownica ma duży zakres regulacji w dwóch płaszczyznach co znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji.

Kierowca, siedzący w DS4 Crossback nieco wyżej niż w tradycyjnych samochodach osobowych, ma dobry pogląd na sytuację dookoła pojazdu. Choć w parkingowych manewrach przydaje się kamera cofania z czujnikami (niestety jest to opcja dostępna w pakiecie m.in. z systemem nawigacji za 8 tys. zł.)

Kokpit DS4 wykończono materiałami wysokiej jakości, rozplanowano logicznie. Drobnym mankamentem jest ukrycie zbyt głęboko w półce na dole środkowej konsoli gniazda USB.

Tomasz Korniejew

Więcej naszych recenzji znajdziesz tutaj

W przedniej części kabiny nie można narzekać na brak przestrzeni. Gorzej pod tym względem jest z tyłu. Żeby dostać się na tylną kanapę, trzeba przejść przez niewielki otwór drzwiowy. Nawet osobom o średnim wzroście zdarza się zahaczać przy okazji wsiadania plecami o uszczelkę. Z kolei przy wysiadaniu trzeba uważać, żeby nie zahaczyć o nią głową. Miejsca z tyłu dla osób o średnim wzroście jest wystarczająco. Ale wysocy pasażerowie mogą zaczepiać kolanami o oparcia przednich foteli.

Minusem, choć nie tak dotkliwym w erze powszechnej klimatyzacji jest brak możliwości otwierania tylnych szyb. Wyklucza to konstrukcja drzwi.

Według danych producenta bagażnik DS4 Crossback ma pojemność 359 l. Składając tylną kanapę da się uzyskać przestrzeń na pakunki o objętości 1021 l. Niestety pakowanie utrudnia wysoki próg załadunku.

Zobacz też: Test DS DS5 2.0 HDi 180 KM aut.

Test DS4 Crossback 1.6 THP 165 KM EAT6 – wrażenia z jazdy

Egzemplarz, ktory trafił do redakcyjnej recenzji napędzał benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 165 KM przy aż 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400 obr./min. Standardowo z silnikiem współpracuje automatyczna sześciobiegowa przekładnia.

Według danych producenta, opisywana wersja DS4 Crossback rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,7 s i może pojechać z maksymalną prędkością 204 km/h. Trzeba przyznać, że dane są zachęcające. A jak to wygląda w praktyce?

Test DS4 Crossback

Tomasz Korniejew

W praktyce zabawę często psuje automatyczna skrzynia. Deesowi nie można odmówić dynamiki. Silnik sprawnie napędza ważące 1310 kg auto już od dolnych zakresów obrotów. Niestety „automat” z opóźnieniem reaguje na gaz. Gdy chcemy ruszyć dynamicznie, wciskamy zdecydowanie pedał przyspieszania do końca. Wtedy następuje chwila zwłoki, a następnie auto gwałtownie wyrywa do przodu. Choć, jak już ruszymy z miejsca przekładnia bardzo szybko i sprawnie zmienia poszczególne tryby, a Crossback pewnie nabiera prędkości. Podobną zwłokę można zaobserwować, gdy poruszamy się z jednostajną prędkością i chcemy nagle przyspieszyć. Skrzynia znów „odczeka” chwilę zanim zredukuje przełożenia. Komputer sterujący pracą przekładni potrzebuje też zbyt długiego czasu na to, by rozpoznać, że po mocnym wciśnięciu gazu i redukcji biegów nie mamy już ochoty na dalszą dynamiczną jazdę. W efekcie po odpuszczeniu pedału, auto jeszcze dłuższą chwilę porusza się na wysokich obrotach zanim automat załączy wyższe przełożenie.

A jest to tym bardziej irytujące, że na wysokich obrotach, silnik staje się zbyt hałaśliwy, choć do 4 tys. obrotów na minutę we wnętrzu panuje błoga cisza.

Dalszy ciąg testu DS4 Crossback na następnej stronie


Układ jezdny DS4 Crossback sprzyja miejskiej eksploatacji. Wyższy prześwit ułatwia forsowanie krawężników, a miękkie zawieszenie sprawnie i cicho pochłania wszelkie nierówności nawierzchni.

Gorzej Crossback czuje się na podmiejskich krętych drogach. Nie ma się co oszukiwać, to auto, które szybko się rozpędza ale nie jest mistrzem slalomów. Podczas dynamicznych skrętów nadwozie dość mocno się przechyla, co skutecznie zniechęca do tego typu szaleństw.

 Podczas jazd w ruchu miejskim DS4 Crossback zużywał średnio 9,8 l benzyny na 100 km. Co należy uznać za wynik przeciętny. W trasie „spalanie” spada do ok. 7 l na 100 km.

Przy okazji niedawnego facliftingu modelu DS4, producent zdecydował się na wprowadzenie do oferty wersji Crossback, czyli stylizowanej na terenową.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen (DS) DS3 1.6 THP 156 KM

Test DS4 Crossback 1.6 THP 165 KM EAT6 – podsumowanie

DS4 Crossback nie jest samochodem dla osób szukających pojazdu możliwie najbardziej uniwersalnego. To nie jest też propozycja dla klientów skrupulatnie oglądających każdą złotówkę przed zakupem i porównujących dane techniczne różnych pojazdów.

Nie oszukujmy się – Citroen C4 jest samochodem o wiele tańszym i praktyczniejszym od DS4 Crossback i to właśnie Citroena wybiorą osoby kierujące się rozsądkiem. Za to  jest pojazdem, którego zakupu dokonuje się pod wpływem emocji. Ma podkreślić niebanalność właściciela, który może nie jest bogaty, ale już stać go na szczyptę ekstrawagancji w życiu.

 DS4 Crossback 1.6 THP 165 KM EAT6 – plusy

  • Atrakcyjny wygląd
  • Wysoka jakość wykończenia
  • Dynamiczna jednostka napędowa
  • Niebanalność

DS4 Crossback 1.6 THP 165 KM EAT6 – minusy

  • Mały bagażnik z wysokim progiem załadunku
  • Małe otwory tylnych drzwi i brak możliwości otwierania szyb w tylnych drzwiach
  • Zwłoka skrzyni biegów w reakcji na gaz

  Potencjalni konkurenci

Oprócz dołożenia plastikowych nakładek na nadkola wersję DS4 Crossback wyposażono także w zwiększony o 3 cm prześwit.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM

DS4 Crossback 1.6 THP 165 KM EAT6 – dane techniczne

DS4 Crossback 1.6 THP 165 KM EAT6 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 165 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 359 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 427,5/181/152,6 cm
Rozstaw osi 261,2 cm
V-max 204 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Zużycie paliwa* 7,0/4,7/5,5 l/100 km
Cena od 99 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Trzeba przyznać, że DS4 w wersji Crossback zwraca uwagę przyjemną dla oka linią nadwozia. Mimo zwiększonego prześwitu, samochód prezentuje się jako dynamiczny. To zapewne zasługa m.in. poszerzonych błotników i zaokrąglonego tyłu - na wzór samochodów sportowych.
Tomasz Korniejew
Oprócz dołożenia plastikowych nakładek na nadkola wersję DS4 Crossback wyposażono także w zwiększony o 3 cm prześwit.
Tomasz Korniejew
Test DS4 Crossback
Tomasz Korniejew
Załadunek bagażnika DS4 Crossback utrudnia wysoki próg.
Tomasz Korniejew
Kokpit DS4 wykończono materiałami wysokiej jakości, rozplanowano logicznie. Drobnym mankamentem jest ukrycie zbyt głęboko w półce na dole środkowej konsoli gniazda USB.
Tomasz Korniejew
Przednie fotele DS4 są bardzo komfortowe, a kąt pochylenia oparć reguluje się pokrętłami. Kierownica ma duży zakres regulacji w dwóch płaszczyznach co znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji.
Tomasz Korniejew
Na tylnej kanapie DS4 miejsca dla osób o średnim wzroście jest wystarczająco. Ale wysocy pasażerowie mogą zaczepiać kolanami o oparcia przednich foteli.
Tomasz Korniejew
Żeby dostać się na tylną kanapę DS4, trzeba przejść przez niewielki otwór drzwiowy. Nawet osobom o średnim wzroście zdarza się zahaczać przy okazji wsiadania plecami o uszczelkę.
Tomasz Korniejew
Test DS4 Crossback
Tomasz Korniejew
Przy okazji niedawnego facliftingu modelu DS4, producent zdecydował się na wprowadzenie do oferty wersji Crossback, czyli stylizowanej na terenową.
Tomasz Korniejew
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Rozbieżne stawki podatku od podziemnych miejsc garażowych. MF nie planuje zmian
    Nadal wpływają skargi do RPO na odmienne stawki podatku od podziemnych stanowisk garażowych w budynkach wielorodzinnych. Podatek zależy od tego, czy jest to odrębna własność, czy tzw. pomieszczenie przynależne do lokalu mieszkalnego. Marcin Wiącek zwraca uwagę na ten problem minister finansów Magdalenie Rzeczkowskiej.
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze? To możliwe. Podjeżdżasz na stację, tankujesz paliwo, naciskasz przycisk w telefonie i odjeżdżasz.
    Kara za brak OC 2023. Podwyżka i to dwukrotna!
    Kara za brak OC w roku 2023 wzrośnie i to... dwukrotnie. Tak, dwukrotnie. Czemu tak się stanie i jak wysokiego skoku opłaty można się spodziewać?
    Strajk egzaminatorów WORD. Bez egzaminów od 8 sierpnia
    Strajk egzaminatorów WORD? Tak, powracają oni do protestu od poniedziałku 8 sierpnia. To oznacza, że egzaminy na prawo jazdy nie będą się odbywać.
    Benzyna E10. Czym jest i czy jest szkodliwa dla silnika?
    Benzyna E10. Ma się ona stać jednym z rozwiązań problemów paliwowych. Czym jednak tak właściwie jest i czy silniki w autach ją wytrzymają?
    Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
    Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
    Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
    Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
    Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
    AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
    Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
    Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
    Polisa dla auta elektrycznego
    AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
    Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
    Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
    Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
    Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.
    Rośnie liczba wypadków na autostradach
    Autostrady są najbardziej niebezpieczne w okresie letnim. Liczba wypadków na nich rośnie z każdym rokiem.
    Polska coraz niżej w światowym rankingu jakości dróg
    Polska zajęła 26 miejsce w Europie i 43 na świecie w rankingu jakości infrastruktury drogowej. Spośród europejskich krajów wyprzedziliśmy tylko Bułgarię, Turcję, Rumunię i Chorwację. Lepiej jakość dróg została oceniona w Słowacji, Węgrzech, Litwie czy Czechach.
    Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie
    Polacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.
    Jazda po drogach wewnętrznych bez OC i odszkodowania?
    Podczas wakacji boczne drogi kuszą nie tylko miłośników spacerów na łonie natury. Część takich dróg ma charakter prywatny - są to drogi wewnętrzne. Bywają one nieoznaczone i zaniedbane, co niestety sprzyja wypadkom. Warto zatem dowiedzieć się, czy w razie szkód związanych ze złym stanem drogi można kierować roszczenia względem jej właściciela. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wyjaśniają również, czy na polnej (wewnętrznej) drodze będzie działało obowiązkowe OC. W tym kontekście warto omówić ciekawy wyrok, który niedawno zapadł przed Sądem Okręgowym w Katowicach.
    W którym mieście jeździ się najlepiej? Będziecie zdziwieni...
    W którym mieście jeździ się najlepiej? To pytanie, które zostało postawione przed kolejną edycją polskiego rankingu. Odpowiedź? Ta może zdziwić!
    Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
    Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.
    Auto zastępcze na czas naprawy? Tak! Tylko aut może brakować...
    Auto zastępcze na czas naprawy staje się rynkowym standardem. I choć kierowcy chętnie korzystają z tej opcji, firmy realizujące wynajmy mają problem.
    Benzyna będzie tańsza i to sporo! Rząd ma pomysł
    Benzyna będzie tańsza? Tak, bo dostanie więcej... biokomponentów. Niska cena to dobra informacja. Mniej optymistycznie brzmi rok. Rok 2024!
    Strefy czystego transportu a LPG. Zakaz wjazdu do SCT z gazem?
    Strefy czystego transportu a LPG. Choć rządzący mieli wiele propozycji, ostatecznie wybrano jedną. A to oznacza dla właścicieli aut z gazem że...
    Strefy czystego transportu w Europie. Aż 320 punktów!
    Strefy czystego transportu w Europie? Wiele krajów rozwija ograniczenia dla aut spalinowych. A europejskim prymusem są Włochy. Mają 172 strefy!
    Jak wybrać warsztat samochodowy? Zapytali kierowców
    Jak wybrać warsztat samochodowy? To pytanie, które zadano 1000 kierowców z Polski. Ich odpowiedzi są momentami zaskakujące.
    Lot balonem za darmo? Tak. Free Now z unikalną ofertą
    Lot balonem za darmo? Tak, to jak najbardziej możliwe. Free Now zabiera swoich klientów w podniebną wycieczkę nad Warszawą.
    Prawo jazdy na motor. Kategorie, minimalny wiek
    Prawo jazdy na motor? To nie jeden dokument, a tak naprawdę kilka. Każdy daje inne uprawnienia i obowiązuje od innego wieku. Oto pełna lista.