Kategorie

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM

Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Mimo że niebawem na rynku pojawi się następca, postanowiliśmy ponownie przyjrzeć się obecnej generacji Renault Laguny. Czy schodzący z rynku model, ze 150-konnym silnikiem Diesla wciąż jest warty zainteresowania?

Spoglądając na obecną generację Renault Laguny trudno dostrzec, że od debiutu modelu na rynku mija właśnie 8 lat. Bo choć konkurenci oferują modele znacznie młodsze, to Renault wciąż prezentuje się atrakcyjnie.

Przyciemnione reflektory i lampy tylne, ładne wzory aluminiowych obręczy kół, czy dostępne w wersji Limited przyciemnione szyby tylne dodają sylwetce elegancji. Nie zabrakło nawet modnych świateł LED do jazdy dziennej.

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – wnętrze

Reklama

Przedział pasażerski Renault Laguny również skutecznie opiera się zębowi czasu. Kokpit, mimo że pozbawiony kolorowych, dotykowych wyświetlaczy HD o przekątnej telewizora, wciąż prezentuje się ładnie, a jakość spasowania poszczególnych elementów i jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza zasługują na wysokie noty.

Cieszy wygoda foteli przednich, sprzyjająca długim podróżom. Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby, choć trzeba przyznać, ze przydałoby się trochę więcej miejsca w tylnym rzędzie.

Recenzowana wersja Laguny to Limited. W wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. system ISOFIX, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, tempomat, aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów,  czy tapicerka ze skórzanymi wstawkami.

Bagażnik Laguny Grandtour, czyli kombi ma objętość 508 l i regularny kształt. Jest to pojemność wystarczająca do spakowania czteroosobowej rodziny na długie wakacje, ale w porównaniu do konkurencji wynik co najwyżej przeciętny.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 4x4 kombi: uniwersalna maszyna

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Renault Laguny znajdują się obecnie trzy silniki – benzynowy 2.0/140 KM, oraz dwa wysokoprężne – 1.5 dCi/110 KM i 2.0 dCi w trzech wariantach mocy – 130, 150 oraz 175 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja napędzana przez wysokoprężną jednostkę o mocy 150 KM z manualną sześciobiegową przekładnią.

Czterocylindrowy silnik Diesla stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego 1483 kg samochodu. Co prawda jednostka wykazuje się dużą ospałością w zakresie do ok. 1600 obr./min., ale wyżej jest już o wiele lepiej. Gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 1700 obr./min Renault pewnie wyrywa do przodu. Przy czym dźwięk wkręcanego na wyższe obroty silnika nie jest dokuczliwy.

Cicho w kabinie jest również podczas jazdy z prędkością ok. 140 km/h. Podróżujących nie męczy ani odgłos pracy silnika ani szum opływającego nadwozie powietrza.

Cieszy też oszczędność jednostki napędowej. Wynik zużycia paliwa na poziomie 7 l na 100 km nie jest trudny do osiągnięcia. Z kolei w trasie nie trudno uzyskać pomiar „spalania” na poziomie 6 l na 100 km.

Zobacz też: Test Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer

Recenzowane Renault Laguna zostało standardowo wyposażone w 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i ogumienie o stosunkowo niskim profilu.

Jednak dzięki bardzo charakterystycznemu dla tego modelu nastawowi zawieszenia, wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są wręcz niezauważalne dla kierowcy i pasażerów.

Układ zawieszenia Renault doskonale radzi sobie z tłumieniem wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni, zachowując przy tym odpowiednią sztywność podczas jazdy po ciasnych łukach.

Układ kierowniczy pracuje lekko i zapewnia odpowiednie wyczucie prowadzenia. Zastrzeżenia można mieć jedynie do precyzji pracy dźwigni zmiany biegów.

Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – podsumowanie

Reklama

Schodząca z rynku generacja Renault Laguny to wciąż interesująca propozycja na rynku. Przede wszystkim auto nadal przyciąga swoim największym atutem, czyli komfortem jazdy. Jest oszczędne, przestronne, po latach produkcji dopracowane, bogato wyposażone i dostępne za przystępną cenę. Podstawowa wersja, z silnikiem benzynowym o mocy 140 KM kosztuje 88 800 zł.

Recenzowana odmiana z silnikiem 150-konnym jest dostępna za 96 390 zł., przy czym jest wyposażone m.in.  w dwustrefową automatyczną klimatyzację, siedemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, czy półskórzaną tapicerką.

Zobacz też: Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM – dane techniczne

Renault Laguna 2.0 dCi
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 450/1377 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 469,5/181,1/144,5 cm
Rozstaw osi 275,6 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 6,3/4/4,8 l/100 km
Cena od 107 100 zł (96 390 zł) w promocji)
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Test Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    4 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?