Kategorie

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Być może Citroen C5 Aircross nie jest motoryzacyjnym odpowiednikiem Jamesa Deana. W oryginalnej stylizacji jest jednak pewna metoda. Metoda, która wsparta pozostałymi zaletami sprawia, że francuski SUV może naprawdę pozytywnie zaskoczyć!

Citroen C5 Aircross to nic innego jak współczesny język stylistyczny z Francji w pełnej krasie. Co to oznacza? Wąskie lampy przednie wyglądające jak przymrużone oczy, mocno zaznaczone nakładki na progi przypominające kształtem poduszki powietrzne zastosowane w C4 Cactusie oraz tylne lampy wykonane w technologii 3D. Cóż dodać? Przede wszystkim tyle, że C5 z zewnątrz wygląda na zdecydowanie większego. Prezentuje się jak wielki, dojrzały SUV. Tymczasem jego rozmiary są niezwykle poręczne np. w mieście. Dodać mogę jeszcze chyba tylko tyle, że ja osobiście nie wybrałbym czarnego lakieru. Lepsze byłoby nadwozie dwukolorowe.

Zobacz również: Nowy Citroen C4 i e-C4 - kompakt w stylu SUV-a!

Test: Citroen C5 Aircross: eleganckie, pikowane fotele!

Po otwarciu drzwi C5 Aircrossa w oczy rzucają się dwie rzeczy. Po pierwsze kierownica, która została spłaszczona u dołu i góry, a do tego jest gruba. Po drugie joystick ulokowany w miejscu skrzyni biegów. Wygląda dość oryginalnie, a jego obsługa po pierwszych kilku dniach staje się intuicyjna. Po zajęciu miejsca za kierownicą można odkryć jeszcze więcej zalet tej kabiny. Przestrzeni wystarczy dla 4-osobowej rodziny, z tyłu zastosowano trzy siedziska, a nie jedną kanapę, bagażnik jest naprawdę duży, a pozycja za kierownicą… idealna. Fotel dosłownie otula prowadzącego, a do tego jest tak miękki jak kanapy stawiane w pokoju dziennym.

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Kuba Brzeziński

Jeżeli o fotelach już mowa, to C5 Aircross Shine ma dość ciekawie rozwiązaną tapicerkę. Częściowo pokrycie zostało wykonane z syntetycznej skóry, a częściowo z bawełny. Tak, wygląda ona trochę jak ta stosowana do wykonywania mebli ogrodowych, mimo wszystko tu pasuje jak ulał! W tunelu centralnym Francuzi znaleźli miejsce dla podłokietnika. Ten jest przepastnie głęboki - zachodzi aż pod uchwyty na kubki. Aby kierowca mógł łatwiej wykorzystać jego pojemność, inżynierowie zastosowali w nim specjalną półeczkę. Niewątpliwa zaleta dotyczy też jakości wykończenia i drzwi. Te zamykają się naprawdę lekko - pasażer nie musi używać dużej siły.

Zobacz również: Używane: Citroen DS 5 (2011 - 2018) - oponie i typowe usterki

Citroen C5 Aircross - co z tą… klapą bagażnika?!

Wady kabiny Citroena C5 Aircross? Zarówno wykończenie drzwi jak i konsoli centralnej jest zdominowane przez twardy plastik. Mocno plastikowe są też manetki zmiany biegów przy kierownicy - a wystarczyło czarny plastik zamienić chociażby na srebrny. Największa niedogodność dotyczy jednak klapy bagażnika. Tak, unosi się ona automatycznie. Niestety na nieco zbyt małą wysokość. Mam blisko 190 cm wzrostu (a więc nie jestem nienaturalnie wysoki) i żeby wejść pod klapę, aby włożyć np. walizkę do kufra, musiałem się dość mocno schylić. To raczej mało komfortowe w aucie rodzinnym.

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Kuba Brzeziński

Pod maską testowego Citroena C5 pracował silnik 1.5 BlueHDi. Jednostka oferuje 130 koni mechanicznych mocy i została sparowana z 8-biegową skrzynią automatyczną. Tak skonfigurowany SUV nie jest demonem prędkości. Osiąga pierwszą setkę w około 10 sekund. To jednak wynik absolutnie wystarczający. Szczególnie że w trasie chętnie zbiera się do wyprzedzania, a do tego ma jeszcze jedną zaletę - jest oszczędny! W czasie testu zbiornik o pojemności 53 litrów pozwolił na pokonanie 900 kilometrów w cyklu mieszanym. To oznacza że spalanie wyniosło 5,8 litra.

Zobacz również: Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy, Opel Vivaro-e: elektryczna ofensywa PSA

C5 Aircross 1.5 BlueHDi - rozsądnie mocny i oszczędny!

Francuski diesel może urzekać gładkością pracy. Nie wibruje, równomiernie rozwija moc i jest dość silny. 300 Nm momentu obrotowego jest dostępnych już przy 1750 obr./min. Poza tym ma wszystkie nowoczesne zdobycze techniki - common raili, doładowanie i katalizator SCR z układem AdBlue. Wady? Niestety Citroen C5 Aircross diesel jest dość głośny. Gdy skrzynia zapędzi silnik w wyższe rejestry prędkości obrotowej (np. po redukcji w czasie wyprzedzania), motor zaczyna mocno powarkiwać. Nie jest to na szczęście dźwięk nieprzyjemny. Mimo wszystko jest mocno słyszalny w kabinie.

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Kuba Brzeziński

Słowem kluczem w przypadku Citroena C5 Aircross jest słowo komfort. Komfortowa jest zarówno kabina pasażerska, jak i zawieszenie. Normalnie kręciłbym nosem na myśl o miękkim resorowaniu. Tak nie stanie się jednak w tym przypadku. Powód? C5 jest miękki, ale sprężysty, a do tego z wielką gracją dosłownie przelatuje nad nierównościami. Czy to zasługa hydropneumatyki? W żadnym razie. Francuzi z niej zrezygnowali. W zamian postawili na amortyzatory z poduszkami hydraulicznymi - to proste i genialne rozwiązanie! Za komfortem przemawia też układ kierowniczy - jest mocno wspomagany. Dzięki temu w miejscu można kręcić kierownicą jednym palcem. Podwozie Citroena ma jeszcze jedną zaletę - hamulce działają jak brzytwa. Przy głębokim wciśnięciu pedału samochód staje prawie w miejscu.

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - podsumowanie:

Nie, nie kupiłbym czarnego i wolałbym żeby na konsoli było mniej twardych plastików. Z drugiej strony Citroen C5 Aircross ma dwa bardzo poważne asy w rękawie. Po pierwsze jest piekielnie komfortowy. Nie znam chyba drugiego SUV-a na rynku, którym można byłoby równie wygodnie podróżować na dalekich dystansach. Po drugie ciężko nie uznać, że cena jest wyskalowana naprawdę dobrze. Bo 140 tysięcy złotych za rodzinny krążownik z pełnym wyposażeniem i oszczędnym dieslem pod maską to nie jest dużo. A więc pytanie: czy kupiłbym francuskiego SUV-a? Po kilku drobnych modyfikacjach konfiguracyjnych bardzo chętnie.

Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1499 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 3750 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 189 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,6 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 53 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,5 litra
  • Długość: 4500 mm
  • Szerokość: 1608 mm
  • Wysokość: 1654 mm
  • Rozstaw osi: 2730 mm
  • Pojemność bagażnika: 580/1630 litrów
  • Cena: od 91 900 złotych

Test: Citroen C5 Aircross Shine - cena i wyposażenie:

  • Cena: 141 500 zł
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • kamera cofania,
  • bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie pojazdu,
  • system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości,
  • przednie światła full LED,
  • aktywny tempomat,
  • elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika,
  • szyba czołowa z folią akustyczną, czujnikiem deszczu i natężenia światła,
  • fotele przednie podgrzewane,
  • system nawigacji satelitarnej,
  • system hamowania awaryjnego,
  • aktywny system zapobiegania opuszczenia pasa ruchu,
  • Coffee Brake Alert.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    31 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.