REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Rudy lakier, srebrne dodatki i 18-calowe, piękne felgi. Seat Arona Xcellence z pakietem Outdoor Edition bez wątpienia rzuca się w oczy. Tylko na czy na tym kończą się zalety małego crossovera? To postanowiliśmy sprawdzić.

Bez wątpienia jedną z mocniejszych stron hiszpańskiego crossovera jest design. Ostro zarysowane lampy świetnie współgrają z srebrną listwą poprowadzoną wokoło grilla. Linia boczna jest zdominowana przez ostro poprowadzoną linię na drzwiach oraz dwukolorową tonację nadwozia, podczas gdy tył nabiera muskulatury za sprawą srebrnej wstawki wspinającej się prawie pod samą klapę bagażnika. Bardzo ważne są też dodatki z czarnego plastiku w dolnej części nadwozia. Za ich sprawą projektanci Seata podkreślili, że Arona mimo wszystko mentalnie wywodzi się z segmentu SUV-ów.

REKLAMA

Zobacz również: Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie

Test: Seat Arona urzeka jakością wykończenia

Kabina pasażerska jest zdecydowanie mniej kolorowa od nadwozia. W niej króluje czerń. Czy to źle? Ja osobiście wolę ciemniejszą stylizację kabiny. Jest bardziej praktyczna. Konsola jest dopracowana pod kątem ergonomii - wszystko jest na intuicyjne wyciągnięcie ręki. Materiały? Plastiki są dobrze spasowane i nie potrzaskują w czasie jazdy, a część konsoli została wyłożona miękką skórą syntetyczną. Pozycja za kierownicą zdradza konotacje z Grupą Volkswagena. Kierowca może wszechstronnie ustawić kolumnę i fotel, a do tego otrzymuje mocne wsparcie boczne dla ciała.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Kuba Brzeziński

Testowy Seat Arona był napędzany litrowym benzyniakiem. Motor ma 3 cylindry, doładowanie i 115 koni mechanicznych. To jednak nie koniec, bo moc na koła transferuje automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa o siedmiu przełożeniach. O tym układzie napędowym można powiedzieć sporo dobrego. Benzyniak choć 3-cylindrowy, pracuje bardzo cicho. Moc? Crossover jest ani zbyt szybki, ani zbyt wolny. Spalanie? W cyklu mieszanym w czasie testu osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,6 litra. Tak, producent upiera się przy spalaniu niższym. Ja jednak jeździłem dość dynamicznie. To raz. A dwa niespełna 8 litrów to i tak moim zdaniem oznacza optymalny apetyt.

Zobacz również: Silnik TSI a gaz - czy to dobre połączenie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Arona Outdoor Edition - z charakteru SUV, a prowadzenia kompakt

Spora zaleta Seata Arony dotyczy prowadzenia. Nie od dziś wiadomo, że Seat jest najbardziej sportową marką w całej dywizji samochodów popularnych Grupy Volkswagena. I to akurat czuć. Zawieszenie stosunkowo komfortowo przyjmuje nierówności, ale w tym samym czasie pewnie utrzymuje pojazd na drodze. Dla przykładu nadwozie nie przechyla się zbyt mocno w zakrętach. Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, ten jest mocno wspomagany, mimo wszystko pracuje z delikatnym oporem. Nie, nie jest przesadnie responsywny, to jednak nie przeszkadza kierowcy w dość precyzyjnym planowaniu manewrów.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Kuba Brzeziński

Cennik Seata Arony w Polsce startuje od 71 700 złotych. A to przyzwoita wartość jak na niewielkiego, miejskiego crossovera. Niestety nasz model testowy był sporo droższy. Za świetnie wyposażone auto w efektownym, pomarańczowym lakierze kupujący musi zapłacić blisko 118 tysięcy złotych. Skąd taka cena? Po pierwsze dysponowaliśmy mocniejszym wariantem benzyniaka 1.0 TSI, a po drugie ten był zestawiony z dwusprzęgłowym automatem. Po trzecie nasz Seat to Arona Outdoor Edition. A sam pakiet stylistyczny wymaga dopłaty oszacowanej na 11 001 złotych.

Zobacz również: Elektryczna Cupra - premiera w roku 2021!

Seat Arona - jeden z czworaczków, ale z własnym charakterem!

Wysoka cena to jedno. Podczas konfiguracji Seata moją uwagę zwrócił jednak jeszcze jeden fakt. Hiszpańska firma stosuje rozczulające wręcz ceny dodatków. Przykład? Za system audio Beats z 6 głośnikami i subwooferem trzeba dopłacić 2302 złote, a wirtualny kokpit kosztuje 1576 złotych. Czemu ceny dodatków tak jak w przypadku innych marek motoryzacyjnych nie mogą być okrągłe, a są podawane z dokładnością do każdej złotówki? Ot taka drobna ciekawostka. Ciekawostka, która na szczęście nie ma wpływu na ogólny odbiór Arony. Bo Arona jest po prostu fajna!

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Kuba Brzeziński

To auto, które choć funkcjonuje w segmencie miejskich crossoverów, podczas jazdy sprawia wrażenie dużo bardziej dojrzałego. To samochód, w którym kierowca nie będzie narzekać na jakość wykończenia czy stabilność na drodze. To też model, który rzuca się w oczy i wygląda naprawdę dobrze. Bardzo ważne jest też to, że podczas jazdy nie czuć że Arona jest wyłącznie bratem T-Crossa, Q2 czy Kamiqa. Bo choć twórcy Seata wzięli części z tego samego magazynu, sposób ich zestawienia oraz drobne detale w wykończeniu nadają modelowi odrębny od reszty stawki charakter.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 115 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna dwusprzęgłowa, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,3 litra
  • Długość: 4138 mm
  • Szerokość: 1780 mm
  • Wysokość: 1543 mm
  • Rozstaw osi: 2566 mm
  • Pojemność bagażnika: 400 litrów
  • Cena: od 71 700 złotych

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - cena i wyposażenie:

  • Cena: 117 818 zł
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • kamera cofania,
  • system monitorowania martwego pola,
  • bezkluczykowy dostęp do kabiny i uruchamianie silnika,
  • aktywny tempomat,
  • wirtualny kokpit,
  • system nawigacyjny,
  • 18-calowe felgi aluminiowe,
  • system BeatsAudio z 6 głośnikami i subwooferem,
  • podgrzewane przednie fotele.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA