reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > LPG > Silnik TSI a gaz - czy to dobre połączenie?

Silnik TSI a gaz - czy to dobre połączenie?

Bezpośredni wtrysk paliwa stosowany obecnie w silnikach benzynowych dość mocno utrudnia pracę gazownikom. Ci mają już jednak kilka pomysłów. Niestety silnik TSI a gaz zawsze oznacza drogie połączenie.

Normy emisji spalin przycisnęły do ściany nie tylko diesle. Wyśrubowały też wymagania stawiane przed benzyniakami. Właśnie dlatego grupa Volkswagena przestawiła swoje motory na bezpośredni wtrysk paliwa. A ten niestety jest... wrogiem zasilania gazem. Tak, montaż układu LPG nadal jest możliwy. Technologia TSI znacznie jednak utrudnia pracę gazownikom. Powód? Ten jest oczywisty. W bezpośrednim wtrysku paliwo nie tylko napędza silnik, ale i chłodzi wtryskiwacze. Wyłączenie przepływu paliwa na rzecz gazu będzie zatem oznaczać szybką i drogą w usunięciu awarię wtrysków.

Silnik TSI a gaz - możliwe rozwiązania:

  • Klasyczna instalacja gazowa:
  • w takim przypadku musi funkcjonować dotrysk benzyny,
    • dotrysk benzyny w zależności od warunków eksploatacyjnych waha się w przedziale 5 a 100 proc.,
    • dla przykładu silnik np. na biegu jałowym pracuje tylko na benzynie,
  • dotrysk zdecydowanie obniża opłacalność montażu gazu - szczególnie gdy auto jest eksploatowane głównie w mieście,
    • koszt montażu na poziomie 4 tys. zł zwraca się po dziesiątkach, a może nawet setkach tysięcy kilometrów.

Bezpośredni wtrysk gazu:

  • gazownik podłącza instalację do fabrycznej pompy wysokiego ciśnienia,
  • nie ma konieczności dotrysku benzyny,
    • po osiągnięciu temperatury roboczej LPG jest wtryskiwane do silnika poprzez fabryczne wtryskiwacze,
  • konieczna jest modyfikacja silnika - to oznacza np. utratę gwarancji producenta,
  • montaż bezpośredniego wtrysku gazu kosztuje nawet 9 tys. zł,
    • wysoki koszt montażu sprawia, że w aucie palącym średnio 7 litrów benzyny i przy przebiegach na poziomie 3 tys. km miesięcznie, montaż zwróci się dopiero po 3,5 roku.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Samborska

Radca Prawny w kancelarii prawnej Accace Legal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama