reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie

Jest małolitrażowy, całkiem dynamiczny, a do tego oszczędny. Tylko czy montaż 3-cylindrowego silnika 1.0 TSI w takich modelach jak Fabia, Golf i Q2 to dobry pomysł? Oto raport dotyczący topowej jednostki niemieckiej grupy.

W drugiej dekadzie XXI wieku jasne stało się to, że do osiągnięcia restrykcyjnych norm emisji spalin silników nie wystarczy samo ograniczanie pojemności. Konieczne jest też… ucinanie kolejnych cylindrów. I tak na tapetę powróciły jednostki dysponujące zaledwie trzema cylindrami. W ramach serii EA211 swój pomysł na tego typu motor jeszcze w roku 2015 zaprezentowała Grupa Volkswagena. Silnik 1.0 TSI charakteryzował się ograniczoną siłą tarcia, redukcją masy, dobrymi osiągami, ale też i niskim spalaniem. Niedługo po prezentacji zapadła decyzja o produkcji jednostki w czeskim zakładzie w Mlada Boleslav.

Jeżeli chodzi o szczegóły techniczne, silnik 1.0 TSI ma 999 cm2 pojemności, 3 cylindry i 12 zaworów. Dodatkowo korzysta z elektronicznie sterownej turbosprężarki generującej ciśnienie dochodzące do 1,6 bara oraz wtryskiwaczy bezpośrednich dostarczających paliwo do cylindrów pod ciśnieniem sięgającym nawet 350 barów. A na tym innowacje nie kończą się. Bo litrowy benzyniak może zostać wyposażony w filtr cząstek stałych i ma pasek rozrządu o trwałości określonej nawet na 210 tysięcy kilometrów. Jak to możliwe? Decyduje o tym fakt, że napęd pracuje w tzw. kąpieli olejowej.

Zobacz również: Używany Volkswagen Golf VII (od 2012) – czy warto go kupić?

Silnik 1.0 TSI VAG - lekki i… innowacyjny!

Blok i głowica nowego 3-cylindrowca Grupy Volkswagena zostały wykonane z aluminium. Ta i kolejne innowacje sprawiły, że masę wersji 95-konnej udało się utrzymać inżynierom na poziomie zaledwie 93 kilogramów. Kolejne ciekawostki? Wodna chłodnica powietrza została np. zintegrowana z kolektorem dolotowym. Dzięki temu twórcy mogli zredukować masę jednostki, a przy okazji skrócili czas potrzebny na osiągnięcie przez nią temperatury roboczej. Skutek? Silnik 1.0 TSI szybciej zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem w kabinie zimą oraz szybciej… staje się oszczędny podczas jazdy zimą w mieście.

Silnik 1.0 TSI Grupy Volkswagena występuje w sumie w pięciu wariantach mocy. Na ich potrzeby inżynierowie przygotowali aż trzy przekładnie. Modele o mocy poniżej 95 koni mechanicznych są standardowo parowane ze skrzyniami dysponującymi pięcioma przełożeniami. Mocniejsze warianty otrzymują mechanizmy 6-biegowe. Opcjonalnie klienci Volkswagena, Seata, Skody i Audi mogą zdecydować się na przekładnię automatyczną. Mowa oczywiście o charakterystycznej dla niemieckiej grupy 7-biegowej dwusprzęgłówce typu DSG.

Silnik 1.0 TSI VAG - oznaczenia:

  • 86 KM - CHZK
  • 90 KM - CHZA, DKLC
  • 95 KM - CHZB, DKLD, CHZL
  • 110 KM - CHZC, DKRC
  • 115 KM - CHZJ, CHZD, DKJA, DKRF, DKRA
reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie

Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Wilk Latkowski Doradcy Podatkowi i Radcowie Prawni

Nowoczesna kancelaria doradztwa podatkowego i prawnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama