REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Rudy lakier, srebrne dodatki i 18-calowe, piękne felgi. Seat Arona Xcellence z pakietem Outdoor Edition bez wątpienia rzuca się w oczy. Tylko na czy na tym kończą się zalety małego crossovera? To postanowiliśmy sprawdzić.

Bez wątpienia jedną z mocniejszych stron hiszpańskiego crossovera jest design. Ostro zarysowane lampy świetnie współgrają z srebrną listwą poprowadzoną wokoło grilla. Linia boczna jest zdominowana przez ostro poprowadzoną linię na drzwiach oraz dwukolorową tonację nadwozia, podczas gdy tył nabiera muskulatury za sprawą srebrnej wstawki wspinającej się prawie pod samą klapę bagażnika. Bardzo ważne są też dodatki z czarnego plastiku w dolnej części nadwozia. Za ich sprawą projektanci Seata podkreślili, że Arona mimo wszystko mentalnie wywodzi się z segmentu SUV-ów.

REKLAMA

Zobacz również: Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie

Test: Seat Arona urzeka jakością wykończenia

Kabina pasażerska jest zdecydowanie mniej kolorowa od nadwozia. W niej króluje czerń. Czy to źle? Ja osobiście wolę ciemniejszą stylizację kabiny. Jest bardziej praktyczna. Konsola jest dopracowana pod kątem ergonomii - wszystko jest na intuicyjne wyciągnięcie ręki. Materiały? Plastiki są dobrze spasowane i nie potrzaskują w czasie jazdy, a część konsoli została wyłożona miękką skórą syntetyczną. Pozycja za kierownicą zdradza konotacje z Grupą Volkswagena. Kierowca może wszechstronnie ustawić kolumnę i fotel, a do tego otrzymuje mocne wsparcie boczne dla ciała.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Kuba Brzeziński

Testowy Seat Arona był napędzany litrowym benzyniakiem. Motor ma 3 cylindry, doładowanie i 115 koni mechanicznych. To jednak nie koniec, bo moc na koła transferuje automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa o siedmiu przełożeniach. O tym układzie napędowym można powiedzieć sporo dobrego. Benzyniak choć 3-cylindrowy, pracuje bardzo cicho. Moc? Crossover jest ani zbyt szybki, ani zbyt wolny. Spalanie? W cyklu mieszanym w czasie testu osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,6 litra. Tak, producent upiera się przy spalaniu niższym. Ja jednak jeździłem dość dynamicznie. To raz. A dwa niespełna 8 litrów to i tak moim zdaniem oznacza optymalny apetyt.

Zobacz również: Silnik TSI a gaz - czy to dobre połączenie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Arona Outdoor Edition - z charakteru SUV, a prowadzenia kompakt

Spora zaleta Seata Arony dotyczy prowadzenia. Nie od dziś wiadomo, że Seat jest najbardziej sportową marką w całej dywizji samochodów popularnych Grupy Volkswagena. I to akurat czuć. Zawieszenie stosunkowo komfortowo przyjmuje nierówności, ale w tym samym czasie pewnie utrzymuje pojazd na drodze. Dla przykładu nadwozie nie przechyla się zbyt mocno w zakrętach. Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, ten jest mocno wspomagany, mimo wszystko pracuje z delikatnym oporem. Nie, nie jest przesadnie responsywny, to jednak nie przeszkadza kierowcy w dość precyzyjnym planowaniu manewrów.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Kuba Brzeziński

Cennik Seata Arony w Polsce startuje od 71 700 złotych. A to przyzwoita wartość jak na niewielkiego, miejskiego crossovera. Niestety nasz model testowy był sporo droższy. Za świetnie wyposażone auto w efektownym, pomarańczowym lakierze kupujący musi zapłacić blisko 118 tysięcy złotych. Skąd taka cena? Po pierwsze dysponowaliśmy mocniejszym wariantem benzyniaka 1.0 TSI, a po drugie ten był zestawiony z dwusprzęgłowym automatem. Po trzecie nasz Seat to Arona Outdoor Edition. A sam pakiet stylistyczny wymaga dopłaty oszacowanej na 11 001 złotych.

Zobacz również: Elektryczna Cupra - premiera w roku 2021!

Seat Arona - jeden z czworaczków, ale z własnym charakterem!

Wysoka cena to jedno. Podczas konfiguracji Seata moją uwagę zwrócił jednak jeszcze jeden fakt. Hiszpańska firma stosuje rozczulające wręcz ceny dodatków. Przykład? Za system audio Beats z 6 głośnikami i subwooferem trzeba dopłacić 2302 złote, a wirtualny kokpit kosztuje 1576 złotych. Czemu ceny dodatków tak jak w przypadku innych marek motoryzacyjnych nie mogą być okrągłe, a są podawane z dokładnością do każdej złotówki? Ot taka drobna ciekawostka. Ciekawostka, która na szczęście nie ma wpływu na ogólny odbiór Arony. Bo Arona jest po prostu fajna!

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Kuba Brzeziński

To auto, które choć funkcjonuje w segmencie miejskich crossoverów, podczas jazdy sprawia wrażenie dużo bardziej dojrzałego. To samochód, w którym kierowca nie będzie narzekać na jakość wykończenia czy stabilność na drodze. To też model, który rzuca się w oczy i wygląda naprawdę dobrze. Bardzo ważne jest też to, że podczas jazdy nie czuć że Arona jest wyłącznie bratem T-Crossa, Q2 czy Kamiqa. Bo choć twórcy Seata wzięli części z tego samego magazynu, sposób ich zestawienia oraz drobne detale w wykończeniu nadają modelowi odrębny od reszty stawki charakter.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 115 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna dwusprzęgłowa, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,3 litra
  • Długość: 4138 mm
  • Szerokość: 1780 mm
  • Wysokość: 1543 mm
  • Rozstaw osi: 2566 mm
  • Pojemność bagażnika: 400 litrów
  • Cena: od 71 700 złotych

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - cena i wyposażenie:

  • Cena: 117 818 zł
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • kamera cofania,
  • system monitorowania martwego pola,
  • bezkluczykowy dostęp do kabiny i uruchamianie silnika,
  • aktywny tempomat,
  • wirtualny kokpit,
  • system nawigacyjny,
  • 18-calowe felgi aluminiowe,
  • system BeatsAudio z 6 głośnikami i subwooferem,
  • podgrzewane przednie fotele.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

REKLAMA

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

REKLAMA

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

REKLAMA