REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Testowy Volkswagen T-Roc to nic innego jak… sportowy Golf na szczudłach w żółtym kolorze. Brzmi to dość dziwnie? Bez wątpienia tak. Jak takie połączenie sprawdza się na drodze? To wyjaśni nasz raport.

Bryłą Volkswagena T-Roca zdecydowanie rządzi geometria. I choć całość jest mocno uporządkowana, Niemcy postawili też na kilka ciekawych akcentów. Pierwszym i najbardziej zauważalnym jest kształt tyłu - ten nie wygląda jak w SUV-ie, a hatchbacku. Przez to T-Roc daje namiastkę jazdy SUV-em coupe. Po drugie bardzo dobrze wyglądają wybrzuszenia na tylnych nadkolach. Nadają autu charakteru, sprawiają, że karoseria jest optycznie szersza, a do tego dość ciekawie kłócą się z prostą linią akcentową idącą zaraz ponad obrysem klamek. Trzecim akcentem jest… żółty lakier. Za jego sprawą Volkswagen choć ułożony, ma odrobinę szaleństwa.

REKLAMA

Zobacz również: Volkswagen T-Roc R - cennik startuje od 171 790 złotych

Volkswagen T-Roc - wnętrze auta jest wyjątkowo trwałe!

Kierowca, który miał styczność z samochodami grupy Volkswagena, w żadnym razie nie będzie zaskoczony wyglądem kabiny pasażerskiej. Do takiej stylistyki przyzwyczaił kierowców chociażby Golf czy Tiguan. Skutek? Tak, wnętrze jest być może nieco nudne, z drugiej strony ciężko znaleźć mu równych pod względem ergonomii czy intuicyjności obsługi. Bardzo ważną zaletą Volkswagena T-Roca jest też szeroki zakres regulacji fotela i kierownicy. Wady? W aucie jest trochę za mało miejsca na tylnej kanapie. Dzieci w drugim rzędzie foteli poczują się dobrze. Dorośli nieco gorzej - szczególnie jeżeli kierowca i pasażer z przodu będą wysocy.

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Kuba Brzeziński

W testowym T-Rocu zaskoczyło mnie jednak coś innego. Gdy wsiadłem do samochodu, zapachniało nowością. Do tego skóra na kierownicy czy gałce zmiany biegów miały fabryczną chropowatość (nie były wytarte), a fotel kierowcy nie miał żadnych zagnieceń. To sprawiło, że początkowo nie mogłem uwierzyć w przebieg auta - licznik pokazywał bowiem 54 tysiące kilometrów. Co się okazało? Żółty T-Roc przed moimi jazdami był eksploatowany jako samochód długodystansowy w jednej z redakcji. A spory przebieg i nienaruszona kabina dają jedno świadectwo - wnętrze Volkswagena powinno być naprawdę trwałe!

Zobacz również: Silnik TSI a gaz - czy to dobre połączenie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG - czy to dobry układ napędowy?

Pod maską testowego SUV-a pracował sprawdzony układ napędowy. Niemcy połączyli potencjał 150-konnego silnika 1.5 TSI ACT z 7-biegową przekładnią DSG. Zalety? Benzyniak przy spokojnej, miejskiej jeździe pracuje cicho. Do tego jest przyzwoicie oszczędny - podczas testu średnie spalanie sięgnęło 7,4 litra. Wady? Choć i silnik, i przekładnia są nowoczesne, niezbyt dobrze się komunikują. A mam na myśli to, że gdy podczas ruszania spod świateł puścicie hamulec i dodacie gazu, na początku nie zadzieje się nic, a później pojawi się szarpnięcie. To denerwujące - szczególnie że podobny efekt nie występuje np. w przypadku układu napędowego 2.0 TSI DSG.

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Kuba Brzeziński

Pomijając szarpane starty, układ napędowy T-Roca sprawdzał się poprawnie. 150 koni mechanicznych to wystarczająca moc. SUV-owi nie brakuje siły i w mieście, i poza miastem, a czas sprintu do pierwszej setki to 8,4 sekundy. Co z DSG? Przekładnia nie pracuje tak doskonale jak jeszcze dekadę temu - nawet przy prędkości miejskiej zapina siódme przełożenie i po głębokim wciśnięciu gazu potrzebuje chwilę czasu na redukcję o trzy biegi w dół i uwolnienie mocy. Mimo wszystko to jedna z szybciej pracujących dwusprzęgłówek na rynku - a to stanowi jej niewątpliwy plus.

Zobacz również: Test Volkswagen T-Roc 2.0 TSI DSG

Test: Volkswagen T-Roc - jak się prowadzi?

Volkswagen T-Roc nie jest ani miękki, ani twardy - najlepiej powiedzieć że jest sprężysty. Inżynierowie w ten sposób chcieli wyważyć komfort i pewność prowadzenie. I o ile w tej drugiej kategorii niewiele SUV-owi z Niemiec można zarzucić, o tyle twórcy T-Roca popełnili pewne błędy w kwestii prowadzenia. Powyżej prędkości na poziomie 100 km/h wspomaganie układu kierowniczego nadal działa zbyt mocno. To zabija responsywność prowadzenia, redukuje precyzję manewrów i sprawia, że kierowca otrzymuje trochę za mało informacji.

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Kuba Brzeziński

Jak podsumować Volkswagena T-Roca? To nic innego jak Golf na szczudłach wyposażony w dużo bardziej oryginalną stylizację. I choć auto ma za mało miejsca na tylnej kanapie, kierowca z pewnością doceni 445-litrowy bagażnik oraz stabilne prowadzenie. Tak, T-Roc wygląda nietuzinkowo. To jednak jeden z większych wyznaczników jego charakteru i pewnie jedna z większych sił napędowych na rynku. Czy ja bym go kupił? Nie wiem. Nawet jeżeli, to i tak wolałbym wersję T-Roc 2.0 TSI DSG 4MOTION. Ta niestety jest aż o 21 tysięcy złotych droższa... A już model testowy nie jest tani i kosztuje ponad 135 tysięcy złotych.

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT 150 KM DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1498 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1500 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 205 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,5 litra
  • Długość: 4234 mm
  • Szerokość: 1819 mm
  • Wysokość: 1573 mm
  • Rozstaw osi: 2590 mm
  • Pojemność bagażnika: 445/1290 litrów
  • Cena: od 87 290 złotych

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG Premium - cena i wyposażenie:

  • Cena: 135 770 zł
  • Czujnik deszczu
  • Lusterko wewnętrzne światłoczułe
  • Kamera cofania
  • System multimedialny z nawigacją z łączem Bluetooth
  • Klimatyzacja sterowana elektronicznie, dwustrefowa
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Centralny podłokietnik z tyłu
  • Reflektory w technologii LED
  • Elektrycznie sterowane szyby tylne
  • Kierownica pokryta skórą z metalicznym elementem ozdobnym
  • 19-calowe felgi aluminiowe

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA