REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Testowy Volkswagen T-Roc to nic innego jak… sportowy Golf na szczudłach w żółtym kolorze. Brzmi to dość dziwnie? Bez wątpienia tak. Jak takie połączenie sprawdza się na drodze? To wyjaśni nasz raport.

Bryłą Volkswagena T-Roca zdecydowanie rządzi geometria. I choć całość jest mocno uporządkowana, Niemcy postawili też na kilka ciekawych akcentów. Pierwszym i najbardziej zauważalnym jest kształt tyłu - ten nie wygląda jak w SUV-ie, a hatchbacku. Przez to T-Roc daje namiastkę jazdy SUV-em coupe. Po drugie bardzo dobrze wyglądają wybrzuszenia na tylnych nadkolach. Nadają autu charakteru, sprawiają, że karoseria jest optycznie szersza, a do tego dość ciekawie kłócą się z prostą linią akcentową idącą zaraz ponad obrysem klamek. Trzecim akcentem jest… żółty lakier. Za jego sprawą Volkswagen choć ułożony, ma odrobinę szaleństwa.

REKLAMA

Zobacz również: Volkswagen T-Roc R - cennik startuje od 171 790 złotych

Volkswagen T-Roc - wnętrze auta jest wyjątkowo trwałe!

Kierowca, który miał styczność z samochodami grupy Volkswagena, w żadnym razie nie będzie zaskoczony wyglądem kabiny pasażerskiej. Do takiej stylistyki przyzwyczaił kierowców chociażby Golf czy Tiguan. Skutek? Tak, wnętrze jest być może nieco nudne, z drugiej strony ciężko znaleźć mu równych pod względem ergonomii czy intuicyjności obsługi. Bardzo ważną zaletą Volkswagena T-Roca jest też szeroki zakres regulacji fotela i kierownicy. Wady? W aucie jest trochę za mało miejsca na tylnej kanapie. Dzieci w drugim rzędzie foteli poczują się dobrze. Dorośli nieco gorzej - szczególnie jeżeli kierowca i pasażer z przodu będą wysocy.

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Kuba Brzeziński

W testowym T-Rocu zaskoczyło mnie jednak coś innego. Gdy wsiadłem do samochodu, zapachniało nowością. Do tego skóra na kierownicy czy gałce zmiany biegów miały fabryczną chropowatość (nie były wytarte), a fotel kierowcy nie miał żadnych zagnieceń. To sprawiło, że początkowo nie mogłem uwierzyć w przebieg auta - licznik pokazywał bowiem 54 tysiące kilometrów. Co się okazało? Żółty T-Roc przed moimi jazdami był eksploatowany jako samochód długodystansowy w jednej z redakcji. A spory przebieg i nienaruszona kabina dają jedno świadectwo - wnętrze Volkswagena powinno być naprawdę trwałe!

Zobacz również: Silnik TSI a gaz - czy to dobre połączenie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG - czy to dobry układ napędowy?

Pod maską testowego SUV-a pracował sprawdzony układ napędowy. Niemcy połączyli potencjał 150-konnego silnika 1.5 TSI ACT z 7-biegową przekładnią DSG. Zalety? Benzyniak przy spokojnej, miejskiej jeździe pracuje cicho. Do tego jest przyzwoicie oszczędny - podczas testu średnie spalanie sięgnęło 7,4 litra. Wady? Choć i silnik, i przekładnia są nowoczesne, niezbyt dobrze się komunikują. A mam na myśli to, że gdy podczas ruszania spod świateł puścicie hamulec i dodacie gazu, na początku nie zadzieje się nic, a później pojawi się szarpnięcie. To denerwujące - szczególnie że podobny efekt nie występuje np. w przypadku układu napędowego 2.0 TSI DSG.

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Kuba Brzeziński

Pomijając szarpane starty, układ napędowy T-Roca sprawdzał się poprawnie. 150 koni mechanicznych to wystarczająca moc. SUV-owi nie brakuje siły i w mieście, i poza miastem, a czas sprintu do pierwszej setki to 8,4 sekundy. Co z DSG? Przekładnia nie pracuje tak doskonale jak jeszcze dekadę temu - nawet przy prędkości miejskiej zapina siódme przełożenie i po głębokim wciśnięciu gazu potrzebuje chwilę czasu na redukcję o trzy biegi w dół i uwolnienie mocy. Mimo wszystko to jedna z szybciej pracujących dwusprzęgłówek na rynku - a to stanowi jej niewątpliwy plus.

Zobacz również: Test Volkswagen T-Roc 2.0 TSI DSG

Test: Volkswagen T-Roc - jak się prowadzi?

Volkswagen T-Roc nie jest ani miękki, ani twardy - najlepiej powiedzieć że jest sprężysty. Inżynierowie w ten sposób chcieli wyważyć komfort i pewność prowadzenie. I o ile w tej drugiej kategorii niewiele SUV-owi z Niemiec można zarzucić, o tyle twórcy T-Roca popełnili pewne błędy w kwestii prowadzenia. Powyżej prędkości na poziomie 100 km/h wspomaganie układu kierowniczego nadal działa zbyt mocno. To zabija responsywność prowadzenia, redukuje precyzję manewrów i sprawia, że kierowca otrzymuje trochę za mało informacji.

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT DSG Premium

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!

Kuba Brzeziński

Jak podsumować Volkswagena T-Roca? To nic innego jak Golf na szczudłach wyposażony w dużo bardziej oryginalną stylizację. I choć auto ma za mało miejsca na tylnej kanapie, kierowca z pewnością doceni 445-litrowy bagażnik oraz stabilne prowadzenie. Tak, T-Roc wygląda nietuzinkowo. To jednak jeden z większych wyznaczników jego charakteru i pewnie jedna z większych sił napędowych na rynku. Czy ja bym go kupił? Nie wiem. Nawet jeżeli, to i tak wolałbym wersję T-Roc 2.0 TSI DSG 4MOTION. Ta niestety jest aż o 21 tysięcy złotych droższa... A już model testowy nie jest tani i kosztuje ponad 135 tysięcy złotych.

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT 150 KM DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1498 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1500 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 205 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,5 litra
  • Długość: 4234 mm
  • Szerokość: 1819 mm
  • Wysokość: 1573 mm
  • Rozstaw osi: 2590 mm
  • Pojemność bagażnika: 445/1290 litrów
  • Cena: od 87 290 złotych

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG Premium - cena i wyposażenie:

  • Cena: 135 770 zł
  • Czujnik deszczu
  • Lusterko wewnętrzne światłoczułe
  • Kamera cofania
  • System multimedialny z nawigacją z łączem Bluetooth
  • Klimatyzacja sterowana elektronicznie, dwustrefowa
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Centralny podłokietnik z tyłu
  • Reflektory w technologii LED
  • Elektrycznie sterowane szyby tylne
  • Kierownica pokryta skórą z metalicznym elementem ozdobnym
  • 19-calowe felgi aluminiowe

Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Test: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 KM DSG - racjonalny, ale… nie do końca!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA