REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Zbliża się sezon wakacyjnych wyjazdów. A to oznacza, że auto które stanęło przed naszą redakcją, pojawiło się w porę. Oto Seat Tarraco - czyli SUV, który tak właściwie jest wygodnym krążownikiem dla rodziny.

Jeszcze dekadę temu Seat miał dość poważny problem. A tym były braki… modelowe. Na szczęście Hiszpanie odrobili lekcje. A ich elementem była prezentacja w roku 2018 dużego SUV-a segmentu D. Tarraco to bliźniak Skody Kodiaq i wydłużonego Volkswagena Tiguana. Na tle wewnętrznych konkurentów jedno Seatowi trzeba przyznać. Wygląda naprawdę dobrze. Nie jest tak toporny chociażby jak czeski SUV. I choć ma linię boczną identyczną jak w Tiguanie, pas przedni został oparty o dużą chłodnicę o charakterystycznym kształcie oraz… wkurzony wzrok kobry.

REKLAMA

Seat Tarraco: bagażnik ma 760 litrów!

Gdy kierowca patrzy na Tarraco z oddali, SUV nie wydaje się taki duży. Jego rozmiar da się zauważyć dopiero przy bliższym przyjrzeniu. I być może Seatem nie jest łatwo manewrować na ciasnym parkingu, nadwozie oferuje inną zaletę. A ta dotyczy przestrzeni! W konfiguracji 5-osobowej osoby siedzące w drugim rzędzie foteli otrzymają wystarczającą ilość miejsca na kolana i nad głową. Dodatkowo do dyspozycji podróżujących będzie pozostawać przepastny bagażnik. Kufer liczy aż 760 litrów! Pojemność spada do 230 litrów przy rozłożonym trzecim rzędzie siedzeń oraz rośnie do 1655 litrów, gdy autem podróżują dwie osoby.

Seat Tarraco

Seat Tarraco

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!

Kuba Brzeziński

Kabina pasażerska Seata Tarraco nie powinna zaskoczyć nikogo, kto miał do czynienia m.in. z Atecą. Konsola jest dobrze zaplanowana, ergonomiczna i stosunkowo prosta. Nie ma tu gąszczu niezrozumiałych przycisków, a najbardziej skomplikowane jest menu… komputera pokładowego. Tak, stylizacja wnętrza być może nie poraża. Z drugiej strony sprawdza się w codziennej eksploatacji. Tej ergonomii kierowca praktycznie nie musi się uczyć. Zastrzeżenia? Tak naprawdę mam jedno. Bo choć plastiki są miękkie, a detale dobrze spasowane, nie spodobała mi się tapicerka foteli.

Zobacz również: Test: Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM

Tapicerka w Tarraco nie jest przesadnie ładna…

Szary materiał wygląda trochę tak, jakby został Volkswagenowi jeszcze po produkcji Passata B4. Z pewnością okaże się solidny i odporny na zużycie. Z drugiej strony nie uatrakcyjniają go nawet wstawki z brązowej alkantary. Zalety? Seat Tarraco w wersji testowej został wyposażony w trzeci rząd foteli. Te są adresowane głównie do dzieci. Mimo wszystko zwiększają możliwości SUV-a, a co więcej, dostęp do nich jest naprawdę łatwy. Kierowca może nie tylko odchylić fotel w drugim rzędzie, ale również go przesunąć. W ten sposób pasażerowie zajmą miejsce w wygodny sposób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Seat Tarraco

Seat Tarraco

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!

Kuba Brzeziński

Testowy Seat Tarraco został wyposażony w sprawdzoną jednostkę napędową 2.0 TSI. Benzyniak ma 190 koni mechanicznych, współpracuje z automatyczną skrzynią DSG, a do tego przekazuje napęd do elektronicznie sterowanego systemu 4x4. Czy Tarraco jest szybkie? W oficjalnej specyfikacji modelu można przeczytać, że sprint do pierwszej setki trwa 8 sekund. To niezły wynik! I o ile Seat chętnie przyspiesza do powiedzmy 90 - 100 km/h, później dość mocno czuć wagę auta. A na tym problemy się nie kończą, bo przy większej prędkości przeszkadzać zaczynają również braki precyzji układu kierowniczego.

Seat Tarraco 2.0 TSI - to nie typ do jazdy na kropelce!

Czy Seat Tarraco 2.0 TSI jest oszczędny? Niestety nie. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 9,3 litra. W teście osiągnąłem wynik przekraczający 10 litrów. To sporo. Prawda jest jednak taka, że apetyt hiszpańskiego SUV-a nie powinien nikogo dziwić. W końcu auto bez obciążenia waży blisko 1700 kilogramów, ma 190-konny silnik i automatyczną skrzynię. To zdecydowanie nie jest typ jeżdżący na kropelce - i jeżeli ktoś takiego szuka, niech wybierze Clio z dieslem. To raczej wygodny krążownik, w którym dość wysokie spalanie jest ceną za możliwość wygodnego podróżowania na dalekich trasach - trasach, w których wynik spalania z pewnością okaże się niższy.

Zobacz również: Test: Seat Ateca Xcellence 2.0 TSI DSG 4Drive - świetny towarzysz podróży

Seat Tarraco 2.0 TSI jest wygodnym krążownikiem. A to oznacza, że zawieszenie jest nastawione na komfort. Na próżno szukać w tym modelu chociażby sprężystości znanej m.in. z Arony. Co to oznacza? Seat uwielbia długie proste np. na autostradzie, a do tego radzi sobie z tłumieniem nierówności. W mieście sprawdzi się nawet na nawierzchniach gorszej jakości, podczas gdy poza miastem będzie w stanie zabrnąć m.in. do lasu czy na łąkę. Nie, to nie auto terenowe. To jednak SUV, który nie boi się zjechać z asfaltu.

Seat Tarraco

Seat Tarraco

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!

Kuba Brzeziński

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - podsumowanie:

Tak naprawdę w Seacie najmocniej zaskoczyło mnie jedno. O ile pozostałe modele marki wyróżniają się w panteonie Grupy Volkswagena sportowym charakterem, o tyle w Tarraco w ogóle tego nie czuć. Czy duży Seat jest drogi? Tak samo jak dobrze wyposażony Kodiaq czy Tiguan. Tym samym różnice między trojaczkami rozbijają się głównie o aspekty stylistyczne oraz… gwarancję. Hiszpanie obejmują bowiem swój model ochroną przez 5 lat! Czy ten czynnik może zadecydować o wyborze? Nie wątpię w to, że u wielu kierowców z pewnością tak. U mnie? Ja zamiast gwarancji wolałbym dostać od Seata nieco więcej emocji…

Zobacz również: Test: Volkswagen Passat Variant Elegance 2.0 TSI 190 KM DSG

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 4200 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm (przy 1500 - 4100 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 211 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,0 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 58 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 10,1 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 9,3 litra
  • Długość: 4735 mm
  • Szerokość: 1839 mm
  • Wysokość: 1658 mm
  • Rozstaw osi: 2790 mm
  • Pojemność bagażnika: 230/760/1655 litrów
  • Cena: od 125 600 złotych

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive Xcellence - cena i wyposażenie:

  • Cena: 197 700 zł
  • kamera 360 stopni
  • adaptacyjne zawieszenie
  • schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania
  • trzeci rząd foteli
  • składany hak holowniczy
  • system BeatsAudio o mocy 340 watów i z 9 głośnikami
  • ogrzewanie postojowe
  • system multimedialny z nawigacją satelitarną i ekranem 10,25 cala
  • pakiet systemów wspomagających kierowcę - awaryjnego hamowania, asystent pasa ruchu
  • aktywny tempomat
  • reflektory wykonane w technologii LED
  • 19-calowe felgi aluminiowe

Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA