Kategorie

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka

Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Ma szyby bez ramek, czarne wykończenia nadwozia, 20-calowe felgi i emblemat S na przednim błotniku. Nie ma się zatem co dziwić, że Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic rzuca się w oczy na polskich drogach. Tylko czy prowadzi się równie dobrze jak wygląda? To właśnie sprawdziliśmy.

Audi A5 Coupe wygląda na nieco… wkurzone! Ma wyraźnie zmarszczoną linię brwi i mocno skupione oczy - które dodatkowo w modelu testowym zostały wykonane w technologii matrixowej. Do pełnego zestawu Niemcy dorzucili charakterystyczny dla współczesnych modeli, rozwrzeszczany grill oraz mocno przetłoczony zderzak dostępny w pakiecie S Line. Jednym z ciekawszych, a za razem fajniejszych dodatków są czarne wykończenia. Na tym nadwoziu na próżno szukać chromu. Za sprawą pakietu optycznego kosztującego 1760 złotych np. znaczek, oblamówki drzwi czy grill zostały wykonane z czarnego, błyszczącego plastiku.

Audi A5 Coupe - przystojniak z Ingolstadt!

Tak, testowe Audi A5 jest napędzane silnikiem diesla. U progu trzeciej dekady XXI wieku to jednak jeszcze nie wyklucza sportowego rodowodu! Auto ma 190 koni mechanicznych. I żeby podkreślić tą wartość, Niemcy zastosowali nie tylko sportowy pakiet optyczny, ale też… szyby bez ramek. Te po otwarciu wyglądają cudownie. Niestety z drzwiami jest pewien problem. I ten kierowca odkryje zaraz po zaparkowaniu na parkingu przed marketem. Zajęcie zbyt wąskiego miejsca sprawia, że niezwykle ciężko wysiąść z auta. Długie drzwi ledwie uchylają się, a niska pozycja za kierownicą dodatkowo nie poprawia sytuacji.

Zobacz również: Pierwsza jazda: nowe Audi A4 - postęp na polu stylizacji i technologii

Czy problem z drzwiami dyskwalifikuje Audi A5 40 TDI? W żadnym razie. To jedynie podkreślenie uroku charakterystycznego dla modeli z nadwoziem typu coupe. Poza tym w aucie testowym uwagę zwracają jeszcze trzy akcenty. Pierwszym są 20-calowe felgi aluminiowe. Tym nie brakuje ani stylu, ani sportowego charakteru. W tym samym czasie mają - delikatnie mówiąc - mało konkurencyjną cenę. Zestaw czterech obręczy oznacza dopisanie do listy wydatków kwoty na poziomie 12 280 złotych. Poza tym wzrok skupia lakier. To barwa perłowa o nazwie Daytona. Całość jest uzupełniona mocną linią akcentową pojawiającą się na boku auta - z wybrzuszeniami w okolicy nadkoli.

Audi A5 Coupe, Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka

Kuba Brzeziński

A5 Coupe 40 TDI - wygląda co najmniej na S-piątkę

Reklama

Wszystkie dodatki sprawiają, że Audi A5 w wersji S line naprawdę rzuca się w oczy. I kierowca odkryje ten fakt za każdym razem, gdy np. zatrzyma się na światłach. Przechodnie i inni prowadzący będą uważnie przyglądać się temu nadwoziu. Powód? Oczywiście decyduje o tym efektowna stylizacja. Ale moim zdaniem nie tylko. Tak skonfigurowane coupe ma tyle sportowych dodatków, że wygląda na dużo mocniejsze niż jest w rzeczywistości. Masa przetłoczeń, szary lakier, 20-calowe felgi i czarne dodatki sprawiają, że testowa A-piątka wyglądała co najmniej jak wersja S.

Audi A5 Coupe ma rozstaw osi mniejszy o zaledwie 3 cm od Volkswagena Passata. To jeszcze nie oznacza, że dwudrzwiowego sedana można uznać np. za auto rodzinne. Daje jedynie świadectwo tego, że kabina pasażerska A-piątki jest dość przestronna. Oczywiście najwygodniejsza okaże się dla pasażerów zajmujących miejsca z przodu - czekają na nich elektrycznie regulowane, sportowe fotele ze sterowanym odcinkiem lędźwiowym. O ile z tyłu miejsca na nogi wystarczy, o tyle nie tak łatwo zasiąść na kanapie. To jednak znany problem w samochodach wyposażonych w jedną parę drzwi.

Zobacz również: Silnik 2.0 TDI CR VAG - awarie, problemy, opinie

Audi A5 Coupe - 4 osoby i 465 litrów bagażu

Niewątpliwym plusem A-piątki w wariancie coupe jest pojemność bagażnika. Kufer liczy aż 465 litrów. A to oznacza, że sprawdzi się nie tylko podczas zakupów w centrum handlowym, ale też w czasie wakacyjnego wyjazdu. Jakość wykończenia? To w końcu Audi… Plastiki są dobrze spasowane i miękkie. I całość choć stylistycznie nie porywa, została dopracowana pod kątem funkcjonalności i obsługi. Bardzo duży plus należy się Audi A5 Coupe 40 TDI quattro za pozycję za kierownicą. Fotel można idealnie dopasować np. do kształtu sylwetki, a do tego prowadzący odnosi wrażenie że siedzisko szczelnie go otacza. To daje poczucie bezpieczeństwa.

Audi A5 Coupe, Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka

Kuba Brzeziński

Pod maską testowego Audi A5 Coupe zagościł sprawdzony diesel o pojemności 2 litrów. Motor rozwija 190 koni mechanicznych, a do tego dostarcza na asfalt aż 400 Nm momentu obrotowego. Siła trafia na koła najpierw za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni automatycznej, a później elektronicznie sterowanego układu Quattro. Wersja 40 TDI bardzo równomiernie rozwija moc - nie ma tu mowy o dużych uślizgach czy piszczeniu kołami podczas ruszania. Z drugiej strony auto nadal jest dynamiczne. W końcu osiąga pierwszą setkę mniej więcej w 7,4 sekundy. A to wynik bardzo dobry.

Oszczędny jak… Audi A5 Coupe 40 TDI!

Diesel ma jednak jeszcze kilka zalet. Zachowuje się niezwykle cicho! Tak, kabina jest dobrze wygłuszona, ale to też zasługa motoru, który za sprawą nowoczesnej technologii ma wysoką kulturę pracy. Gdy kierowca porusza się poza miastem, a przekładnia zapnie 7 bieg, silnika praktycznie nie słychać. Do tego niemiecki ropniak jest oszczędny. Mimo iż podczas testu nie stroniłem od dynamicznych przyspieszeń, udało mi się uzyskać spalanie sięgające w cyklu mieszanym tylko 6,9 litra oleju napędowego. A to dawał na niespełna 60-litrowym zbiorniku całkowity zasięg przekraczający 800 kilometrów! W trasie podczas spokojnej jazdy jestem więcej niż pewny, że kierowca mógłby pokonać na baku grubo ponad 1000 kilometrów.

Zobacz również: Test: Skoda Superb Combi Sportline 2.0 TDI DSG 190 KM

Dynamika jazdy to jedno. Co z prowadzeniem? Audi A5 Coupe w testowej wersji 40 TDI S line ma zdecydowanie sztywne nastawy. Resorowanie ma zdecydowanie krótszy skok niż np. w bratnim A4. Skutek? Nadwozie raczej nie przechyla się w szybko pokonywanych zakrętach, a trakcja niemalże w każdym momencie jazdy ma bardzo wysoki poziom. Poza tym Audi za sprawą precyzyjnego układu kierowniczego daje dużą kontrolę nad torem jazdy, a kierowca ma do dyspozycji różne tryby jazdy. W ustawieniu Comfort A-piątka staje się łagodna i przyjemna. Gdy wybrane zostaną nastawy bardziej sportowe, przetrzymuje silnik na biegach i zmniejsza siłę wspomagania układu kierowniczego.

Audi A5 Coupe, Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka

Kuba Brzeziński

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - podsumowanie:

Reklama

Audi A5 Coupe z pewnością jest trochę zimne. Z drugiej strony ma serię mocnych zalet. Przykład? Na ulicy praktycznie wszyscy patrzą się na jego nadwozie, a do tego jest dopasowane jak… rękawiczka. Już po kilku chwilach spędzonych za kierownicą tego auta prowadzący będzie przekonany, że fotel czy pozycja za kierownicą powstały z myślą dokładnie o nim. A sama jazda jest przyjemna i relaksująca. Problemy z wysiadaniem czy zbyt długimi drzwiami na wąskim parkingu? Te tylko nadają temu modelowi charakteru. Szczególnie że Audi A5 Coupe 40 TDI quattro ma poważniejsze zmartwienie. I w tym chodzi o cenę.

Choć cennik modelu startuje od 179 tysięcy złotych, egzemplarz testowy zostanie wyceniony na jakieś 327 tysięcy złotych. Skąd taka dopłata? Lista opcji jest przepastna. Na jej czele znajduje się np. najmocniejszy diesel, czteronapęd i automatyczna skrzynia. Poza tym prowadzący musi dopłacić za wiele drobiazgów. Przykład? Kamera 360 stopni kosztuje ponad 8 tysięcy, pakiet zawierający czarne emblematy prawie 1800 złotych, a czerwone zaciski hamulców 1660 złotych. Szkoda że A5 nie może być trochę tańsze…

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1968 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 3800 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 1750 - 3000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 235 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 58 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,9 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,4 litrów
  • Długość: 4697 mm
  • Szerokość: 1846 mm
  • Wysokość: 1371 mm
  • Rozstaw osi: 2764 mm
  • Pojemność bagażnika: 465 litrów
  • Cena: od 179 000 złotych

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - cena i wyposażenie:

  • Cena: 327 120 zł
  • 20-calowe obręcze ze stopów lekkich
  • Reflektory w technologii LED Matrix-Beam
  • Klimatyzacja automatyczna, 3-strefowa
  • Pakiet sportowy S line
  • Pakiet optyczny Czerń
  • Dach szklany panoramiczny
  • Pakiet oświetlenia Ambiente
  • Regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa z pneumatyczną regulacją i funkcją masażu dla przednich siedzeń
  • Przednie siedzenia z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień dla fotela kierowcy
  • MMI Navigation plus
  • Wyświetlacz Head-up
  • Audi virtual cockpit Plus
  • Audi phone box
  • System kamer top view
  • System rozpoznawania znaków drogowych współpracujący z kamerą

Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Test: Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic - dopasowane jak… rękawiczka
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    15 cze 2021
    Zakres dat:

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.

    Jak dostać się do grupy Speed?

    Jak dostać się do grupy Speed? To pytanie nurtuje kierowców. Odpowiedź? Stanowiska w tej formacji nie wypełnia się raczej z konkursu...

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym: na czym polega i w jaki sposób jest karane? Dziś wyjaśnimy to pojęcie z prawnego punktu widzenia.

    Wbicie haka w dowód. Na czym polega?

    Wbicie haka w dowód - czyli dziś opowiemy o tym jak zalegalizować montaż haka przed wakacyjnym wyjazdem. Zapomnisz o tym? Możesz mieć problem!

    e-TOLL: rejestracja przy pomocy mObywatel

    e-TOLL: rejestracja do systemu jest skomplikowana? W żadnym razie! Teraz rejestrację można autoryzować nawet mObywatelem.

    Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

    Nissan Leaf 62 kWh pojawił się przed naszą redakcją. Pierwsze wrażenie? Wydaje się taki zwykły jak na elektryka. Czy to dobrze? Naszym zdaniem...