| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Pierwsza jazda: nowe Audi A4 - postęp na polu stylizacji i technologii

Pierwsza jazda: nowe Audi A4 - postęp na polu stylizacji i technologii

Nowe tłoczniki do fabryki kosztowały milion euro za sztukę, silnik napędzający elektryczny kompresor ma 8 koni mechanicznych, podczas gdy Start/Stop wstrzymuje motor też podczas jazdy w trasie. Oto poliftingowe Audi A4.

Audi A4 to sukces, który w gamie niemieckiej marki trwa już od 25 lat! W tym czasie firma wyprodukowała w sumie 7,5 miliona egzemplarzy. A to wskaźnik, który sprawia że aż 20 proc. wszystkich Audi to właśnie modele A4. Co można powiedzieć o liftingu obecnej generacji B9? Auto zyskało dużo bardziej groźne spojrzenie! A to jest zasługą zastosowania lamp segmentowych z pionowymi i podzielonymi światłami do jazdy dziennej (podobne są spotykane np. w modelu A1). Posępne oczy nie kończą jednak przemiany. Przód zyskał też mocno wypchane policzki - zupełnie jak u najedzonego chomika. Te pojawiły się za sprawą mocnych przetłoczeń, które inżynierowie wtopili w błotniki pojazdu.

Czy zabieg jest udany? Jak najbardziej. Szczególnie że nie tylko nadaje sportowego charakteru linii bocznej nowego A4, ale również sprawia że sedan segmentu D może za sprawą stylistyki nawiązać do większego brata - modelu A6. Ciekawostki? Te dotyczą chociażby Audi A4 Allroad. Samochód jest aż o 35 mm wyższy od standardowego kombi. Na wynik ten składa się jednak nie tylko podwyższone zawieszenie, ale też np. większe koła. Poza tym Allroad ma większy rozstaw kół w przedniej i tylnej osi. Stąd konieczność zastosowania nakładek na błotniki - dzięki temu opony nie wystają poza obrys nadwozia.

Audi A4 B9 po liftingu

Autor: Kuba Brzeziński

Nowe Audi A4 - większy ekran i nowy system multimedialny

Jeżeli chodzi o kabinę pasażerską, zmiany skupiły się przede wszystkim na technologii. W nowym Audi A4 już wersja bazowa będzie wyposażana w 10.1-calowy ekran. U poprzednika wyświetlacz o przekątnej nieco ponad 6 cali był dostępny dopiero wraz z nawigacją. Dodatkowo pod nim ukrywa się nowy system multimedialny pracujący dużo płynniej i sterowany wyłącznie za sprawą… dotyku! Niemcy na prośbę klientów zrezygnowali z dodatkowego pokrętła. Zmiany liftingowe dotknęły też wyświetlacz typu head-up. Teraz otrzymał on wyższą rozdzielczość, która pozwoli np. pokazać rzut skrzyżowania w sytuacji, w której kierowca będzie musiał zmienić na nim kierunek jazdy.

Zobacz również: Pierwsza jazda - Audi A4 Allroad II generacji

Oczywiście są też pewne aspekty, których lifting w Audi A4 nie zmienił. Przykład? Virtual Cockpit jest naprawdę fajny. Szczególnie w wersji, w której koło zegarów postanowicie umieścić obraz z nawigacji. Z drugiej strony wirtualne zegary są przeładowane informacjami. Dane dotyczące aktualnej prędkości mogą być podawane na „analogowej” skali i w sposób „cyfrowy”. System ten warto byłoby nieco uprościć.

Nadwozie to jednak nie tylko przemiana stylistyczna. Jako że po raz pierwszy w historii lifting A4 zmienił również kształt niemalże wszystkich zewnętrznych elementów nadwozia, Niemcy musieli zmienić wytłoczki stosowane do formowania np. drzwi czy błotników w fabryce. Każdy taki element kosztował około miliona euro! Co się nie zmieniło? Nowe A4 nadal powstaje z połączenia stali formowanej na ciepło i zimno oraz elementów aluminiowych zarówno odlewanych, jak i wytłaczanych. Zewnętrzne panele są w większości wykonane w aluminium. A takie zestawienie daje sedanowi i kombi segmentu D sztywność oraz optymalną masę.

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Audi A4 B9 Allroad po liftingu
Audi A4 B9 Allroad po liftingu

Audi A4 B9 Allroad po liftingu
Audi A4 B9 Allroad po liftingu

Audi A4 B9 Allroad po liftingu
Audi A4 B9 Allroad po liftingu

Audi A4 B9 Allroad po liftingu
Audi A4 B9 Allroad po liftingu

Audi A4 B9 Allroad po liftingu
Audi A4 B9 Allroad po liftingu

Audi A4 B9 Allroad po liftingu
Audi A4 B9 Allroad po liftingu

Audi A4 B9 Allroad po liftingu
Audi A4 B9 Allroad po liftingu

Audi A4 B9 Allroad po liftingu
Audi A4 B9 Allroad po liftingu

Audi A4 B9 Allroad po liftingu
Audi A4 B9 Allroad po liftingu

Audi A4 B9 Allroad po liftingu
Audi A4 B9 Allroad po liftingu

Audi A4 B9 Allroad po liftingu
Audi A4 B9 Allroad po liftingu

Audi A4 B9 Allroad po liftingu
Audi A4 B9 Allroad po liftingu

Audi A4 B9 Allroad po liftingu
Audi A4 B9 Allroad po liftingu

Audi A4 B9 po liftingu
Audi A4 B9 po liftingu

Audi A4 B9 Allroad po liftingu
Audi A4 B9 Allroad po liftingu

Audi A4 B9 po liftingu
Audi A4 B9 po liftingu

Audi A4 B9 po liftingu
Audi A4 B9 po liftingu

Audi A4 B9 po liftingu
Audi A4 B9 po liftingu

Audi A4 B9 po liftingu
Audi A4 B9 po liftingu

Audi S4 B9 po liftingu
Audi S4 B9 po liftingu

Audi S4 B9 po liftingu
Audi S4 B9 po liftingu

Audi S4 B9 po liftingu
Audi S4 B9 po liftingu

Audi S4 B9 po liftingu
Audi S4 B9 po liftingu

Audi A4 B9 po liftingu
Audi A4 B9 po liftingu

Audi A4 B9 po liftingu
Audi A4 B9 po liftingu

Audi A4 B9 po liftingu
Audi A4 B9 po liftingu

Audi A4 B9 po liftingu
Audi A4 B9 po liftingu

Audi A4 B9 po liftingu
Audi A4 B9 po liftingu

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Robert Zapotoczny

Prezes PFR Portal PPK sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »