REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes A 200 Sedan ma serię dość mocnych zalet. Wygląda jak młodszy brat pięknego CLS-a, prowadzi się jak po sznurku, a do tego robi wrażenie ambientami w kabinie. Czy jednak do gwiazdy na masce pasuje silnik Renault? To właśnie sprawdzałem.

W świecie motoryzacji zazwyczaj jest tak, że sedan zbudowany na bazie hatchbacka jest po prostu… brzydki! Mercedes klasy A Saloon wyłamuje się jednak z tego schematu. Nadwozie auta robi piorunujące wrażenie. A wszystko za sprawą tego, że projektanci poszli w kierunku sportowej stylizacji. Karoseria auta powstała na planie gwoździa - ewentualnie klina jak ktoś woli. Przód jest tak niski, że kierowca ma wrażenie iż zdejmie zderzak przy pomocy krawężnika za każdym razem gdy parkuje przodem. Poza tym maska jest długa niczym w rasowym coupe, a pewna masywność zaczyna się dopiero dalej.

REKLAMA

Mercedes A 200 Sedan AMG - baby-CLS robi wrażenie

Kabina pasażerska ma obły kształt. Po części chodziło pewnie o aerodynamikę, a po części o zapewnienie przestrzeni dla pasażerów. Tak czy tak fajnie, że projektanci uzupełnili nadwozie serią dość mocnych przetłoczeń. Te nadają bryle charakteru i sprawiają, że A klasa sedan wygląda na małego sportowca. Dopełnieniem całości jest króciutki i niezwykle zwarty tył. Bagażnik jest tak zgrabny, że prezentuje się jak efekt długich godzin ćwiczeń na siłowni! W ramach pakietu AMG testowy Mercedes A 200 Sedan otrzymał też 19-calowe, szprychowe felgi aluminiowe. I te… wyglądają jak milion dolarów!

Zobacz również: Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

O ile nadwozie stanowi stylistyczną ucztę, o tyle wnętrze wydaje się już kosmiczne! Tak, kosmiczne. Kierowca od pierwszego momentu jest atakowany dwoma, 10-calowymi ekranami. A to jeszcze nie koniec, bo poza nimi pojawia się seria przycisków na drzwiach, kierownicy, konsoli i w okolicy pada (takiego jak w laptopie). Skutek? Możesz mieć wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu pojazdów, a przy pierwszym kontakcie z Mercedesem i tak poczujesz się jakbyś nie wiedział nic. Tu wszystko jest inne! Czy to źle? Nie do końca. Do technologii zastosowanej przez Niemców można szybko przyzwyczaić się, a wtedy obsługa auta staje się naprawdę intuicyjna.

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Kuba Brzeziński

Mercedes A Sedan - ambientowe oświetlenie robi wrażenie

REKLAMA

Poza tym wtedy kierowca zaczyna też odkrywać zalety tej kabiny pasażerskiej. Po pierwsze materiały są naprawdę dobrej jakości i przyjemne w dotyku. Po drugie sportowe fotele choć wydają się płaskie, świetnie trzymają ciało w zakręcie i są naprawdę wygodne. Po trzecie seria ekranów sprawia, że we wskazówkach dawanych przez nawigację praktycznie nie ma niedopowiedzeń - wszystko jest oczywiste. I wreszcie po czwarte kierowca może nieco pobawić się ambientami. A te dają wielkie pole do popisu - np. można wybrać inny kolor na górze i dole deski - oraz robią piorunujące wrażenie podczas jazdy nocą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co z przestrzenią? Mercedes A 200 Saloon być może jest sedanem, ale z pewnością nie limuzyną. Bo o ile w pierwszym rzędzie foteli przestrzeni nie brakuje, o tyle na tylnej kanapie jest raczej ciasno. Zmieszczą się tam głównie małe dzieci. I choć bagażnik ma pojemność na poziomie 410 litrów, otwór załadunkowy jest raczej wąski i ciężko będzie wykorzystać wielkość kufra w pełni. Oczywiście idąc w kierunku osądu sprawiedliwego należy powiedzieć, że przeciętna przestrzeń nie powinna dziwić w klasie A. To w końcu przedstawiciel segmentu C. Ma nieco wyciągnięte nadwozie, to jednak nadal kompakt!

Zobacz również: Test: Renault Kadjar Intens TCe 160 EDC FAP - co poprawił lifting?

Mercedes A 200 Sedan - a silnik pochodzi z… Francji!

Testowy Mercedes A 200 Sedan był napędzany za pomocą doładowanego motoru benzynowego. I na początek mam pewną ciekawostkę na jego temat. Tak, na masce znajduje się gwiazda. Pod maską ukrywa się jednak silnik opracowany przez… Renault! Jednostka 1.3 litra to nic innego jak 1.3 TCe znany chociażby z Kadjara. Moc? Ta sięga 163 koni mechanicznych. I choć jest dostępna dość wysoko, motor nadrabia wszelkie braki za sprawą momentu obrotowego na poziomie 250 Nm, który odkrywa swoje uroki już przy 1620 obr./min. Skutek? Sedan osiąga pierwszą setkę w nieco ponad 8 sekund.

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Kuba Brzeziński

Benzyniak jest wystarczająco dynamiczny w Mercedesie A 200 Sedan. Pozwala na sprawne przyspieszanie w mieście i szybko jest gotowy do wyprzedzania w trasie. A do tego oferuje przyzwoite spalanie. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 6,3 litra. Podczas testu osiągnąłem wynik na poziomie 7,2 litra i co ważne, nadal uważam go za więcej niż optymistyczny. Szczególnie że w połączeniu z 43-litrowym zbiornikiem paliwa daje Mercedesowi zasięg oszacowany na 600 kilometrów. A na uwagę zasługuje też 7-biegowy, dwusprzęgłowy automat 7G-DCT. Ten pracuje bardzo gładko.

Mercedes A 200 Sedan - eksplozja mocy?

Wady? Można mówić o standardowej słabości francuskich silników z serii TCe - to samo zauważyłem podczas testu Kadjara. Konkretnie benzyniak okazuje się narowisty. Polega to na tym, że podczas jazdy np. po obwodnicy kierowca chce zmienić pas i wyprzedzić, wciska więc głęboko pedał gazu. Przez sekundę do dwóch niestety jednak nie dzieje się dosłownie nic. Przyrost prędkości jest symboliczny. Po chwili pojawia się eksplozja mocy. Przez pierwsze kilka kilometrów taki sposób działania układu napędowego może denerwować. Później kierowca przyzwyczaja się.

Zobacz również: Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Stylizacja AMG zakłada nie tylko montaż dużych obręczy aluminiowych. Stylizacja AMG to też usztywnione zawieszenie. A to akurat opcja naprawdę przydatna. Szczególnie że kasuje zdolność do podskakiwania na nierównościach tak charakterystyczną np. dla klasy B. Prowadzenie? Mercedes A 200 Sedan świetnie zachowuje się na drodze. Pewnie pokonuje zakręty, nie boi się przeszkód i ma precyzyjny układ kierowniczy. A to sprawia, że kierowca w optymalnych warunkach ma możliwość korzystania w pełni z możliwości jednostki napędowej. To oczywiście przy mocy na poziomie 163 koni nie oznacza mocno sportowej jazdy. Mimo wszystko każdy pokonany kilometr jest w stanie dać namiastkę frajdy.

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Kuba Brzeziński

Test: Mercedes A 200 Sedan - podsumowanie:

Mercedes A 200 Sedan w pakiecie AMG i z 19-calowymi felgami szprychowymi z pewnością może w sobie rozkochać. Jest na tyle ładny, że spokojnie ma szansę stać się muzą codziennych podróży. W aucie nie do końca przekonują mnie jednak dwie rzeczy. Po pierwsze zbytnia elektronizacja - kierowca w tym aucie czuje się trochę tak, jakby siedział za pulpitem w NASA. Po drugie Niemcy powinny zmienić nieco charakterystykę pracy silnika. Fajnie, gdyby benzyniak bardziej równomiernie rozwijał moc. Czy to jednak odbierze kompaktowi sukces rynkowy? Bez wątpienia nie. I to dobrze widać nawet na polskich drogach - A sedan to prawdziwy hit.

Test: Mercedes klasy A 200 Sedan - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 163 KM (przy 5000 - 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1620 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 225 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,2 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa o 7 biegach
  • Zbiornik paliwa: 43 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,3 litra
  • Długość: 4549 mm
  • Szerokość: 1796 mm
  • Wysokość: 1446 mm
  • Rozstaw osi: 2729 mm
  • Pojemność bagażnika: 410 litrów
  • Cena: od 113 500 złotych

Test: Mercedes klasy A 200 Sedan - cena i wyposażenie:

  • Cena: 171 008 złotych
  • System dostępu i uruchamiania bezkluczykowego
  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
  • Funkcja monitorowania martwego pola w lusterkach
  • Reflektory LED-owe
  • Kamera 360 stopni
  • Linia stylizacyjna AMG
  • Nawigacja satelitarna z systemem MBUX
  • Klimatyzacja automatyczna THERMOTRONIC
  • Wyświetlacz multimedialny 10,25”
  • CPA - system zapobiegający kolizjom
  • Dynamic Select
  • Oświetlenie ambient
  • Tempomat
  • Sportowa wielofunkcyjna kierownica
  • Lusterka fotochromatyczne
  • Asystent opuszczania wnętrza pojazdu
  • Asystent limitu prędkości
  • Obniżone zawieszenie

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA