REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest krwiście czerwony, ma 177 koni mechanicznych i… prawdziwie rodzinną przestrzeń w kabinie. W skrócie dziś testujemy nowego Hyundaia Tucsona w wersji N Line i z silnikiem 1.6 T-GDI.

Jedno koreańskiemu SUV-owi trzeba przyznać. Nowy Hyundai Tucson wygląda naprawdę dobrze! Ma agresję w spojrzeniu, serię dynamicznych przetłoczeń i typowo europejski look. Bardzo ważne jest też to, że wygląda na dużo mniejszego niż jest w rzeczywistości. A o rozmiarach auta najłatwiej przekonać się wtedy, gdy kierowca próbuje zaparkować je na znormalizowanym miejscu np. pod supermarketem. Koreańczyk wypełni je dość szczelnie. Co więcej, wersja N Line w specyfikacji testowej oznaczała też połączenie krwistej czerwieni nadwozia z czarnymi felgami. A to szczyt motoryzacyjnej mody w drugiej i już trzeciej dekadzie XXI wieku.

REKLAMA

Test: Hyundai Tucson N Line - czerń i czerwień także w kabinie

Kabina pasażerska Hyundaia Tucsona robi dobre wrażenie. A dzieje się tak głównie za sprawą połączenia czarnych materiałów wykończeniowych z czerwonymi nitkami i wykończeniami - w zgodzie z wersją N Line. W ten sposób kabina koreańskiego SUV-a sprawia trochę wrażenie sportowej. A to pożądana wartość w tym segmencie. Jeżeli chodzi o jakość materiałów, skóra jest ekologiczna, a alkantara jedynie udaje alkantarę. Z drugiej strony sposób spasowania jest naprawdę dobry. Przez to żaden z plastików nie wydawał z siebie nieprzyjemnych dźwięków. A to dobrze rokuje na przyszłość - szczególnie że egzemplarz testowy pokonał już 18 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Test: Hyundai i30N Performance 2.0 T-GDI 275 KM

Koreańczycy zadbali o wysoki poziom ergonomii. Tak, w tej kabinie zdecydowanie nie brakuje przycisków. Z drugiej strony ich oznaczenia są czytelne, przez co kierowca dość szybko może odnaleźć poszczególne funkcje i odkryć, że… jest to dużo wygodniejsze od szukania kolejnego podmenu w ekranie dotykowym. Poza tym przyciski przydają się do jeszcze jednej rzeczy. Po lewej stronie kolumny kierowniczej pojawiają się guziki służące do obsługi systemów bezpieczeństwa. Gdy kierowca wdusi ten odpowiedzialny za asystenta pasa ruchu, układ zamiera prawie na zawsze i przestaje wyrywać kierownicę z rąk podczas jazdy.

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!

Kuba Brzeziński

Test: Hyundai Tucson N Line - kilka drobnych wpadek…

REKLAMA

Sporo plusów ma też dach panoramiczny. Raz że doświetla wnętrze, a dwa że nie trzeszczy podczas pokonywania nierówności - co wcale nie jest standardem w tym segmencie. W kabinie pasażerskiej nowego Hyundaia Tucsona nie brakuje też i słabszych akcentów. Przykład? Fajnie, że samochód jest uruchamiany za pomocą przycisku. Kierowca nawet nie musi wyjmować kluczyka z kieszeni. Szkoda jednak, że przycisk został wpasowany w standardową stacyjkę wyposażoną w nieaktualne napisy OFF, ACC, ON. Księgowi Hyundaia powinni wiedzieć, że przeprojektowanie takiego elementu kosztowałoby grosze. Efekt byłby jednak dużo lepszy. A tak mamy akcent, który choć drobny, zwraca na siebie uwagę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sercem układu napędowego testowego Hyundaia Tucsona N Line stał się motor 1.6 T-GDI. Pod skrótem literowym ukrywa się dość nowoczesna jednostka korzystająca nie tylko z doładowania, ale i bezpośredniego wtrysku paliwa. Moc? Ta sięga 177 koni mechanicznych i jest zdecydowanie wystarczająca. Auto z uwagi na nisko zarysowany moment obrotowy dynamicznie przyspiesza w mieście (8,9 sekundy do setki!). Pozwala też na bezpieczne wyprzedzanie w trasie. A do tego dość rasowo mruczy w sytuacji, w której kierowca głębiej wciśnie pedał gazu. Zastrzeżenie można mieć tak naprawdę jedno i dotyczy ono spalania. Hyundai w trasie niechętnie schodzi poniżej 9 litrów benzyny. W mieście warto wiedzieć, że zapotrzebowanie na paliwo sięgnie raczej 11 litrów.

Zobacz również: Dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DSG, PDK, Powershift): co to jest, jak działa, ile kosztuje i czy jest warta swojej ceny?

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - dynamiczny, ale jeszcze nie sportowy

Układ napędowy czerwonego Hyundaia Tucsona N Line 1.6 T-GDI przekazywał moc na przednie koła za pośrednictwem przekładni DCT. Ta ma dwa sprzęgła i 7 przełożeń. Podczas spokojnej jazdy przekładnia sprawdza się idealnie. Gładko zmienia biegi, a czas wrzucenia kolejnego przełożenia jest momentalny. Nieco wolniej reaguje w sytuacji, w której podczas jazdy kierowca postanowi mocno dodać gazu. Na zrzucenie biegów i umożliwienie autu dynamiczniejszego przyspieszenia trzeba chwilkę poczekać. To jednak raczej nie jest wina samej przekładni, a bardziej „ekologicznych” ustawień wprowadzonych do sterownika.

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!

Kuba Brzeziński

Pierwszą rzeczą, którą podczas jazdy zauważy kierowca Hyundaia Tucsona jest miękki układ kierowniczy. Fakt ten daje prawdziwe błogosławieństwo podczas parkowania. Kierownicą można kręcić praktycznie przy użyciu palca - a to ważne, bo samochód ma dość duży promień skrętu. Z drugiej strony układ jest przez to mniej precyzyjny przy większych prędkościach, a do tego mocno reaguje na ukształtowanie drogi. Przykład? Potrafi nieco ściągać podczas hamowania w sytuacji, w której przed światłami znajdują się koleiny. I choć komfort jest wyznacznikiem Tucsona, inżynierowie jednocześnie połączyli go z dość twardym zawieszeniem. W przypadku tak wysokiego auta to nie powinno jednak dziwić.

Zobacz również: Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - podsumowanie:

Zanim przejdę do podsumowanie, Hyundaiowi należy się jeszcze jedno wyjaśnienie. I to dotyczy ceny. Auto w takiej specyfikacji kosztuje 155 tysięcy złotych, przy czym cennik startuje od blisko 90 tysięcy złotych. Czy to dużo? Z pewnością nie. Za równie dobrze wyposażoną Kugę czy Tiguana trzeba zapłacić sporo więcej. Warto też zaznaczyć, że powyższy cennik jest nie do końca aktualny. W końcu jesteśmy obecnie w okresie przecen rocznika. A to oznacza, że auto z roku 2019 można kupić z bonifikatą sięgającą 11 tysięcy złotych. W tym przypadku oferta staje się jeszcze bardziej atrakcyjna.

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!

Kuba Brzeziński

Nowy Hyundai Tucson z całą pewnością ma wady. Nieco czuć wiek tej konstrukcji (która niedawno została poddana liftingowy, stąd przydomek nowy), a do tego oszczędności, które stały się podstawą dobrej ceny w tym segmencie. Z drugiej strony wiek daje mu dość zasadniczą zaletę. W kategorii normalnej jazdy to w miarę analogowy samochód. Ma klasyczne i bardzo proste zegary, przyzwoicie się prowadzi, a do tego jest całkiem pojemny, funkcjonalny i praktyczny. I jak sądzę w tym wszystkim pewnie ukrywa się powód jego sprzedażowego sukcesu w Europie i na świecie.

Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1591 cm3
  • Maksymalna moc: 177 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 265 Nm (przy 1500 - 4500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 201 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa o 7 biegach
  • Zbiornik paliwa: 62 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,2 litrów
  • Długość: 4480 mm
  • Szerokość: 1850 mm
  • Wysokość: 1655 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 513/1503 litry
  • Cena: od 87 400 złotych

Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - cena i wyposażenie:

  • Cena: 155 000 złotych
  • nawigacja satelitarna z ekranem o przekątnej 8 cali
  • system nagłośnienia z 6 głośnikami
  • funkcja bezprzewodowego ładowania telefonu
  • aplikacje Apple CarPlay i Android Auto
  • system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu
  • aktywna maska
  • system utrzymywania pasa ruchu
  • system informacji o znakach drogowych
  • tempomat
  • automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
  • chłodzony schowek
  • podgrzewana kierownica
  • elektrochromatyczne lusterko wsteczne
  • czujnik deszczu
  • system bezdotykowego otwierania i uruchamiania pojazdu
  • automatycznie otwierana klapa tylna
  • przednie światła BI-LED, tylne światła LED
  • przyciemniane tylne szyby
  • 19-calowe felgi aluminiowe
  • panoramiczny dach szklany

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA