REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 208 – inspirowany legendą

Tomasz Korniejew
Peugeot 208 - przód
Peugeot 208 - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze „dziecko” Peugeota, model 208 może przypaść Polakom do gustu nie tylko ze względu na cenę zakupu. Samochód został zaprojektowany przez Polaka, a za jedną z inspiracji projektu posłużyła legendarna „Dwieściepiątka”.

Kształt najnowszego Peugeota 208 narodził się w głowie polskiego projektanta, Adama Bazydło. Designer odpowiadał nie tylko za kształt karoserii lecz również za wgląd wnętrza pojazdu.

REKLAMA

Dynamicznie wyglądająca bryła nadwozia  małego Peugeota jest proporcjonalna i okraszona wieloma profilami. 208 prezentuje się ładnie zarówno w wersji trzy, jak i pięciodrzwiowej.

Zobacz też: Fiat Panda III: kręty test na Sardynii

Wnętrze

REKLAMA

Jednak najciekawsze rozwiązania stylizacyjne projektant zastosował we wnętrzu. Peugeot 208 to samochód z owalną i przy okazji najmniejszą kierownicą w klasie. Co więcej, tzw. zegary są umieszczone wyżej i spogląda się na nie znad wieńca kierownicy.

Rozwiązanie nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale też wygodne. Cały kokpit Peugeota 208 został zaprojektowany interesująco. Na uwagę zasługuje nie tylko jakość montażu i dobór materiałów, ale również np. kształt środkowej konsoli z dużym, kolorowym wyświetlaczem (opcja za 1500 zł, 3400 zł z nawigacją).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabina Peugeota 208 jest przestronna. Na tyle, że w wersji pięciodrzwiowej można się wybrać w dłuższą podróż z czwórką dorosłych pasażerów.

Fotele kierowcy i pasażera są wygodne i nie męczą nawet na długich dystansach. Przedział bagażowy Peugeota 208 ma objętość  311 l, co jest wynikiem pozwalającym na spakowanie się na wakacje niedużej rodzinie.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Napęd/układ jezdny

REKLAMA

Układ wnętrza to nie jedyne zaskoczenie w Peugeocie 208. Kolejnym jest układ jezdny. Do napędu prezentowanej wersji posłużył silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc 115 KM. Jak na jednostkę z serii HDi przystało silnik odznaczał się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.

Elastyczna jednostka napędowa dobrze spisywała się zarówno podczas jazdy po mieście, jak i podczas jazdy w trasie z kompletem pasażerów. Silnikowi wystarczało tchu by sprawnie wyprzedzić poprzedzające auto nawet startując z wyższych prędkości.

Zobacz też: Test Kia Rio: satysfakcja gwarantowana

Położenie „zegarów” w stosunku do oczu kierowcy jest świetnym rozwiązaniem. Dzięki temu, bez względu na proporcje kierowcy, nie zachodzi zjawisko zasłaniania części wskaźników przez koło kierownicy.

A samą kierownicą operuje się bardzo wygodnie. Układ kierowniczy zachęca do dynamicznej jazdy, podobnie do zawieszenia, które jest przyjemnie sprężyste na zakrętach i wystarczająco komfortowe na nierównościach.

W ruchu miejskim wysokoprężny silnik 1,6 e-HDi rozwijający moc 115 KM zużywa ok. 5,5 l oleju napędowego na 100 km podczas żwawej jazdy. W trasie bez trudu można osiągnąć wynik na poziomie 4 l/100 km.

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Podsumowanie

Najnowszego Peugeota 208 w najbogatszej odmianie wyposażeniowej Allure (w standardzie m.in. światła do jazdy dziennej LED, automatyczny włącznik wycieraczek, 16 calowe felgi ze stopów lekkich, Multimedialny kolorowy ekran dotykowy (przekątna 7 cali) z systemem audio, komputer pokładowy, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, poduszki boczne i kurtynowe) można nabyć za 55 400 zł (z benzynowym silnikiem o pojemności 1,2 l, rozwijającym moc 82 KM). Opisywana odmiana z silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM jest aż o 14 tys. zł droższa. W rezultacie z punktu widzenia opłacalności zakupu w stosunku do odmiany benzynowej, jest to propozycja dla osób, które zamierzają swoją „Dwieścieósemką” przejeżdżać znacznie ponad 30 tys. km rocznie.

Nie mniej, Peugeot 208 z tańszymi jednostkami napędowymi  w odmianie 5-ciodrzwiowej okazał się świetnie wykonanym, ciekawie zaprojektowanym, komfortowym samochodem, który może spełnić oczekiwania małżeństwa z dziećmi w wieku szkolnym. W przypadku Peugeota 208 dylemat między zakupem uboższego kompakta, a bogaciej wyposażonego auta segmentu B ma sens.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1,6: wySPORTowany

Dane techniczne:

Peugeot 208 1.6 e-HDi
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1560 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 115 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 311 l
Wymiary (dł./szer.) 396,2/173,9 cm
Rozstaw osi 260,8 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7
Zużycie paliwa* 4,6/3,4/3,8 l/100 km
Cena 70 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 208 - tył
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - przód
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - felga
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - lampa
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Peugeot 208 - kokpit
Peugeot
Peugeot 208 - kokpit
Peugeot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA