REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Rio: satysfakcja gwarantowana

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Kia Rio „nie musi się wstydzić” parkując obok cenionych liderów segmentu B. Najnowsza generacja miejskiej KII nie odstaje od nich ani poziomem wykończenia, ani komfortem jazdy. Co więcej, wygrywa z konkurencją, nadal bardzo istotną dla polskich kierowców ceną.

Nowe Rio wygląda świetnie. Zwłaszcza, gdy spoglądamy na najbogatszą odmianę XL wyposażoną m.in. w modne światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Obły, wręcz jajowaty kształt koreańskiego mieszczucha wpisuje się w gusta europejskich kierowców. W tylnej części nadwozia zwracają uwagę duże i ładnie wkomponowane lampy, a cała sylwetka przekonuje do siebie zgrabnymi proporcjami.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o KIA Rio

Wnętrze

Przedział pasażerski Kii Rio nie niweluje pozytywnego wrażenia jakie stwarza wygląd samochodu. Wnętrze jest przestronne i wykonane z materiałów niezłej jakości. Na przednich fotelach i tylnej kanapie siedzi się wygodnie, nawet podczas dłuższych podróży. W prezentowanej odmianie XL kierownica oraz dźwignia zmiany biegów zostały obszyte miłą w dotyku skórą.
Ciekawie prezentuje się tablica przyrządów małej Kii. Jest stosunkowo prosta, przejrzysta (choć szkoda, że brakuje analogowego wskaźnika temperatury silnika) i wykonana z niezłej jakości tworzyw, ale nie brakuje jej ciekawych smaczków. Takim smaczkiem jest np. konsola centralna, którą wyposażono w nietypowe duże przyciski służące do obsługi panelu klimatyzacji i nawiewów. Całość jest praktyczna i wygląda dobrze.
Przedział bagażowy Kii Rio ma regularny kształt i objętość 288 l i można go powiększyć składając tylną kanapę do ponad 900 l.
Opisywana wersja Kii Rio – XL została wyposażona w wiele praktycznych dodatków niewymagających dopłaty. W wyposażeniu standardowym znalazła się m.in. automatyczna klimatyzacja z funkcja chłodzenia schowka, radioodtwarzacz CD z MP3, elektrycznie składane i regulowane lusterka boczne, bluetooth, czy komputer pokładowy. Jak na auto segmentu B to całkiem nieźle. Czego zatem brakuje? Skromnie wygląda lista wyposażenia dodatkowego, na której zabrakło reflektorów ksenonowych, czy nawigacji.

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Napęd

Gama silnikowa Kii Rio obejmuje trzy jednostki napędowe – dwie czterocylindrowe, benzynowe oraz jedną trzycylindrową, wysokoprężną.
Pod maską opisywanej Kii pracował podstawowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 l i mocy 85 KM.
Według danych producenta ważąca ok. 1050 kg Kia przyspiesza od 0 do 100 km/h 13,1 s i może się rozpędzić do 172 km/h. Zgodnie z danymi producenta zużywa w ruchu miejskim 6 l benzyny na 100 km.
W praktyce, mimo że wspomniana jednostka napędowa nie rozpieszcza dynamiką (zwłaszcza w niższym zakresie obrotów) nie irytuje to kierowcy. Prawdą jest, że to samochód w dużej mierze wymusza styl jazdy, a spokojna natura Rio działa kojąco na największych fanów sprintów spod świateł. Zużycie paliwa w ruchu miejskim oscylowało wokół 7 l/100 km.
Oprócz umiarkowanego zużycia paliwa sporym plusem jest bardzo dobre wyciszenie jednostki napędowej Kii.
Zawieszenie koreańskiego malucha komfortowo (pod względem sprężystości) tłumi nierówności nawierzchni, ale z drugiej strony najechaniu na ubytek asfaltu zazwyczaj towarzyszy donośny odgłos pracy zawieszenia.
Układ kierowniczy Rio zapewnia kierowcy  wygodę prowadzenia zarówno podczas manewrów, jak i podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Podsumowanie

Atrakcyjna stylizacja Kii Rio z pewnością przysporzy jej zwolenników. Tym bardziej, że koreański maluch został wykończony z dokładnością, którą docenią europejscy kierowcy. Minusem opisywanej wersji jest dość głośna praca zawieszenia. Na siłę można też wskazać niedostatki w dynamice jednostki napędowej, choć tak jak wspomnieliśmy w tekście w przypadku Rio słaba dynamika nie przeszkadza. Tym bardziej, że auto mało pali, a jazda nim jest komfortowa.
Wyjątkowi malkontenci zachęcamy do zerknięcia w cennik. Za opisywaną pięciodrzwiową, najbogatszą odmianę Rio – XL z silnikiem o pojemności 1,2 l trzeba zapłacić  ok. 50 tys. zł. Z kolei wersja napędzana silnikiem benzynowym o mocy 109 KM jest droższa o 3 tys. zł. Za najtańszą odmianę Rio trzeba zapłacić 38 tys. zł.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Dane techniczne:

Kia Rio 1.2 DOHC XL

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 248 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

85 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

121 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

288 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

404,5/172/145,5 cm

Rozstaw osi

257 cm

V-max

172 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

13,1 s.

Zużycie paliwa*

6/4,3/5 l/100km

Cena

Od  48 990 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Rio - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - tył podczas jazdy
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - podczas jazdy
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - widok z boku
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - sylwetka tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - "zegary"
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - konsola centralna
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - konsola centralna
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - konsola centralna
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - fotele
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - lampa tylna
Moto.wieszjak.pl
Kia Rio - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA