REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA

Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ford Edge trochę przez przypadek trafił do Europy. Czasami jednak takim właśnie przypadkom udaje się tworzyć naprawdę piękne historie. Jak będzie w tym przypadku? Wszystko wygląda obiecująco…

Gdy dostałem kluczyki do testowego Forda Edge, nie mogłem powstrzymać uśmiechu. Czemu? Tak, być może nadwozie SUV-a było pokryte nieco dziadkowym, wiśniowym lakierem, a 20-calowe obręcze otrzymały mało imponujący wzór. To jednak naprawdę niesamowicie wyglądający samochód. Choć jest duży, prezentuje się dynamicznie. Pomimo prostych linii, nie brakuje mu przetłoczeń. Kreska poprowadzona przez cały bok opada ku przodowi. A to nie koniec, bo świetne wrażenie robią też przednie lampy. Są nowoczesne i wyglądają zupełnie tak, jakby były inspirowane tymi zastosowanymi w Mustangu.

REKLAMA

Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo - duże nadwozie i kabina Mondeo

Górna część nadwozia jest wyraźnie węższa od dolnej. Fakt ten nie ogranicza jednak przestrzeni dla pasażerów w wyjątkowo szerokim wnętrzu. Poza tym przednie lampy wyraźnie rozchodzą się, przez co tworzą nieco „wkurzone” spojrzenie. Co z kabiną pasażerską? Fan Fordów poczuje się tu jak w domu! Zarówno deska rozdzielcza, jak i kierownica czy zegary są identyczne jak w Mondeo. A to oznacza, że obsługa urządzeń pokładowych jest przejrzysta i intuicyjna. Potężną zaleta Edge dotyczy też systemu audio. Jakość jego dźwięku będzie w stanie uprzyjemnić podróż wszystkim pasażerom.

Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo <a class=4x4 238 KM - made in the USA"/>

Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA

Kuba Brzeziński

Ford Edge Titanium to wyjątkowa przestrzeń w kabinie pasażerskiej. Poczucie przestronności tworzy nie tyle wysokie, co naprawdę szerokie nadwozie. Potęguje je dodatkowo panoramiczny dach. Bagażnik? Ten nie jest co prawda przepastny. Mimo wszystko 600 litrów pojemności podstawowej w przypadku SUV-a to wynik więcej niż dobry. Na plus modelowi Edge trzeba zapisać też ilość schowków. Te można znaleźć praktycznie wszędzie. Najciekawszy jest jednak ten umieszczony w podłokietniku. Jest tak głęboki, że aby dotrzeć do jego dna, potrzebna jest połowa długości ręki! Do tego to w nim ukryta została przenośna popielniczka wyglądająca trochę jak mały kubek termiczny. Bardzo głęboki schowek ukrywa się też w konsoli centralnej.

Zobacz również: Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond

Ford Edge Titanium: brązowe skóry zdecydowanie do zmiany!

REKLAMA

Wady? Średnio podobają mi się brązowe skóry. Tapicerka wygląda trochę tak, jakby przesadziła z… solarium. Na szczęście materiał nie pojawia się na konsoli - więc podczas jazdy tak mocno nie rzuca się w oczy. Poza tym można go zmienić podczas konfiguracji auta w salonie sprzedaży. Dodatkowo pozycja za kierownicą jest moim zdaniem trochę zbyt wysoka i amerykańska, a podczas jazdy słychać trzaski dochodzące z okolicy konsoli centralnej i dachu panoramicznego oraz paliwo, które wyraźnie chlupie w zbiorniku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 jest duży i typowo amerykański. To mocno czuć podczas jazdy. Po pierwsze kierowca cały czas widzi maskę pojazdu - a to daje mu wrażenie, jakby jeździł naprawdę masywnym autem. Po drugie układ kierowniczy nie jest najbardziej precyzyjny, a nadwozie dość mocno buja się w zakrętach i na nierównościach. Ford stawia przede wszystkim na komfort, przez co może pełnić rolę wygodnego cruisera. Sposób jego prowadzenia przynosi jednak jeszcze jedną zaletę - którą można poczuć w czasie jazdy w mieście. Samochód jest dość skrętny jak na swoje rozmiary!

Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA

Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA

Kuba Brzeziński

Ford Edge 2.0 EcoBlue TwinTurbo - 238 KM i 450 Nm

Dane techniczne Forda Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 brzmią imponująco. Choć silnik ma tylko 4 cylindry i 2 litry pojemności, otrzymał aż dwie turbosprężarki. To dało mu moc 238 koni mechanicznych. Jeszcze lepszą informację dla kierowcy ma jednak moment obrotowy. 450 Nm dostępnych już przy 2000 obr./min. daje wystarczającego kopa zaraz po starcie. Czy to jednak oznacza, że Edge jest demonem prędkości? Nic z tych rzeczy! Auto waży przeszło dwie tony. A masa wraz z nastawioną na komfort automatyczną skrzynią biegów, skutecznie tonują sportowe zapędy silnika.

Zobacz również: Silnik 1.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

Ford oczywiście nie jest wolny. Okazuje się jednak wyraźnie ociężały. Przyspiesza z oporem i nie jest przesadnie oszczędny. W cyklu mieszanym podczas testu spalał 9,6 litra oleju napędowego - to dało mu zasięg na tankowaniu oscylujący w granicy 700 kilometrów. Czy to dużo? Mając na uwadze rozmiary auta w żadnym razie nie. Szczególnie że podwójnie doładowany motor odwdzięcza się jeszcze jedną zaletą. Diesel ma wyjątkową kulturę pracy. Podczas spokojnej jazdy w kabinie pasażerskiej słychać przede wszystkim szum powietrza opływającego nadwozie i opon.

Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo - podsumowanie:

Jest amerykański, komfortowy i raczej niezbyt szybki. Mimo wszystko da się lubić! Ford Edge Titanium ma wkurzone spojrzenie kobry, a do tego urzeka kulturą pracy swojego diesla i przytłacza większość europejskich SUV-ów rozmiarami nadwozia. Z drugiej strony jest intuicyjny w obsłudze jak Mondeo i w zasadzie na jego pokładzie nie brakuje żadnej zdobyczy nowoczesnej technologii. A czego więcej oczekiwać od samochodu rodzinnego, który kosztuje nieco ponad 200 tysięcy złotych? No może wyłącznie ładniejszego koloru nadwozia…

Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA

Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA

Kuba Brzeziński

Ford Edge 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1999 cm3
  • Maksymalna moc: 238 KM (przy 3750 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm (przy 2000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 216 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,6 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 68 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,1 litra
  • Długość: 4827 mm
  • Szerokość: 1928 mm
  • Wysokość: 1751 mm
  • Rozstaw osi: 2848 mm
  • Pojemność bagażnika: 602/1688 litrów
  • Cena: od 172 000 złotych

Zobacz również: Test: Ford EcoSport ST-Line 1.0 EcoBoost 140 KM

Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 221 250 złotych
  • 7 poduszek powietrznych
  • system awaryjnego hamowania w razie wykrycia zagrożenia kolizji - w tym z pieszym czy rowerzystą
  • asystent pasa ruchu
  • system rozpoznawania znaków drogowych
  • czujnik deszczu i światła
  • elektrycznie sterowany fotel kierowcy
  • system ostrzegający o ruchu poprzecznym za pojazdem
  • światła wykonane w technologii LED-owej
  • panoramiczne okno dachowe
  • kamera parkowania z przodu i z tyłu
  • system nawigacji satelitarnej Ford SYNC 3
  • 20-calowe felgi aluminiowe
  • tempomat adaptacyjny z funkcją automatycznego zatrzymania

Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA