| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik 1.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

W roku 2012 Ford wykonał ważny krok w stronę downsizingu. Silnik 1.0 EcoBoost waży tylko 97 kilogramów, mieści się na kartce A4, a do tego nie brakuje mu… mocy! Jak sprawuje się benzyniak?

Druga dekada XXI wieku nie pozostawiała żadnych złudzeń. Producenci motoryzacyjni zrozumieli, że droga do spełnienia restrykcyjnych norm emisji spalin jest jedna. A prowadzi ona przez minimalizację pojemności silników i ograniczanie ilości cylindrów. W roku 2012 Ford wpisał się w tą tendencję. A wszystko za sprawą silnika 1.0 EcoBoost. Motor praktycznie z miejsca zdobył tytuł International Engine of the Year 2012, a do tego pojawił się w szerokie gamie modelowej. Był lub do tej pory jest montowany w takich autach jak Fiesta, Focus, Mondeo, B-Max, C-Max EcoSport, Transit Courier czy nawet Mondeo!

Silnik 1.0 EcoBoost Ford - nawet 1,5 mln sztuk rocznie!

O potężnych planach dotyczących silnika 1.0 EcoBoost świadczy nie tylko duża dostępność. Ford pokładał w jednostce ogromne nadzieje. Właśnie dlatego wdrożył jego produkcję nie tylko w Kolonii w Niemczech, ale również w Rumunii i Chinach. Już na początku roczny wolumen produkcji zakładał montaż od 700 tysięcy do 1,5 miliona egzemplarzy benzyniaka! W roku 2013 Ford rozszerzył ofertę silnika 1.0. Wykasował z jego konstrukcji doładowanie i w ten sposób stworzył wersję wolnossącą o oznaczeniu 1.0 Ti-VCT o mocy 70 i 85 KM. Jednostka trafiła pod maskę Fiesty i zastąpiła wysłużony motor 1.25 opracowany razem z Yamahą w latach 90.

Zobacz również: Używane: Ford Fiesta Mk7 (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.0 EcoBoost o nazwie Fox ma 3 cylindry i 12 zaworów. Taki opis jednostki jest jednak bardzo ubogi. Szczególnie że inżynierowie z centrum rozwojowego w Dunton w Wielkiej Brytanii postarali się i wyposażyli motor o pojemności 999 cm3 w szereg ciekawych rozwiązań. Wtrysk jest bezpośredni, pojawiają się zmienne fazy rozrządu, a turbosprężarka to model Continental RAAX. Charakteryzuje się ona małym wirnikiem i niską bezwładnością. A to w bezpośredni sposób przekłada się na szybszą reakcję na wciśnięcie pedału gazu przez kierowcę oraz poprawę elastyczności.

Co z wibracjami silnika R3? Te są niwelowane na trzy sposoby. Po pierwsze za sprawą specjalnie zaprojektowanego układu korbowo-tłokowego. Po drugie poprzez koło zamachowe. I po trzecie dzięki poduszkom silnika. Benzyniak 1.0 EcoBoos ma pasek rozrządu smarowany olejem. W ten sposób jego trwałość została wydłużona do 240 tysięcy kilometrów, ewentualnie 10 lat. Tak oczywiście twierdzi oficjalna specyfikacja producenta. Mechanicy zalecają jednak skrócenie interwału wymiany. Szczególnie w modelach, które są eksploatowane przede wszystkim w ruchu miejskim.

Silnik 1.0 EcoBoost Ford - 97 kg i wielkość… kartki A4

Bardzo ważną cechą silnika 1.0 EcoBoost są niewielkie rozmiary i niska masa. Silnik bez problemu mieści się na kartce papieru A4, a waga… Tą inżynierom udało się utrzymać na poziomie 97 kilogramów i to pomimo zastosowania żeliwnego bloku. Czemu nie postawili na aluminium? Materiał jest dużo lżejszy. Z drugiej strony żeliwo aż o 50 proc. pozwoliło na skrócenie czasu nagrzewania się jednostki napędowej. A to sprawia, że szybciej wytwarzane są optymalne warunki do pracy i... redukowana jest ilość emitowanych do atmosfery szkodliwych związków.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Prawo i Logistyka

PrawoiLogistyka.pl to serwis tematyczny zajmujący się prawnymi aspektami działalności transportowej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »